• 0

Van hobby via bijverdienste naar het ondernemerschap...

De een knutselt wat met computers, een ander maakt leuke kinderkleding, weer een derde heeft een hondensite die aantrekkelijk is voor affiliate marketing: er zijn verschillende situaties waarbij een hobby kan uitgroeien tot een serieuze bijverdienste en zelfs een onderneming.

 

Wie heeft daar ervaring mee? Op welk moment ga je de bijverdienste aangeven als inkomen? Wanneer is het tijd om je in te schrijven bij de KvK? Om een BTW-nummer aan te vragen? Zijn er adviseurs die kunnen begeleiden bij deze overgang? Websites die nuttige info geven?

 

Als we ervaringen en visies verzamelen, kunnen we wellicht een handleiding maken die herkenbaar en bruikbaar is voor mensen die dezelfde ontwikkeling doormaken. ;)

 

Zie ook eerder topic over willekeurige 10.000 euro grens.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
20 minuten geleden, henkh zei:

Ik bedoelde mijn reactie in dit topic.😛

 

Even gekeken. Jouw reactie is niet bewust verborgen (zo ja dan had de mod in kwestie dat zeker gemeld), maar verborgen nadat er bij een collega mod iets misging met splitsen en samenvoegen (wat in deze software een stuk complexer is dan in de oude software, maar daar wordt aan gewerkt)  

 

Voor de liefhebbers hebben we de foto's nog: 

image.thumb.png.76c4007ec7df66a88431099d7184d886.png

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Als je een indicatie of max. idee geeft van 200 EURO omzet of inkoopwaarde (per week of maand?) en daarvoor fabrikant of importeur wilt worden van Chinese kleding, dan zou ik in reactie op het bericht van ts willen adviseren hier niet aan te beginnnen. Dan kun je beter een dagdeel meer gaan werken of gaan poetsen zoals Henk voorstelt. Dat is niet denigrerend bedoeld, maar levert zonder enige zorg of zonder enig risico meer op. Inclusief hogere rechten KOT.


Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 290 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.