• 0

Affiliate Marketing en BTW/Administratie

Hallo,

 

Ik ben Mark en sinds dit jaar aktief als Affiliate Marketeer. Voornamelijk verdien ik mijn geld via in de VS gevestigde bedrijven zoals Godaddy, Clickbank etc.

Ik werf dus klanten voor producten die via deze bedrijven gekocht worden. Maandelijks krijg ik het bedrag gestort wat ik heb verdiend voor het aanbrengen van de klanten en krijg ik een overzicht van de orders. Ik heb dus geen directe klanten en verstuur geen facturen.

 

Vanaf 1 januari wil ik het qua administratie serieus gaan aanpakken aangezien ik op dit moment ca. $ 2.000 per maand verdien, Ik werk full time als Affiliate marketeer inmiddels.

 

Nu heb ik een paar vragen waar ik niet helemaal uitkom:

Heb ik het goed begrepen dat ik zolang ik mijn geld vanuit de genoemde bedrijven uit de VS krijg, ik niets met BTW te maken heb?

Is er een boekhoudprogramma wat aan te raden is voor affiliate marketeers of zou in mijn relatief eenvoudige stuatie Excel kunnen volstaan?

Welke startersvoordelen zijn er voor mij als eenmanszaak?

 

Alvast bedankt voor de reacties!

 

Groet Mark

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

VS, inderdaad geen BTW, je maakt wel voor elke ontvangst een factuur (iig voor je eigen administratie), waarop je zet "geen btw, plaats van dienst opdrachtgever"

 

Persoonlijk houd ik alles gewoon in excel bij, laat wel de jaarstukken door een accountant opmaken

 

Maak een afspraak met een boekhouder en laat je voorlichten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 186 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.