• 0

Traffic en verkoop

All,

 

Zoals ik het voorstel topic al heb geschreven zijn wij een erotische webshop

Wij zijn nu een ruim een jaar on-line en volledig up-to-date qua artikelen.

 

Wij hebben ruim 1000 twitter volgers en een minimaal aantal FB vriendjes (toch nog een beetje een taboe)

 

Nu heb ik diverse zaken ondernomen om meer bekend te worden echter zonder enig noemenswaardig resultaat.

 

Ook op het gebied van Google, FB en twitter komen wij niet veel verder m.b.t. traffic.

 

Wie zou ons in kleine stapjes (simpel in jip en janneke taal) kunnen helpen?

 

Bijvoorbaat alvast onze dank.

www.toys4love.nl Uw website voor erotiek, vrouwvriendelijk en discreet.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Toys4love,

 

Allereerst welkom op Higherlevel!

 

Ik heb de link naar de website in de post verwijderd. Deze kun je opnemen in de signature en in je profielinfo

 

Voor concrete tips m.b.t. verbetering van jouw site en de vindbaarheid kun je ook een oproep plaatsen in het speciale "wat vinden jullie van mijn" board. Alleen in dat board mag je je bedrijfsnaam en site ook in de post vermelden

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Voordat ik over de rest iets zeg, zou ik eerst eens aan de slag gaan met je homepage. Niet uitnodigend om te zien en qua content is er niets, behalve wat roterende producten. Daarnaast zijn je title en description metatags ook niet goed.

 

Als eerste bedankt voor je reactie.

 

Over mijn homepage krijg ik verschillende reacties, over of het wel of niet uitnodigend is, de een vindt het prettig simpel en duidelijk en weer een ander vindt de overgang van het zwart naar wit van de producten te groot, daar zou inderdaad wat te behalen vallen, maar goed eerst de traffic en als mijn bounce percentage dan hoger is kan ik dit altijd nog aanpassen.

 

Wat bedoel je precies met: qua content is er niets?

 

En wat bedoel je met title en discription metags die niet goed zijn?

 

 

 

www.toys4love.nl Uw website voor erotiek, vrouwvriendelijk en discreet.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind je site niet verkeerd en zie geen tekortkomingen, maar je metatags zijn gewoon veel te leeg, je moet daar alle woorden plaatsen voor welke je op Google geindexeerd wilt worden:

 

 

Groet,

 

René

 

 

 

 

Rene, ik hoop niet dat ik nu erg dom overkom (misschien ook wel) maar waar kun je dat eigenlijk zien, en hoe plaats ik deze?

 

Is dit hetgeen waar ik wat moet invullen?

 

Meta titel:

Meta description:

Meta keywords:

Prefix meta titel:

Prefix:

 

 

www.toys4love.nl Uw website voor erotiek, vrouwvriendelijk en discreet.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind je site niet verkeerd en zie geen tekortkomingen, maar je metatags zijn gewoon veel te leeg, je moet daar alle woorden plaatsen voor welke je op Google geindexeerd wilt worden:

 

 

Niet helemaal - de keywords zijn inderdaad voor zoekwoorden, maar description is, zoals het al zegt, voor een (korte) omschrijving zoals je die in Google onder een zoekresultaat ziet.

 

Maar misschien nog belangrijker - metatags schijnen tegenwoordig niet echt meer heel relevant te zijn voor vindbaarheid, dus staar je er niet op blind!

 

Toys - je ziet de meta tags als je de bron van je pagina bekijkt. Als je niet weet wat dat inhoudt, dan kun je het gewoon doorkoppen naar je sitebouwer. ;)

Link naar reactie
  • 0

Ik vind je site niet verkeerd en zie geen tekortkomingen, maar je metatags zijn gewoon veel te leeg, je moet daar alle woorden plaatsen voor welke je op Google geindexeerd wilt worden:

 

 

Niet helemaal - de keywords zijn inderdaad voor zoekwoorden, maar description is, zoals het al zegt, voor een (korte) omschrijving zoals je die in Google onder een zoekresultaat ziet.

 

Maar misschien nog belangrijker - metatags schijnen tegenwoordig niet echt meer heel relevant te zijn voor vindbaarheid, dus staar je er niet op blind!

 

Toys - je ziet de meta tags als je de bron van je pagina bekijkt. Als je niet weet wat dat inhoudt, dan kun je het gewoon doorkoppen naar je sitebouwer. ;)

 

Doorkoppen kan altijd nog, ik wil eerst proberen dit zelf op te lossen, ik wil het namelijk ook begrijpen.

 

Ik heb begrepen om je vindbaarheid te verhogen je unieke teksten dient te gebruiken en niet een copy paste verhaal van de leveranciers, maar goed dat heb ik ook maar gehoord.

 

 

www.toys4love.nl Uw website voor erotiek, vrouwvriendelijk en discreet.

Link naar reactie
  • 0

Je werkt met een Content Management System en daar moet je het kunnen invullen.

 

Peter, Google houdt wel degelijk rekening met wat er in de description en zelfs in de titel staat, alleen moet je in titel en description de sleutelwoorden achter titel en description plaatsen.

 

Verder indexeert Google ook op de woorden op de pagina's zelf, maar ook de bestandsnamen van foto's en alt text voor afbeeldingen. Dus noem je foto's "toy01", "toy02" etc ipv een nietszeggend nummer (weet niet hoe dat op jouw site zit). Als je voldoende tijd hebt kun je dit zelf allemaal aan gaan passen. Daarna moet je iedere dag op woorden uit jouw niche gaan googelen en kijken welke ranking jouw site krijgt op Google. Echter, als je gaat overdrijven, en woorden te vaak gaat gebruiken, zet Google je voor straf op de onderste rank! Het is dus een soort van poker. Het belangrijkste waar Google op indexeert is echter je domeinnaam. Dus bijv www.tweedehandsautos.nl is effectiever dan www.garagejansen.nl

 

Echter, Google kijkt ook naar het aantal links naar jouw site vanaf social media, blogs en forums en als je daar ook wilt gaan werken heb je er een dagtaak bij. Dus daar kun je een SEO (search engine optimization) specialist voor in de arm nemen. Die vind je op bijv www.freelancer.com , de meesten daar zitten in landen als Indië en werken tegen tarieven van $200/maand of lager en zijn vaak een stuk gemotiveerder dan Nederlandse/Europese specialisten, maar je moet ze wel achter de broek aan blijven zitten en regelmatig de resultaten handmatig controleren.

 

Zij gebruiken echter zogenaamde white hat en black hat technieken, black hat houdt in dat het tegen de Google regels is (maar niet illegaal, en wie is Google nu om iets over regels te durven zeggen ;D ;D ;D ;D ), black hat kan heel effectief zijn maar als Google het doorheeft kan ook daarvoor je site naar de laatste ranks verplaatst worden, en ook kan jouw concurrentie jouw site rapporteren bij Google als zij denkt dat je black hat technieken gebruikt.

 

Je kunt ook nog overwegen om Google AdWords te gebruiken. Ik doe dat al jaren en het bevalt heel goed.

 

Groet,

 

René

Link naar reactie
  • 0

Ik heb al vanaf 1996 websites en heb tot 5 jaar geleden zelf mijn SEO gedaan en voor veel sleutelwoorden altijd een top 10 ranking behaald. Ik werk nu met SEO specialisten waardoor ik nog steeds van de huidige Google policy op de hoogte ben.

 

Zou je je stelling willen onderbouwen? Welk van mijn adviezen is volgens jou niet juist?

 

Groet,

 

René

Link naar reactie
  • 0
Ik heb begrepen om je vindbaarheid te verhogen je unieke teksten dient te gebruiken en niet een copy paste verhaal van de leveranciers, maar goed dat heb ik ook maar gehoord.

 

Content is king. Zoekmachines willen weten hoe relevant je pagina/website is in relatie tot bepaalde zoekwoorden, en dat kan alleen maar aan de hand van de inhoud die je je bezoekers voorschotelt - niet aan de hand van trucjes.

 

Je kunt de nadruk leggen op je content door in H1 tags en de paginatitel (de title, die ook in je browserbalk zichtbaar is) relevante teksten te zetten. Als je je content uniek weet te maken is dat een plus - je bent dan namelijk zowel relevant als onderscheidend.

 

Wat voor met name webshops ook erg interessant is is http://schema.org/ - kijk daar eens naar, en/of laat je webbouwer daar eens naar kijken.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb deze week vakantie en het is al laat, maar lees bijvoorbeeld deze blog van Matt Cutts (uit 2009 alweer) eens door.

 

Tja je zegt het zelf al, 2009. We zitten al weer bijna in 2014 en er is in de tussentijd veel veranderd. De belangrijkste taak van een SEO specialist is zichzelf op de hoogte houden van de bijna dagelijks veranderende Google ranking policies en zo'n blog uit 2009 is net zo aktueel als een Dode Zeerol ;D

 

Content is juist helemaal geen king meer, hoe gek dat ook mag klinken, ik vind het zelfs frustrerend. En wat jij "trucjes" noemt zijn helemaal geen trucjes maar de door Google zelf geadviseerde white hat technieken.

 

Groet,

 

René

Link naar reactie
  • 0
De belangrijkste taak van een SEO specialist is zichzelf op de hoogte houden van de bijna dagelijks veranderende Google ranking policies en zo'n blog uit 2009 is net zo aktueel als een Dode Zeerol ;D

 

Ik vertrouw een blog uit 2009 van Google zelf meer dan de mening iemand wiens naam op zoekmachines geen resultaten oplevert, die geen website of wat dan ook in zijn profiel heeft, en die geen onderbouwing voor zijn verhaal levert. Misschien is het tijd je expertise wat meer substantie te geven?

Link naar reactie
  • 0

Even voor de duidelijkheid om de TS niet in verwarring te brengen. Wat betreft de metatags worden de keywords vrijwel niet meer gebruikt. De description en title zijn wel degelijk belangrijk.

 

En daarnaast zijn er natuurlijk nog tig zaken die je kan verbeteren. Werk zoals gezegd aan goede content, kijk waarom je concurrenten wel scoren. Je homepage ziet er ook nog niet af uit. Komt voornamelijk door die grote afbeelding waar niets in staat. Je kan daar veel meer plaatsen, zoals nieuwe producten, aanbiedingen, een stuk introductietekst, categorieën, etc. etc.

 

Toon ook wie je bent, ik zie bijvoorbeeld nergens een telefoonnummer (misschien niet gebruikelijk in jouw branche?). Wat zijn de verzendkosten, willen bezoekers ook vaak van te voren weten.

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Nog even ter verduidelijking waarom content king is - het is cruciaal voor een zoekmachine om te zorgen dat de zoekresultaten zo relevant mogelijk zijn t.o.v. de zoekterm. Als je op 'appeltaart' zoekt heb je niks aan een website over varkenshaas, en als dat maar vaak genoeg gebeurt ga je een andere zoekmachine gebruiken. Zoekmachines willen dat dus koste wat kost voorkomen.

 

Jaren geleden kon dat nog wel gebeuren omdat zaken die je als bezoeker niet te zien kreeg, zoals meta-keywords, gewoon meetelden waardoor je in je website over varkenshaas kon scoren door gewoon het keyword 'appeltaart' in je meta-keywords kon zetten. Hetzelfde geldt voor elementen die voor de bezoeker niet zichtbaar zijn die volgepropt zitten met keywords, of lappen witte keywords op een wite achtergrond.

 

Dat wordt tegenwoordig keurig genegeerd, en zelfs bestraft, omdat je daarmee in feite de zoekmachines probeert te misleiden.

 

Dus wat is belangrijk? De dingen die je bezoeker daadwerkelijk kan zien. Een zinnige domeinnaam, de

van de pagina, een relevante H1 titel van de pagina zelf, de tekstuele inhoud van je pagina, de relevantie van de links in je pagina (niet het woord 'appeltaart' naar een pagina over varkenshaas laten linken), etcetera.

 

Al het andere is een trucje, en dat zal misschien tijdelijk wat uithalen, maar op termijn averechts werken. Denk vanuit je bezoeker - als die zoekt op 'appeltaart' en op jouw site terecht komt, zal hij/zij daar dan blij van worden? Zo ja, dan doe je het goed.

Link naar reactie
  • 0
Misschien is het tijd je expertise wat meer substantie te geven?

 

Als voorbeeld nemen we even de zoekstring "tweede hands auto". Vroeger plaatste je dan overal in je meta tags, alt text, headers, en body text die string, en als je dan dan vaker deed dan je concurrentie, had je je Google top ranking.

 

Sinds een paar jaar kijkt Google vooral naar externe links naar jouw site, en dan vooral social media generated. Dus dat mensen in een forum een bericht posten als "wow was laatst op zoek naar een tweede hands auto en vond een topper bij www.garagejansen.com, spotgoedkoop!" www.garagejansen.com moet hier dan een link zijn. Hoe meer van dit soort berichten op social media, blogs, forums etc, hoe hoger je ranking, en dan wegen deze backlinks zwaarder dan je content. Ik gok 60/40 of zo.

 

Ik heb zit zelf 2 jaar geleden ervaren toen ik van twee sites de top 10 rank kwijtraakte en een SEO specialist in de arm nam. Die stuurde me iedere week een overzicht van zijn werkzaamheden, en dat was voornamelijk het posten van berichten op blogs. Ik zag de ranks langzaam verbeteren maar het ging mij niet snel genoeg, dus geirriteerd vroeg ik hem of ie ook mijn pagina's niet moest aanpassen... "ja geef je je FTP gegevens maar" was zijn antwoord, maar hij veranderde nooit iets, hij bleef doorgaan met het posten op andere websites. En na 3 maanden had ik voor de meeste sleutelwoorden weer een een top 10 ranking, voor een aantal zelfs de top 3. Nu was dit black hat technoligie, maar ik ben er door Google nooit voor bestraft, maar je kunt dit ook white hat doen door je bezoekers en klanten aan te moedigen over jouw site te schrijven op Facebook, Twitter en blogs, je kunt je eigen blogs maken (heel makkelijk mbv Word Press) onder andere domein namen en naar je je eigen site verwijzen, etc etc.

 

Hier een mooie opsomming, inclusief dingen die ik eerder schreef en ook al weer verouderd blijken te zijn: http://backlinko.com/google-ranking-factors

 

Alle punten zijn onderverdeeld in domein level, page level, site level, en backlink level. Zie punt 81: "# of Linking Root Domains: The number of referring domains is one of the most important ranking factors in Google’s algorithm"

 

Ik weet ook zeker dat Google de sites waar het vaakst op geklikt wordt in hun search results, ook een hogere ranking krijgen. Google was ooit een zoekmachine, nu is het gewoon een bedrijf dat op alle mogelijke manieren winst probeert te maken, daar zitten ook veel smerige zaken tussen inclusief inbreuk op auteursrecht maar dat is weer een ander verhaal, maar verwacht van Google in ieder geval geen eerlijke ranking adh van jouw inspanningen op jouw site. Vandaar dat ik zelf geen moeite heb met toepassing van white hat trucjes.

 

Groet,

 

René

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Jaren geleden kon dat nog wel gebeuren omdat zaken die je als bezoeker niet te zien kreeg, zoals meta-keywords, gewoon meetelden waardoor je in je website over varkenshaas kon scoren door gewoon het keyword 'appeltaart' in je meta-keywords kon zetten. Hetzelfde geldt voor elementen die voor de bezoeker niet zichtbaar zijn die volgepropt zitten met keywords, of lappen witte keywords op een wite achtergrond.

 

In de beginjaren van het web was er een golfballenfabrikant die voor zijn site lange tijd voor alle mogelijke onderwerpen een nummer 1 rank had op Altavista. Hij had zijn metatags volgestampt met zo'n beetje het halve Amerikaans-Engelse woordenboek ;D

 

Wat sites tegenwoordig doen is tekst toevoegen aan pagina's of zelfs een hele nieuwe php pagina aanmaken voor ieder woord waar naar wordt gezocht via de zoekfunctie op hun eigen site. Dus jij zoekt op de site van garage Jansen naar "roestvrijstalen uitlaat", de scripts maken daar een nieuwe pagina voor aan, en na een week duikt die pagina op in de zoekresulaten voor "roestvrijstalen uitlaat" op Google search.

 

Groet,

 

René

Link naar reactie
  • 1
Hier een mooie opsomming, inclusief dingen die ik eerder schreef en ook al weer verouderd blijken te zijn: http://backlinko.com/google-ranking-factors

 

Dat bedoel ik - onderstaand advies is ook daar niet terug te vinden.

 

Ik vind je site niet verkeerd en zie geen tekortkomingen, maar je metatags zijn gewoon veel te leeg, je moet daar alle woorden plaatsen voor welke je op Google geindexeerd wilt worden:

Link naar reactie
  • 0

Pardon?

 

11. Keyword in Title Tag: The title tag is a webpage’s second most important piece of content (besides the content of the page) and therefore sends a strong on-page SEO signal.

 

12. Title Tag Starts with Keyword: According to SEOMoz data, title tags that starts with a keyword tend to perform better than title tags with the keyword towards the end of the tag:

 

13. Keyword in Description Tag: Another important relevancy signal.

 

Waarover jij schreef:

 

Niet helemaal - de keywords zijn inderdaad voor zoekwoorden, maar description is, zoals het al zegt, voor een (korte) omschrijving zoals je die in Google onder een zoekresultaat ziet.

 

Maar ik ga jou verder negeren want ik heb geen tijd voor die wellus/nietus spelletjes en moet nog een klus afmaken vandaag. Ik probeer TS te helpen. De info die jij gaf is gedateerd en de actuele info die ik geef doe jij af als onzin (en dat deed je in eerste instantie met alles wat ik schreef), waarmee jezelf gedraagt als stoorzender ipv constructief iets aan de discussie bij te dragen. Ik denk dat er voldoende info in deze topic is gepost om TS in ieder geval op het juiste spoor te zetten, dus ik lees deze topic verder niet meer. Als TS meer info wil kan ie mij een privé bericht sturen.

 

Groet, fijne kerst,

 

René

Link naar reactie
  • 0

Heren,

 

Dit lijkt me méér dan voldoende uitwisseling van persoonlijke meningen over wat wel of niet goed is voor je google ranking.

Het is duidelijk jullie verschillen van mening over de aanpak maar dit helpt de vraagsteller hier niet verder.

 

Graag weer ontopic reacties (van anderen) op de vraag van TS

Link naar reactie
  • 0

Ok, ook van mij een kleine bijdrage dan:

[*] Om goed in Google te ranken zijn links naar je website het belangrijkste, deze komen nu maar van drie verschillende websites.

Probeer meer links te krigen van collega's die zelf ook goed ranken in Google. Let er hierbij op dat ze allemaal met verschillen woorden (anchortekst) naar je linken.

[*] Vervolgens is de inhoud op je website belangrijk, de content. Op je homepage staat inderdaad weinig tekst.

[*] Wat hierboven gezegd is over je

en metatags kun je eens bekijken door op je site op een lege plek te klikken met je rechtermuisknop en dan "bron weergeven", of "paginabron bekijken"

Dat wat je in die

zet is erg belangrijk voor je ranking in Google, daar zou ik dus meer neer laten zetten dan alleen maar "Toys 4 Love".

Dat wat in je meta description staat telt niet mee voor je ranking, maar is wel wat de mensen zien onder je websitenaam in de zoekresultaten.Als je daar dus een wervende tekst neerzet, zullen meer mensen op dat resultaat klikken.

Meta keywords zijn nergens meer voor nodig, echt niet.

 

Overigens tellen naar mijn mening de eerder genoemde zogenaamde social media signalen nog nauwelijks mee voor Google

 

Succes!

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.