Nieuwe website is eindelijk live

Aanbevolen berichten

Ben al een tijdje bezig met het ontwikkelen van een nieuwe corporate identity. Het drukwerk wordt as we speak gedrukt en de nieuwe site is....eindelijk live!

 

http://www.lucidcommunication.nl

 

Met veel dank aan Rob Leenders van Made of Man http://www.madeofman.nl wiens team above and beyond the call of duty ging om uiting te geven aan wat er in mijn hoofd rondspookt :)

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie

Erg mooi strak ontwerp! Helemaal mijn smaak. Ga de portfolio van de maker eens bekijken.

 

Enige puntje van kritiek op de techniek is dat de layout tussen de verschillende pagina's verspringt van links naar rechts. Niet onderstreepte linkjes waar ik niet zo'n fan van ben werken hier trouwens wel prima!

 

Qua inhoud (na snel doorbladeren) valt me op dat je profiel als kopje heeft 'OUR profile' terwijl de tekst helemaal gebaseerd is op 'Ilja' en 'he'. Enkelvoud vs meervoud dus.

Link naar reactie

Technisch gezien zit de website niet zo netjes in elkaar.

Zo is er bijvoorbeeld geen doctype-vermelding (iedere zichzelf respecterende website heeft dit inmiddels), en veel oude attributes zoals 'leftmargin' worden gebruikt.

 

Zie bijvoorbeeld: http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A//www.lucidcommunication.nl/

 

Dit zou ik zeker aankaarten bij je webdeveloper.

 

Voorderest een nette website, zonder poespas. Hier zouden er meer van moeten zijn. :)

Link naar reactie

Glastra ik weet niet of je webbouwer bent of dat je je site door een ander hebt laten bouwen maar heb je die validator wel eens op je eigen site van kriteon losgelaten? De eerste melding is dat er geen doctype is opgegeven ;D Daarna volgen nog een aantal hele vreemde fouten.

 

Ik onderbouw je opmerking over het doctype wel trouwens. Browser bepalen op basis hiervan welke features / bugs ze gebruiken bij het renderen van de pagina. Zeker de moeite waar om die ene regel tekst op te nemen in je paginas.

Link naar reactie

Glastra ik weet niet of je webbouwer bent of dat je je site door een ander hebt laten bouwen maar heb je die validator wel eens op je eigen site van kriteon losgelaten? De eerste melding is dat er geen doctype is opgegeven ;D Daarna volgen nog een aantal hele vreemde fouten.

 

Ik onderbouw je opmerking over het doctype wel trouwens. Browser bepalen op basis hiervan welke features / bugs ze gebruiken bij het renderen van de pagina. Zeker de moeite waar om die ene regel tekst op te nemen in je paginas.

 

En wat gaf je de impressie dat die website actief was? :)

Zie bijvoorbeeld: Network

 

Ik ben overigens niet de webdeveloper. :)

En ja, ik heb de validator op m'n eigen website losgelaten. :)

Link naar reactie

Ben al een tijdje bezig met het ontwikkelen van een nieuwe corporate identity. Het drukwerk wordt as we speak gedrukt en de nieuwe site is....eindelijk live!

 

http://www.lucidcommunication.nl

 

Met veel dank aan Rob Leenders van Made of Man http://www.madeofman.nl wiens team above and beyond the call of duty ging om uiting te geven aan wat er in mijn hoofd rondspookt :)

 

Mooie schone strakke website - I like it... enige opmerking is eigenlijk dat ik de onderkant erg leeg vind waardoor ik een gevoel krijg dat de tekst een beetje zweeft. Een klein, weinig storend element als 'footer' zou hier de oplossing bieden denk ik. Maar ook dit is een smaak kwestie....

 

All with all... netjes! Geen poespas... zeer verfrissend voor de verandering :)

3 AM Productions - New media design & services

http://www.3amp.com/

Link naar reactie

Gefeliciteerd met de nieuwe site!

 

Het ziet er goed uit. Eenvoudig en clean.

Menustructuur is erg helder en de links in de tekst naar andere menu items zijn erg handig.

 

 

Minpuntjes zoals de code zijn al genoemd, die zou wat beter in elkaar gezet kunnen worden.

 

Daarnaast is de layout eenvoudig, maar iets té eenvoudig. Ik ken natuurlijk de verdere huisstijl niet, maar je site heeft nu als layout alleen een blauwe balk! Er zitten geen enkele afbeelding, alleen maar tekst. Omdat ook de hoeveelheid tekst erg veel is (ook al gaat het daar natuurlijk om) zou de layout nog iets meer aanwezig kunnen zijn. Maar het is toch een kwestie van smaak. :)

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie

Dank voor de constructieve feedback. Ik heb de issues met de code al doorgegeven aan de programmeurs, die mogen daar mee spelen.

 

Het is inderdaad een hele simpele site, maar dat is met opzet gebeurd. Mijn kracht ligt in het simpel maken van dat wat complex is en het vinden van de essentie. Dus alle bullshit, PR, spin doctoring eromheen knip ik er uit. Resultaat: mijn klaten hebben strakke teksten die precies dat zeggen dat ze moeten zeggen. Less is more, daardoor helder, geloofwaardig en met veel impact.

 

Wat de eenvoud betreft, deze is net iets anders op het drukwerk. Het grijs in het logo (het gespiegelde woord Lucid) is op papier een zilverfolie druk. Dus, hij schittert een beetje. Het is dus strak, sober, maar wel met een kleine chique touch. Helaas is dat niet 100% te kopieren op de site, maar ik ben hier op zich erg happy mee.

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie

Oh my :-[

 

Who be "LUCID RACID"?

Ik lees dat in je logo-- ik vind het eerder een fata morgana dan 'lucid'...

En ik mis 'communication' in je bedrijfsnaam, want dat is toch wat je wil communiceren?

Of wil je Lucid juist sterker positioneren als 'naam op zich'?

 

I wish I could be more enthusiastic maar ik kan er even niks anders van maken :-[

 

Ik maak er wel uit op dat JIJ er blij mee bent, dus vanuit mij-als-mens en niet als identity piepeltje een heartfelt congratulation :)

Link naar reactie

Allereerst gefeliciteerd natuurlijk met de lancering van de website.

Nu lees ik vrijwel alleen maar positieve berichten, maar hier komt een wat negatiever bericht..... (sorry :-\)

 

Allereerst hoop ik dat je weet dat het meerendeel van je links niet werken.

 

Daarnaast hoop ik persoonlijk voor jou dat je niet al te veel betaald hebt voor die website. Het is immers niet meer dan een logo'tje met links een menu en in het midden wat tekst. verder zit er geen techniek achter en van een echt design kan er niet gesproken worden (weet natuurlijk niet wat jouw huisstijl is, maar het is mijn mening, dus.....)

 

Heb ook nog een zeer belangrijke tip om je website leesbaar te houden.

je linker menu heeft kopjes in een lichtgrijze kleur en de linkjes zijn lichtblauw. op wat oudere monitoren en monitoren van een slechtere kwaliteit zal dit zeer slecht leesbaar zijn. van achter mijn monitor is het al niet superduidelijk, en ik zit nog achter een monitor van redelijke kwaliteit..

 

Als laatste zou ik het toch wat duideljiker maken wat je precies doet. Nu moet men eerst de tekst doorlezen om te begrijpen wat jij doet. dat is iets wat eigenlijk direct duidelijk moet zijn/worden wanneer men je site binnenkomt. wijzig bijvoorbeeld het "welcome to...." stukje in het "logo blok" naar het volgende:

 

Welcome to Lucid Communications

Helping to capture your knowledge and ideas

 

 

Op die manier maak je de belangrijkste dingen direct duidelijk en doordat het bij het logo staat ziet men het direct. Zo komt je boodschap beter naar voren zonder dat ze eerst die hele tekst moeten doorlezen.

Link naar reactie

Iemand blij met zijn nieuwe site! Gefeliciteerd dus. Wel wat puntjes van kritiek (ben sowieso een plaatjes man dus in dat opzicht totaal geen site voor mij):

De uitlijning van de tekst is nogal ver naar rechts. Ik zou hem iets meer naar links toe halen (op 1/3, je weet wel, die gouden designregel...)

Verder ben ik met Noedie eens dat er weinig contrast in zit. Op mijn eigen monitor viel dat mee, maar ik zit nu ergens achter een openbare en daarop is de blauwe kleur wel erg vergrijsd. Net als de menustructuur waarbij de blauwe tint zowat de zelfde grijswaarde heeft als het grijs.

En als laatste sluit ik mij bij Annedien aan en lees ik nu Lucid Racid of Lucid Facid en volgens mij is dat niet de bedoeling met die spiegeling. Wat je zou kunnen doen is die spiegeling naar onder toe weg te laten faden... dat maakt het iets natuurlijker.

 

Ehmm, dat was het wel :)

www.booreiland.nl | Graphique très chic!

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Ziet er mooi rustig en simpel uit.

 

Ben het echter wel eens met 3amp dat de onderkant wat leeg is. Zeker als je kijkt op een 19" LCD. De onderste helft van het scherm is dan bijna leeg. Een heel dun balkje (2 pixels) net boven de disclaimer in dezelfde kleur als het blok bovenaan en met gelijke breedte zou het mijns inziens verbeteren.

 

Iets anders: Naast native UK-ers is je de doelgroep NL en SE.

Wat mij sterk zou aanspreken omdat het om Engelse copy gaat, dat je op de site de NL tekst toont naast de UK tekst. Juist de NL doelgroep denkt vaak dat ze de engelse vertaling zelf wel "even" kunnen doen. Vaak met storende fouten of bizarre vertalingen. He is a little bit in the war bijvoorbeeld of In my freetime I f*ck dogs.

 

Daarnaast heb je ook gelijk een NL tekst op je website. Juist de personen van de NL doelgroep zullen te UK taal niet zo machtig zijn.

 

Weer iets anders: Wellicht is het aardig om een "bloemlezing" op de site te zetten met "kromme" vertalingen. Iets dergelijk heeft ook de website van De Dikke Van Dale. Altijd grappig om te lezen en je zult zeker heel veel van die items kennen gezien je ervaring.

 

Voorts veel succes!

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.