• 0

goede expediteur/vervoerder

Hallo mensen,

 

Deze vraag is denk ik al vaak gesteld, maar ik hoop echt dat mensen mij kunnen helpen met het in kaart brengen van concrete kosten en het geven van goedkope expediteurs voor het vervoer buiten de EU. Ik handel in meubels, alleen is dit blijkbaar niet zo goedkoop om bijvoorbeeld dit soort producten te laten vervoeren naar China of de Verenigde Staten. Heb DHL express gebeld en die komen met een offerte (voor luchtvracht) van 3400 euro voor een pakket van 2 meter bij 80 centimeter. Dat is niet normaal. En als ik verder zoek op het internet word je echt niet vrolijk van deze 'vage' wereld van vervoerders. Dus heel simpel, wie kan mij een goede vervoerder aanwijzen en kan iemand mij ook een indicatie geven van wat dat zou kosten. Ik zou graag in staat willen zijn om op elk moment een dergelijk 'pakket' te kunnen versturen naar alle uithoeken van de wereld. Het liefst ook van deur tot deur.

 

alvast hartelijk dank voor jullie moeite.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heb DHL express gebeld en die komen met een offerte (voor luchtvracht) van 3400 euro voor een pakket van 2 meter bij 80 centimeter. Dat is niet normaal.

Dat is goed geld, maar dat betekent dat je goederen op een speciaal pallet in het vliegtuig gaan. Doorlooptijd 24 - 48u van deur tot deur, maar daar betaal je voor. Ik denk dat je naar het 0800 nummer hebt gebeld?

 

Misschien moet je even verder kijken:

http://www.dhl.nl/nl/logistics/vracht_vervoer.html

Link naar reactie
  • 0

Ik kreeg nog een tip van DHL, omdat zij ook zeiden dat er betere opties waren in mijn geval. Dus ik heb gebeld naar twee van die bedrijven en het kwam op het volgende neer. Voor 600 euro kon ik mijn pakket van 2 meter bij hun in Rotterdam afleveren en dan zouden zij het naar bijvoorbeeld een haven in China vervoeren. dus ik moest dan nog zelf een vervoerder vanuit hier in China vinden/of de ontvanger van het product. Dat is dus onzin, geen goede service en in verhouding nog steeds belachelijk duur.

 

Dus heeft iemand nog tips?

Link naar reactie
  • 0

Hallo Blauwie,

 

Ik weet niet om wat voor pakketten het gaat maar euro 600,- voor zeevracht voor 2 pakketten is aardig aan de prijs tenzij ze qua breedte en hoogte ook 2 meter zijn maar zelfs dan is het op basis port - port nog altijd duur. Verder is er altijd de vraag wat zoek je. Want je gaat kris kras van zee naar luchtvracht maar wat zoek je eigenlijk? Luchtvracht is voor dat soort pakketten altijd stervens duur! zeker als je het per express wil laten vervoeren maar daar staat tegen over dat de doorlooptijd erg kort is.

 

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Dank voor jullie reacties. Zo'n meubelvervoerder dat is idd een goed idee voor binnen Europa. Echter, ik wil het een en ander verkopen aan klanten in de VS en China. Dus ik ben het er mee eens dat luchtvervoer duur is en dat zeevracht beter is. Dus ik zou graag willen weten hoeveel kost het van deur tot deur in China of VS middels zeevracht? Dus er hoeft niet snel geleverd te worden, alleen dat ik een pakket van 2 meter bij 80 centimeter zo goedkoop mogelijk kan leveren. Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Link naar reactie
  • 0

Hallo Blauwie,

 

Als je wil weten wat het kost om eea te leveren dan mag je mij een PM sturen. Zo zeggen wat het kost is niet te doen dit is namelijk mede afhankelijk waar in China of de VS eea geleverd moet worden. Je begrijpt dat leveren aan de oost kust of west kust verschil uitmaakt.

Ook is het belangrijk om even naar het type verpakking te kijken ! dit is bij zeevracht ter voorkoming van schades relevant!

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Ach er zijn voldoende goede betrouwbare expediteurs in de wereld. Vraag eens rond is een goed begin. Maar zoals Logic4L al aangeeft zorg wel dat je weet wat je wil vragen. Dat voorkomt een hoop ruis. Verder zou ik ook gewoon eens 2 of 3 van dit soort bedrijven bellen met de zelfde vragen en dan voel je redelijk snel denk ik waar je wel en waar je niet moet zijn.

 

Groeten,

 

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

Als dit op stuksbasis moet, dan geloof ik niet dat je een valide businessmodel hebt. Je schrijft dat je handelaar (geen fabrikant) bent. Wat als een zending schade heeft, of wat als een 'schroefje' mist?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Oke, dank jullie allen voor jullie reacties. Ik wil er wel bij zeggen dat ik wel duidelijk ben ik wat ik precies wil. Ik wil namelijk gewoon paketten versturen van 2 meter bij 80 centimeter bij 80 centimeter. Dit kunnen er twee per maand zijn, maar ook natuurlijk veel meer. Ik wil natuurlijk kijken hoe goed alles loopt. Deze markt van mijn handel moet ik ook nog gewoon ontdekken. Dus wanneer een klant uit China of Chile iets koopt, dan wil ik voor mezelf weten hoeveel me dat uberhaupt gaat kosten en of een expediteur dit van deur tot deur kan brengen. Niet dat iemand uit Argentinië iets bestelt en ik kan geen expediteur vinden die dit tegen een redelijke prijs kan regelen. Ik hoopte dus dat mensen me konden vertellen wat zoiets ongeveer kost en wat een redelijke prijs is. Ik bedoel ik snap ook wel dat als ik rond bel dat ik prijzen te horen krijg, maar of dat redelijke prijzen zijn weet ik natuurlijk niet. Verder geef ik China aan als voorbeeld omdat dat redelijk ver is. Dat er een verschil qua west of oost Amerika is qua prijs is mij ook duidelijk. Ik hoopte gewoon op een raming van deur tot deur.

Link naar reactie
  • 0

Hi,

 

Ik zou een beetje voorzichtig zijn met het gokken dat de afstand de prijs bepaald. Dit is namelijk helemaal niet zo. Ook van deur tot deur is goed te regelen in bijna alle landen (niet allemaal). Plus let op met lokale belastingen wil je die ook gaan voldoen voor je klant? Zo ja ga je dan overal waar je klanten hebt een borg storten? Dit is namelijk is een aantal landen zeer gewoon of soms zelfs verplicht (als aangever).

 

Ben voorzichtig met zelf inschattingen maken want na transporten in bijvoorbeeld Chili zijn veel hoger als die in de USA.

 

Groeten,

 

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo Blauwie,

 

Zoals blous aangeeft kan een expediteur prima van deur tot deur leveren. Vervoer regelen van A tot Z is zijn bedrijfsmodel. Verder let inderdaad op naar welke landen het gaat. Niet in alle landen kan zomaar van deur tot deur geleverd worden. Dit door lokale wet en regelgeving. Daarbij komt dat in een aantal landen de ontvanger zelf de douane moet regelen. Was jij van plan dit voor al je klanten te regelen? Onder welke incoterm wil je eea aanbieden? Is het in jouw geval niet beter om je klanten een CIF of CFR prijs aan te bieden in eerste instantie? Verder kan je niet zomaar een deur - deur prijs afgeven op basis van een land. In Nederland lukt dat nog wel omdat de afstanden niet zo groot zijn maar als je in China of de VS moet leveren dan is de uiteindelijke bestemming zeker van belang. Verder kan je ook niet op basis van afstand zeggen zoveel gaat het kosten per KM. Bij het bepalen van de transport prijs spelen veel meer factoren een rol.

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.