• 0

ZZP naast baan (continue)

Goedendag heren,

 

Ik zit met een aantal vragen waarop ik (voor mijn positie) nog geen duidelijk antwoord heb kunnen vinden.

 

Ik werk namelijk continue dienst (32.5 uurtjes per week) dit is wel gewoon een fulltime baan, ook zit ik al in de 52% voor de IB, en mijn werkgever draagt alle restante verplichtingen zeer netjes af elk jaar.

 

 

 

Nu wil ik naast deze baan als zzp'er aan de slag als masseur, ik heb al een aantal klantjes maar wil met met mijn 'onderneming' iets serieuzer worden.

Ik wil gaan adverteren en meer naar de buitenwereld treden.

 

 

Nu denk ik niet dat ik zomaar aan de urencreterium ga komen om alle voordelen als ondernemer te gebruiken.

 

 

Maar hoe moet ik alles gaan berekenen kwa btw, ib enz om nog iets netto over te houden.

 

Ik vraag nu 25,- voor een half uurtje werk, en per week kom ik geschat ongeveer aan de 10 uurtjes per week, wat hopelijk gaat oplopen tot max 25uur in de week, dat is wel de top om ook nog een beetje sociaal te leven.

 

 

Hoe ken ik mij het best inschrijven bij de kvk, en wat zijn voordelige tips kwa financiën.

 

Alles eromheen is al geregeld kwa werkplek, gemeente enz.

 

 

Ik hoor graag van jullie groetjes Ricardo.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0
Maar hoe moet ik alles gaan berekenen kwa btw, ib enz om nog iets netto over te houden.

 

Je geeft aan dat je al in de 52% IB schijf zit. Als dat klopt (?) verdien je in loondienst dus al meer dan 56.000 bruto per jaar

 

Vervolgens ga je max 25 uur per week werken als masseur voor € 50,- per uur. Zelfs indien dat inclusief 21% btw is, komt je totale inkomen (loondienst + winst uit onderneming) dan ver boven de € 100.000,- uit. Voor dat bedrag zou ik - als ik jou was - een goede fiscalist inschakelen. Die kun jij niet alleen makkelijk betalen, maar hij/zij verdient zich ook dubbel en dwars terug.

 

Maar hoe moet ik alles gaan berekenen kwa btw, ib enz om nog iets netto over te houden.

BTW is 21%. Is jouw tarief van € 25,- per half uur al inclusief btw dan is jouw omzet ex btw 25 / 1,21= € 20,66 per half uur. Hoeveel je daar vervolgens netto aan over houdt hangt af van je belastingtarief, aftrekposten, kosten etc...en last but not least een goede fiscalist...

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Nu denk ik niet dat ik zomaar aan de urencreterium ga komen om alle voordelen als ondernemer te gebruiken.

 

Eens dat je er niet zomaar aankomt, maar als ik jou was zou ik wel je uren goed gaan bijhouden. Als je 25 uur per week in je onderneming facturabel werkt, dan komt dit op jaarbasis neer op 1.300 uur, hier komt dan nog de tijd bij die je aan de niet-facturabele kant van je onderneming besteedt. Denk hierbij aan je administratie en het doen van inkopen.

 

Al met al lijkt het mij geen uitgemaakte zaak dat je niet aan het urencriterium kan voldoen gezien je cases (zeker in de eerste 5 jaar). Dit kan grote voordelen met zich meebrengen, dus kijk hier goed naar alvorens er vanuit te gaan dat je er niet aan gaat voldoen.

Link naar reactie
  • 0

Dag Ricardo,

 

Welkom op HL.

 

Je vraagt hoe het werkt met BTW en IB, maar je hebt dus al klanten? Vergeet niet de inkomsten van dit jaar dan ook al op te geven bij je aangifte IB (als resultaat uit overige werkzaamheden).

 

Nu het serieuze vormen aanneemt is een startersgesprek bij de KvK aan te raden. Je kunt je dan inschrijven bij de KvK en (automatisch) aanmelden bij de Belastingdienst.

 

De meest eenvoudige rekensom met het huidige tarief is dat je per uur 0,48*(25/1,21)=9,92 netto overhoudt. Maar je maakt ook nog kosten, zoals lokatie, reclame, verzekeringen (niet vergeten!), olie enzovoorts. En in je aangifte heb je te maken met aftrekbare bedrijfskosten, mkb-winstvrijstelling, enzovoorts. Maak eens een ondernemingsplan waarin je dat allemaal op en rij zet, met hulp van een fiscalist, startercoach, verzekeringsadviseur, enz. Dan krijg je een beetje overzicht in wat er allemaal bij komt kijken.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Allereerst bedankt voor jullie reacties,

 

 

Ik heb al wat klantjes, maar omdat ik nog in een leerperiode zit en nog niets officieel is vraag ik niet de volledige vergoeding, en haal ik mijn kosten er totaal nog niet uit, het is nu mijn voetbalteam dat ik behandel+vrienden en familie, en voor de rest ben ik er nog niet verder mee gegaan omdat ik wel de officiële weg moet volgen uiteraard.

Er is wel vraag dus vandaar mijn vragen.

 

Met mijn werk ga ik over de 60.000 bruto en wil dit er meer voor de hobby/extra voordelen doen.

 

Ik begrijp eigenlijk dat over mijn bruto inkomsten uit de kvk de btw afgaat, dan de investeringen eraf, en dat ik overhoudt, wat gaat er dan nog meer af? Is dit ook 52% ib of zou ik dit geld gewoon kunnen laten staan zonder dat ik mijzelf salaris geef.

Want ik kom eigenlijk best goed uit met mijn salaris, maar zou wel een lease auto van de zaak willen bijvoorbeeld.

 

 

Het zou inderdaad slim zijn om een fiscalist en meer experts erbij te betrekken, maar omdat dit een grote uitgaven is zou ik wel wat voorinformatie willen hebben.

 

 

Groet,

 

Ricardo.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb al wat klantjes, maar omdat ik nog in een leerperiode zit en nog niets officieel is vraag ik niet de volledige vergoeding, en haal ik mijn kosten er totaal nog niet uit, het is nu mijn voetbalteam dat ik behandel+vrienden en familie, en voor de rest ben ik er nog niet verder mee gegaan omdat ik wel de officiële weg moet volgen uiteraard.

 

Ook vrienden en familie kunnen je aanklagen als ze na je behandeling plotseling meer pijn hebben dan ervoor. Heb je die risico's in beeld en heb je die risico's afgedekt? Het is dan wel "leerperiode" en "niet officieel", maar deze mensen geven zich letterlijk over aan jouw handen en mogen wel enige kunde verwachten.

 

Met mijn werk ga ik over de 60.000 bruto en wil dit er meer voor de hobby/extra voordelen doen.

 

Welke extra voordelen zie je hier dan? Naast extra inkomen en onderstaande auto bedoel ik.

 

Ik begrijp eigenlijk dat over mijn bruto inkomsten uit de kvk de btw afgaat, dan de investeringen eraf, en dat ik overhoudt, wat gaat er dan nog meer af? Is dit ook 52% ib of zou ik dit geld gewoon kunnen laten staan zonder dat ik mijzelf salaris geef.

Als het een eenmanszaak is betaal je IB over de gehele winst na aftrekposten e.d., in jouw geval 52%. Je kunt jezelf geen salaris geven bij een eensmanszaak, het is namelijk al van jou. Bij andere rechtsvormen werkt het weer anders, maar dat is een ander verhaal.

 

 

Want ik kom eigenlijk best goed uit met mijn salaris, maar zou wel een lease auto van de zaak willen bijvoorbeeld.

Dat is relatief duur voor zo'n kleine onderneming van een paar uurtjes. Als je een onderneming opricht voor een paar uurtjes en je gaat dat geld binnen de onderneming volledig opmaken aan zaken waar je privevoordeel van hebt, kun je niet meer spreken van een onderneming die winst nastreeft. Met kans dat de Belastingdienst dat niet goed vindt. Daarnaast is een leaseauto voor je onderneming ook niet goedkoop en krijg je privebijtelling. Plus dat je de auto ook nog in enige mate echt zakelijk moet gebruiken, anders krijg je wederom met de Belastingdienst te maken. Al met al is deze constructie niet echt de voordeligste manier om een nieuwe auto te kopen!

 

Het zou inderdaad slim zijn om een fiscalist en meer experts erbij te betrekken, maar omdat dit een grote uitgaven is zou ik wel wat voorinformatie willen hebben.

Ik denk dat het met jouw salaris niet alleen betaalbaar maar ook verstandig is dat je eens laat kijken naar je hele financiele plaatje, prive en zakelijk, om te zien wat voor jou verstandige keuzes zijn.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Nogmaals hartstikke bedankt voor je tijd Ron, hieronder nogmaals wat Quote's die mij bezighouden.

 

Ook vrienden en familie kunnen je aanklagen als ze na je behandeling plotseling meer pijn hebben dan ervoor. Heb je die risico's in beeld en heb je die risico's afgedekt? Het is dan wel "leerperiode" en "niet officieel", maar deze mensen geven zich letterlijk over aan jouw handen en mogen wel enige kunde verwachten.

 

Uiteraard heb ik de juiste begeleiding om mij heen en neem ik geen onnodige risico's, dit is wat je als eerst wordt geleerd in dit vak.

Maar tussen Fysiotherapie en Massages geven zit wel een erg groot verschil, deze risico's heb ik duidelijk in beeld.

 

Uiteraard niet verkeerd dat uw hieraan denkt, in dit vak zijn namelijk nog steeds teveel prutsers, maar uw heeft hier te maken met een verstandig iemand die zeker geen dingen doet waar hij geen verstand van heeft.

 

Welke extra voordelen zie je hier dan? Naast extra inkomen en onderstaande auto bedoel ik.

 

Ik zie hier de voordelen van zelfontwikkeling/horizonverbreding, hobby, extra inkomsten enz..

Ik ben een jonge Havenarbeider die graag wat meer uit het leven wil halen, ik werk nu inmiddels nog steeds met veel plezier vanaf mijn 17e(9jaar) voor dezelfde baas maar zie kansen liggen en wil hier wat meer uithalen.

Door mijn volcontinue dienst heb ik veel vrije tijd over waar ik meer mee wil doen, en aangezien ik een sportief iemand ben kwam ik door omstandigheden en interesse automatisch hierop uit.

 

Als het een eenmanszaak is betaal je IB over de gehele winst na aftrekposten e.d., in jouw geval 52%. Je kunt jezelf geen salaris geven bij een eensmanszaak, het is namelijk al van jou. Bij andere rechtsvormen werkt het weer anders, maar dat is een ander verhaal.

 

Het wordt op deze manier wel ontmoedigend om voor jezelf iets naast je baan te doen dat geld oplevert.

Misschien dat het meer een luxepositie is, en dat dat gewoon de wetgeving in Nederland is op dit moment.

Misschien goed om te kijken naar andere rechtsvormen?

 

Hoe zit het met een man-vrouw firma, welke voordelen zouden dit opleveren, mijn vrouw, zit echter in diezelfde salariscategorie en loopt ook volcontinuedienst als ik dus betwijfel ik of dit zo zijn voordelen zou kunnen hebben?

 

 

Want ik kom eigenlijk best goed uit met mijn salaris, maar zou wel een lease auto van de zaak willen bijvoorbeeld.

 

Dat is relatief duur voor zo'n kleine onderneming van een paar uurtjes. Als je een onderneming opricht voor een paar uurtjes en je gaat dat geld binnen de onderneming volledig opmaken aan zaken waar je privevoordeel van hebt, kun je niet meer spreken van een onderneming die winst nastreeft. Met kans dat de Belastingdienst dat niet goed vindt. Daarnaast is een leaseauto voor je onderneming ook niet goedkoop en krijg je privebijtelling. Plus dat je de auto ook nog in enige mate echt zakelijk moet gebruiken, anders krijg je wederom met de Belastingdienst te maken. Al met al is deze constructie niet echt de voordeligste manier om een nieuwe auto te kopen!

 

Het gaat hierbij om iets wat ikzelf leuk vindt te doen, ik help uiteindelijk in de toekomst mensen hiermee en daar doe ik het ook voor, en ik betaal liever voor mijzelf (bruto) een nieuwe auto die ik met mijn onderneming goed kan betalen maar eigenlijk erg duur is, dan dat 52% van de volledige winst naar de belastingdienst gaat en ik er helemaal niets voor heb.

Met deze auto kan ik uiteindelijk ook klanten thuis bezoeken, ik wil mij uiteindelijk in de toekomst ook verplaatsbaar maken voor ouderen, dus zal deze auto ook gebruikt worden voor zakelijke doeleinden.

Het restant van de winst wordt dan wel 52% belast maar dat is dan uiteindelijk een veel kleiner deel dan de volledige winst.

 

De privé bijtelling is geen probleem om dat te bekostigen, dat wordt dan betaald door het binnengekomen salaris van de werkgever.

Is dit in mij positie misschien haalbaar of zie ik hier iets over het hoofd?


 

Uiteraard weet ik dat ik de daadwerkelijke mogelijkheden te weten kom bij een Fiscalist, maar op dit forum zitten zoveel ondernemers, misschien dat er ook mensen met enige ervaring met dezelfde situatie mij meer informatie kunnen geven.

Link naar reactie
  • 0

Uiteraard heb ik de juiste begeleiding om mij heen en neem ik geen onnodige risico's, dit is wat je als eerst wordt geleerd in dit vak. (...) u heeft hier te maken met een verstandig iemand die zeker geen dingen doet waar hij geen verstand van heeft.

 

Ik oordeel ook niet over je kundigheid. Zelfs met 10 diploma's en 100 jaar ervaring kunnen er dingen misgaan. Of kunnen clienten beweren dat er iets is misgegaan. En wat doe je dan? Ben je daarvoor verzekerd? Je particuliere WA verzekering en rechtsbijstandverzekering zullen waarschijnlijk weigeren in zo'n geval te helpen, want het is te beschouwen als een zakelijke activiteit, ook al heb je dat nu nog niet officieel geregeld.

 

Het wordt op deze manier wel ontmoedigend om voor jezelf iets naast je baan te doen dat geld oplevert.

 

Nee hoor, waarom? Als je nu in je loondienstbetrekking meer gaat verdienen betaal je ook over elke extra euro 52 cent belasting. Het belastingstelsel voor loondienst en ondernemerschap verschilt wel van opzet, maar onder de streep is het effect netto vrijwel gelijk.

 

Misschien goed om te kijken naar andere rechtsvormen?

 

Andere rechtsvormen werken anders hebben voordelen en nadelen, maar op het oog levert dit voor jouw massage activiteiten zo geen financiele voordelen. Je kunt niet zomaar ontsnappen aan het betalen van belasting. Gelukkig maar.

 

Maar gezien het feit dat je ondernemersplannen hebt, een goed inkomen hebt en tweeverdiener bent zijn er wellicht andere mogelijkheden om wat met je geld te doen. Misschien toch eens praten met een financieel adviseur.

 

Hoe zit het met een man-vrouw firma, welke voordelen zouden dit opleveren, mijn vrouw, zit echter in diezelfde salariscategorie en loopt ook volcontinuedienst als ik dus betwijfel ik of dit zo zijn voordelen zou kunnen hebben?

 

Als jij degene bent die de ondernemer is, kun je niet zomaar de eenmanszaak op naam van je vrouw te zetten. En samen een VOF beginnen heeft in dit geval ook weinig zin.

 

Ik betaal liever voor mijzelf (bruto) een nieuwe auto die ik met mijn onderneming goed kan betalen maar eigenlijk erg duur is, dan dat 52% van de volledige winst naar de belastingdienst gaat en ik er helemaal niets voor heb.(...)De privé bijtelling is geen probleem om dat te bekostigen, dat wordt dan betaald door het binnengekomen salaris van de werkgever.

 

Ik denk echt dat je hier niet moet rekenen met emoties maar met een rekenmachine. Je wilt dus minder belasting betalen uit je onderneming maar meer (bijtelling) vanuit je loondienst inkomen? Per saldo ben je dan waarschijnlijk slechter uit...

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Hard werken loont sowieso niet in dit land. Ik zal je een voorbeeldje geven.

 

Ook ik werk continudienst (jaarsalaris € 72.000, 33,6 uur per week) en ben een eigen onderneming gestart in 2012. In 2006 heb ik mij als muziekproducer/dj verplicht in moeten schrijven bij de KvK terwijl ik niet eens €100 verdiende (verzonnen door de Belastingdienst). Vanwege deze reden is mijn bedrijf dus al sinds 2006 actief. Ik kan voor mijn 2e onderneming dus geen startersaftrek toepassen. Urencriterium haal ik al helemaal niet (heb nou eenmaal een goed idee verzonnen om veel geld te verdienen in heel weinig tijd) en al zou ik het halen dan moet de Belastingdienst je nog maar geloven dat je al die uren naast je vaste baan hebt kunnen besteden aan je onderneming.

 

Ik heb voor 2013 een omzet van 75.000 gehaald en mijn netto winst bedraagt € 47.800. Hier mag ik dus gewoon 52% van aan de staatskas geven. Totaal is er dit jaar bijna € 90.000 aan mij uitbetaald (inclusief de btw) en aan het einde van de rit houd ik hier zo € 22.000 aan over.

 

Je zou er spontaan depressief van worden man...

 

Leuk detail is dat ik bij de groep mensen hoor die hun koophuis met dik verlies heeft moeten verkopen en niet heeft kunnen profiteren van de regelingen nu waarin je je verlies mag mee financieren. Als je er gemakshalve vanuit gaat dat het gemiddelde verlies tegenwoordig rond € 35.000 dan snap je wel dat ik onwijs veel geld moet binnenhalen om mijn restschuld in te lossen. Dat is de voornaamste reden dat ik mezelf gepushed hebt om op een snelle manier af te lossen. Heb het alleen in het verkeerde land bedacht.... Ik ben woest en ik hoop dat ik er ver naast zit :-)

Link naar reactie
  • 0

Ik kan voor mijn 2e onderneming dus geen startersaftrek toepassen. Urencriterium haal ik al helemaal niet

 

Welkom op Higherlevel Kacang.

 

Maar eh.... je wind je dus op dat je door een 2e onderneming geen startersaftrek krijgt terwijl je daar sowieso al geen recht op had omdat je niet aan het urencriterium voldoet?

 

Ik ben woest en ik hoop dat ik er ver naast zit :-)

 

Nou blij dat ik een deel van die hoop al heb kunnen bieden ;):

 

Als je er gemakshalve vanuit gaat dat het gemiddelde verlies tegenwoordig rond € 35.000 dan snap je wel dat ik onwijs veel geld moet binnenhalen om mijn restschuld in te lossen.

 

En 22.000 netto inkomen als ondernemer naast een loondienstsalaris van 2 x modaal is daarvoor niet genoeg?? Begrijp me niet verkeerd: tuurlijk is het lullig en vervelend, maar ik ken veel schrijnender situaties

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Ja das waar ook. Je kan geen startersaftrek krijgen als je het urencriterium niet haalt. Goed, die punten kan je weglaten dan alhoewel ik me afvraag of de belastingdienst het zomaar accepteert dat naast een vaste baan 1225 uur kan besteden aan je onderneming.

 

Hoe dan ook, je hebt hierboven een prima voorbeeld dat hard werken niet loont. Zet nou eens die bedragen tegenover elkaar. Gaat toch nergens over?

Link naar reactie
  • 0

 

En 22.000 netto inkomen als ondernemer naast een loondienstsalaris van 2 x modaal is daarvoor niet genoeg?? Begrijp me niet verkeerd: tuurlijk is het lullig en vervelend, maar ik ken veel schrijnender situaties

 

 

Uiteraard zijn er mensen die rond moeten komen van minder dan modaal. Is het dan aan een ander om te bepalen dat iemand genoeg verdient en de rest maar af moet staan, omdat ie toch al 'genoeg' heeft? Dat zijn link(s)e uitspraken.

 

Maar ben blij dat je het ondanks je opmerking lullig en vervelend vindt. Ik vind dat ook :-)

 

Bedankt voor je opmerkingen

Link naar reactie
  • 0
Is het dan aan een ander om te bepalen dat iemand genoeg verdient en de rest maar af moet staan, omdat ie toch al 'genoeg' heeft? Dat zijn link(s)e uitspraken.

 

Misverstandje: ik doelde totaal niet op de belastingdruk. Ik vroeg me alleen af of een extra netto inkomen van 22.000,- naast een op zich best riant loondienstsalaris - niet zorgt dat je een schuld van 35.000,- toch nog redelijk snel kunt wegwerken.

 

Hoe lullig de schuld ook, en hoe hoog het belastingtarief: je extra inkomen is genoeg om de schuld binnen anderhalf jaar eruit te drukken.

 

alhoewel ik me afvraag of de belastingdienst het zomaar accepteert dat naast een vaste baan 1225 uur kan besteden aan je onderneming.

 

Het wordt zelfs nog erger Kacang: zodra je geen recht meer hebt op startersaftrek, is de aanvullende eis voor de zelfstandigenaftrek dat je minimaal net zoveel tijd besteed aan je ondernemerschap als aan je loondienstverband. minstens 33,6 uur dus x (52-5 vakantieweken) = 1579,2 uur

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0
Misverstandje: ik doelde totaal niet op de belastingdruk. Ik vroeg me alleen af of een extra netto inkomen van 22.000,- naast een op zich best riant loondienstsalaris - niet zorgt dat je een schuld van 35.000,- toch nog redelijk snel kunt wegwerken.

 

Nee, dat valt best tegen nog. Je zou kunnen discussieren of je je levenstijl dan niet moet aanpassen maar we leven weliswaar ruim maar niet als een 'god in frankrijk'.

 

Sowieso moet je altijd geld in je onderneming houden om zaken te kunnen doen (inkoop).

 

Er zijn niet zoveel gezinnen die €35.000 wegpoetsen in 1,5 jaar tijd hoor. In ieder geval bedankt voor de feedback en hopelijk heb ik de topicstarter niet teveel afgeschrikt. :-p

Link naar reactie
  • 0

Ik ben woest en ik hoop dat ik er ver naast zit :-)

Hangt af van je definitie van ver :)

47.800 -/- 14% MKB-winstvrijstelling die je ook krijgt als niet aan het urencriterium komende ondernemer = 41.108

x 52% = 21.376 aan belasting, dus netto 26.424

En dan kun je de directe, effectieve druk natuurlijk nog wat verder verlagen door bijvoorbeeld banksparen vanwege je pensioengat, al gaat dat natuurlijk wel ten koste van de mogelijkheden om je hypotheek af te lossen en zo je (kans op) restschuld te verkleinen. Gelukkig gaan er stemmen op in de politiek om dat bankspaarsaldo ook tussentijds te mogen gebruiken om je hypotheek af te lossen, dus wellicht lost zich dat vanzelf op.

 

Maar @Ricomassage (en dat geldt natuurlijk ook voor kacang): zo duur is een (paar) uurtje(s) sparren met bijvoorbeeld een van de HL-fiscalisten nu ook weer niet. Dat verdient zich redelijk snel weer terug.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.