• 0

Snelstart verandert verdienmodel, wat nu?

Snelstart heeft vanaf vandaag zijn verkoop/verdienmodel aangepast.

 

Waar je eerst een pakket kocht en een klein bedrag betaalde voor de update mogelijkheid, stappen ze nu over op een systeem waarbij je de software huurt en daarvoor een vast bedrag per maand betaald.

 

De prijzen zijn hiermee echter zo hard omhoog gegaan dat je het programma in het eerste jaar al gekocht zou kunnen hebben.

 

Snelstart valt hier mee dus niet meer onder de goedkopere partijen, helaas is de software nog lang niet bugvrij en heeft het nog lang niet alle mogelijkheden welke de concurrenten wel hebben.

 

Ik kreeg per abuis de email welke is bedoeld voor verkopende partijen, als gebruiker heb ik nog niet gehoord.

In deze email staat dat huidige gebruikers wel gebruik kunnen blijven maken van hun software, maar dat bij een upgrade ze wel moeten overstappen naar het nieuwe systeem. (zo kun je dus je software nog een paar keer gaan betalen.)

Ik weet niet of het oude abb. nog wel blijft bestaan op hun vernieuwde website kun je daar niets over vinden. De website is echter nog niet af, nog een hoop dode linken, fouten, menu en footers die niet werken. Dus wellicht wordt dat later nog wel aangevuld.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

22 antwoorden op deze vraag

  • 0

De oude webshop staat ook nog gewoon online, als je zo besteld betaal je gewoon het oude bedrag.

 

De pakketten zijn helemaal opnieuw samengesteld, dus eigenlijk klopt mijn eerste berekening niet.

Het goedkoopste pakket wat ze nu hebben kan op sommige punten minder dan eerst, maar heeft wel de mogelijkheid om facturen te maken, dit moest eerst apart worden bijgekocht.

Link naar reactie
  • 0

Het goedkoopste pakket wat ze nu hebben kan op sommige punten minder dan eerst, maar heeft wel de mogelijkheid om facturen te maken, dit moest eerst apart worden bijgekocht.

 

Die facturen zijn niet zo'n gulle gift. Er zijn wel honderd andere mogelijkheden om facturen te maken.

Link naar reactie
  • 0

Ik kreeg de mail ook. Ik denk alle Snelstart gebruikers.

Wat ik er uit begreep was dat er in mijn geval in eerste instantie niks veranderd. Ik gebruik momenteel de laatste versie van Snelstart (v11.nogwat), en begrijp dus dat ik deze + komende updates gewoon kan blijven gebruiken vanwege het service abonnement, en dat de nieuwe pakketten waar je een maandbedrag voor betaald enkel voor nieuwe gebruikers geld.

 

Ik gebruik nu Snelstart Boek 2. Volgens mij is het nieuwe pakket inKaart het pakket dat hier het meest bij aansluit. Maar om nu direct €14,50 per maand te gaan betalen heb ik ook geen zin in. Zolang het Boek 2 voor mij nog werkt gebruik ik dat.

3D In Your Hands | 3D Visualisatie Bureau

3D Visualisaties, 3D Animaties en 3D Presentaties

http://www.3dinyourhands.nl

Link naar reactie
  • 0

Het blijft een vreemde zaak. Je koopt een programma, betaald daarna voor een service contract. Tot zover prima. Maar je kan op je klompen aanvoelen dat je zodirect per maand zit te betalen. Bijna 2 keer zoveel en dat wat je feitelijk al betaald hebt. Klopt niet, verkeerde aanpak voor bestaande klanten. Daar moeten we nu iets aan doen. Boze brief?

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je als gebruiker je onvrede kan uiten maar of dat echt helpt? :P Zeer waarschijnlijk zal Snelstart wel een percentage afvallers hebben ingecalculeerd bij het aanpassen van hun verdienmodel. ;)

 

De tendens is dat er steeds meer software komt die je moet huren in plaats van kopen. Voor de leverancier een continue bron van inkomsten en voor de gebruiker vaak hogere kosten. :-\

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ben over gestapt van Snelstart XD naar het eenvoudigste pakket van 11, wat een ramp!

Programma loopt regelmatig vast, facturen kan je alleen opslaan door ze af te drukken, maar het sjabloon van de factuur (het oude van XD), die er door hen ingezet is, klopt niet. De tekst loopt door elkaar. In deze versie kan het sjabloon alleen aangepast worden, maar dit is zo ingewikkeld, dat zelf iemand die werkt met tekenprogramma's, er niet uit komt.

Bij het instellen van de e-mail komen er steeds foutmeldingen, maar wat fout is, wordt niet weer gegeven.

Graag ervaringen van anderen.

Link naar reactie
  • 0

Het nieuwe verdienmodel van Snelstart hefet er voor gezorgt dat ik opzoek wil gaan naar een andere partij.

 

Dat Snelstart na al die jaren nog steeds in een Beta versie is was op zich niet zo'n probleem. Af en toe flink door de foutmeldingen heen klikken vond ik niet zo'n probleem. Het was immers een relatief goedkoop stukje software.

 

Nu wil ik stoppen met het service contract voor het factuurprogramma (dit is immers al 13 jaar niet geupdate).

Geen probleem volgens de helpdesk. Je betaald dan alleen voor het servicecontract van het boekhoudprogramma.

Helaas dikke pech, want als ik nu wil update naar de nieuwe versie van het boekhoudprogramma kan dat wel, maar dan vervalt mijn mogelijkheid om de facturensoftware te gebruiken.

Met andere woorden, het service contract van het boekhoudprogramma is nutteloos, tenzij ik geen facturen meer wilt maken.

En niet updaten naar de nieuwe versie betekend dat je geen BTW aangifte meer kunt doen via het software gebeuren.

 

Dus ik dacht, laten we de boel maar terug draaien, maar dat is helaas niet meer mogelijk, wel kun je overstappen het nieuwe abbonnements gebeuren.

Dat je al betaald hebt voor je huidige pakket boeit ze niet zo.

Kortom ipv 100 euro service kosten per jaar moet je nu overstappen op een pakket van 32,50 per maand.

Met nog steeds alle foutmeldingen.

 

edit: Excuses Snelstart is nog niet klaar voor het BAPI certificaat. Dus niemand kan aangifte van zijn BTW doen via het software pakket.

 

Tijd dus om wat anders te zoeken.

Wie kent er een mooi alternatief?

 

Link naar reactie
  • 0

Jasper, hier zijn al zoveel topics over. Daar al in gezocht?

 

Groet

Joost

 

Ja absoluut, alleen een aantal pakketten bestaan niet meer. En wellicht zijn er nieuwe pakketten bij gekomen.

Het hoeft voor mij ook allemaal niet zo moeilijk. Als ik maar grootboeken kan maken, facturen makkelijk en snel eruit kan knallen, een kolommen balans kan uitdraaien, een winst verlies overzicht en de auditfiles.

Ik hoef geen klanten analyse, omzettten per bedrijf, mooie grafiekjes.

Inlezen van bankgegevens is leuk maar niet noodzakelijk, vooral bij de combi ING/Snelstart keerg ik vaak onduidelijk/onvolledige omschrijvingen waardoor ik alsnog al die gegevens per stuk moest opzoeken.

Link naar reactie
  • 0

Werk zelf al jaren met Kleisteen (en de laatste tijd ondersteund door Hermes Ratgers) en ben er erg tevreden over. Begin enkel een bank koppeling te missen, hoop dat die een keer ingevoerd kan worden.

 

Volgens de website zou dat er al moeten zijn.

 

Ik ga vanavond het programma eens downloaden, kijken of ik er wat mee kan.

 

Vanacht ook al even zitten spelen met Gravita, ziet er op zich ook wel netjes uit.

En ik hou ervan om mijn overheadksoten zo laag mogelijk te houden. Dus liever een pakket kopen dan elke maand een bedrag betalen.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Hans,

 

Acumulus heeft wel importeer mogelijkheden op basis van het CSV formaat. Zeer waarschijnlijk kan Reeleezee in dit format exporteren. Indien nodig kan je die CSV bestanden in Excel nog aanpassen voordat je e.e.a. importeert.

Wellicht kan je de vraag nog droppen bij de Acumulus helpdesk.

 

Overigens werk ik nu zelf 3 maanden met Acumulus en ik moet zeggen dat ondanks wat negatieve berichten op dit forum ik tot nu toe zeer tevreden ben.

 

Succes,

Paul

Link naar reactie
  • 0

Hebben jullie Snelstart zelf al benaderd voor deze vraag? Er verandert nl. voor bestaande klanten, die ooit een Classicversie kochten en een onderhoudscontract afsloten, niets. Die blijven, zolang als het pakket niet uitgebreid wordt, gewoon het oude onderhoudsbedrag betalen. De update naar versie 12 verandert daar niets aan. Alleen nieuwe klanten hoeven het programma niet te kopen, maar betalen een maandbedrag.

Link naar reactie
  • 0

Welkom op Higherlevel.

 

Dat is inderdaad ook precies wat er in de e-mail staat. Wij wilde een uitbreiding nemen, maar dat mag dus niet, je moet gewoon mee gaan doen met het abb. en dus opnieuw gaan betalen voor een pakket dat je al betaald hebt.

 

We hebben toen der tijd al contact opgenomen voor opheldering, maar men kreeg er zoveel klachten over dat men behoorlijk geiriteerd was over de telefoon. Er werd ons verteld dat we geen keus hadden en als we wilde uitbreiden we gewoon mee moesten doen met het nieuwe systeem of zouden moeten kijken naar een ander boekhoudprogramma.

 

Iets wat dus ook nog op mijn todo lijst staat. Want het programma is best wel aan de prijzige kant voor een programma dat nog behoorlijk veel bugs bevatten.

Link naar reactie
  • 0

Ook ik wil zo snel mogelijk van Snelstart overstappen naar een stabiel boekhoudprogramma zonder Visual basic (!!) bugs en een helpdesk die je niet afscheept met iemand die niet weet waar ze ever praat.

 

Op zondag zitten ze in de kerk en is zelfs de website gesloten.... ze kunnen die tijd beter gebruiken om hun klanten behoorlijk van dienst te zijn.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.