• 0

acquisitie enquete [welke vragen komen aan bod]

Hallo,

 

Ik heb een B2B bedrijf en ben daarvoor een enquete aan het maken. Het doel van de enquete is erachter komen hoe mijn prospects(fitnessondernemers in dit geval) zichzelf en hun bedrijf zien en waar zij denken waar het nog aan ontbreekt. Kortom, ik heb een aantal aanknopingspunten nodig om een persoonlijke afspraak te maken. Graag jullie feedback van onderstaande enquete.

 

1. Bent u tevreden met uw huidige lesaanbod?

2. Heeft u het gevoel dat u zich onderscheid t.o.v. uw concurrenten?

3. Heeft u een duidelijk beeld van uw verzorgingsgebied?

4. Bent u tevreden met uw huidige leden aantal?

5. Denkt u dat uw huidige bedrijfsvoering houdbaar is voor de toekomst?

6. Heeft u duidelijk voor ogen waar u met uw onderneming naartoe wilt werken?

7. Wat voor cijfer zou u uw onderneming over het algemeen geven?

8. Gaat u tijdig mee met trends?

9. Bent u tevreden over uw online bedrijfsvoering?

 

Alvast bedankt!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zonder te weten wat je precies aanbiedt (er staat nog geen website online op de aangegeven domeinnaam) is het lastig om te beoordelen of je de juiste vragen stelt. En fitnessondernemers zijn er in verschillende soorten, dus zo'n eerste vraag is al lastig als je ook fitnessondernemers benadert die hun diensten niet in de vorm van lessen aanbieden.

 

Ook de methode waarmee je de enquête gaat afnemen is relevant, want online of via telefoon biedt andere mogelijkheden (bijv. met interactie) dan via een brief.

Link naar reactie
  • 0

Je moet je afvragen wat de vraag achter je vraag is en díe stellen. Stel, iemand geeft op vraag 7 het cijfer 8. Of een 6. Of een 6,5: wat weet je dan? Helemaal niets lijkt me :)

 

Plus dat als ik je vragen zo lees, heb ik het vermoeden dat je al een 'oplossing' hebt en alleen nog maar hoopt dat men de antwoorden geeft die bij die oplossing horen. Wat is het, geen coupons of een app hoop ik? :)

Link naar reactie
  • 0

Vraagstelling is nogal gesloten vragen, vind ik:

 

1. Bent u tevreden met uw huidige lesaanbod? Ja

2. Heeft u het gevoel dat u zich onderscheid t.o.v. uw concurrenten? Ja

3. Heeft u een duidelijk beeld van uw verzorgingsgebied? Ja, redelijk

4. Bent u tevreden met uw huidige leden aantal? Neen

5. Denkt u dat uw huidige bedrijfsvoering houdbaar is voor de toekomst? Ja, dat denk ik wel

6. Heeft u duidelijk voor ogen waar u met uw onderneming naartoe wilt werken? Ja, grotendeels wel

7. Wat voor cijfer zou u uw onderneming over het algemeen geven? 8

8. Gaat u tijdig mee met trends? Ja

9. Bent u tevreden over uw online bedrijfsvoering? Ja

 

Net als Jeroen vraag ik mij af wat je met een uitslag zoals hierboven kunt...

 

Succes en groet,

 

Hans

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

bedankt voor de antwoorden zover.

 

Het bedrijf bestaat uit een grafisch ontwerper, webredacteur, bedrijfscoaches, yogaopleiders, NES opleiders en trainers voor trainers.

 

Op deze manier willen we samen met de ondernemer zijn business doornemen en geheel op eigen invulling daar invulling geven waar nodig. Desgewenst een speciaal ontwikkeld programma die wij zo in de sportschool kunnen implementeren, inclusief producten en cursussen.

 

Mijn idee was om via de telefoon de juiste contactgegevens te achterhalen zodat je de juiste persoon gericht een enquete kunt mailen(evt. Na telefonisch gesprek met de contactpersoom) om puur een beeld te krijgen of de ondernemer blij is met zijn onderneming of niet. Vervolgens wil ik een telefonisch een afspraak maken voor een persoonlijk gesprek met mij en 1 vd bedrijfscoach.

 

Is het een probleem dat het voornamelijk gesloten vragen zijn? De bedoeling was de enquete simpel te houden omdat er toch een persoonlijk gesprek volgt. Het marktaandeel voor mij bestaat uit max. 100 sportscholen waarbij ik als doel 50% marktaandeel heb.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Vraagstelling is nogal gesloten vragen, vind ik:

 

1. Bent u tevreden met uw huidige lesaanbod? Ja

2. Heeft u het gevoel dat u zich onderscheid t.o.v. uw concurrenten? Ja

3. Heeft u een duidelijk beeld van uw verzorgingsgebied? Ja, redelijk

4. Bent u tevreden met uw huidige leden aantal? Neen

5. Denkt u dat uw huidige bedrijfsvoering houdbaar is voor de toekomst? Ja, dat denk ik wel

6. Heeft u duidelijk voor ogen waar u met uw onderneming naartoe wilt werken? Ja, grotendeels wel

7. Wat voor cijfer zou u uw onderneming over het algemeen geven? 8

8. Gaat u tijdig mee met trends? Ja

9. Bent u tevreden over uw online bedrijfsvoering? Ja

 

Net als Jeroen vraag ik mij af wat je met een uitslag zoals hierboven kunt...

 

Succes en groet,

 

Hans

 

 

Dit biedt een uitstekende kans een afspraak te maken om te achterhalem waarom

hij zijn sportschool een 8 geeft en waarom hij zo tevreden is met zijn lessenaanbod.

Link naar reactie
  • 0

Zonder te weten wat je precies aanbiedt (er staat nog geen website online op de aangegeven domeinnaam) is het lastig om te beoordelen of je de juiste vragen stelt. En fitnessondernemers zijn er in verschillende soorten, dus zo'n eerste vraag is al lastig als je ook fitnessondernemers benadert die hun diensten niet in de vorm van lessen aanbieden.

 

Ook de methode waarmee je de enquête gaat afnemen is relevant, want online of via telefoon biedt andere mogelijkheden (bijv. met interactie) dan via een brief.

Uiteraard weten we precies wat voor lessen er worden aangeboden en wat het concept is. Er is slechts een relatief kleine groep sportscholen geschikt voor mijn programma.

Link naar reactie
  • 0

De bedoeling was de enquete simpel te houden omdat er toch een persoonlijk gesprek volgt.

 

Jij verwacht met een enquête deuren te openen, terwijl ik het gevoel heb dat je ze daarmee juist dichtgooit.

 

Dit biedt een uitstekende kans een afspraak te maken om te achterhalen waarom hij zijn sportschool een 8 geeft en waarom hij zo tevreden is met zijn lessenaanbod.

 

Maar vraag je eens af waarom die eigenaar dat aan jou zou willen vertellen. Net als Jeroen krijg ik de indruk dat je net zo lang door wilt blijven vragen totdat je jouw oplossing kunt presenteren.

 

Maar waarom heb je daar die vragen - en de ook in mijn optiek nietszeggende antwoorden - voor nodig?

 

Je hebt ófwel een interessant aanbod en dan wil ik daar als sportschooleigenaar graag met je over praten, ófwel je hebt dat niet. In het eerste geval heb je naar mijn mening geen enquête nodig. En waarom zou ik in het tweede geval de behoefte hebben om voor een wildvreemde een enquête in te vullen met een aantal vragen die je aan elk willekeurig bedrijf zou kunnen stellen en waar niet uit blijkt dat je mijn business begrijpt?

Link naar reactie
  • 0
Dit biedt een uitstekende kans een afspraak te maken om te achterhalem waarom hij zijn sportschool een 8 geeft en waarom hij zo tevreden is met zijn lessenaanbod.
Ik denk dat je beter kunt leren een goed acquisitiegesprek te voeren.

 

Succes en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Je hebt een er krappe doelgroep van 100 bedrijven. Hiervan wil je 50% tot klant maken.

 

Vervolgens ga je een nietszeggende enquete maken met gesloten vragen met als doel de deur voor je te openen.

 

Mij lijkt dit volstrekt kansloos.

 

Je zal nog geen eens 50% bereid vinden op je vragen te antwoorden.

 

Zoek een sales of verdiep je in de kunst van marketing/sales en netwerken. Vergeet die enquete.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Jurre,

 

Daar de heren er nog geen tijd voor hebben gehad: Welkom op Higherlevel.nl! :)

 

En daar ben ik weer eens met een paar 'kunnen we even een stapje terug doen' vragen, die niet cynisch bedoeld zijn.

 

Waar heb je het idee vandaan gehaald dat het relatief kleine aantal zelfstandige fitnesscentra in Nederland zelf geen zakelijk netwerk heeft en daarom behoefte zou kunnen hebben aan een door jou samengesteld(?) aanbod van een grafisch ontwerper, webredacteur, bedrijfscoaches, yogaopleiders, NES opleiders en trainers voor trainers? Waarvan het naar ik aanneem de bedoeling is dat de fitnessondernemers in jullie aanbod investeren?

 

Hebben jullie al klanten of hebben jullie voordat jullie het bedrijf hebben opgezet gepraat met fitnessondernemers om te polsen of er überhaupt behoefte aan jullie soort gezamenlijke dienstverlening?

En weet je waarom die ondernemers juist met jullie zaken zouden moeten doen en niet met een concurrent van jullie?

 

Ik was een van de sprekers op Fitspiration 2012 (evenement voor fitnessbranche), waar ik de indruk kreeg dat er niet veel zelfstandige fitnessondernemers zijn die bereid zijn investeren in hun eigen ontwikkeling, en waar ik verschillende ondernemers heb ontmoet met vergelijkbare dienstverlenende bedrijven voor de branche.

 

Daarnaast ben ik erg benieuwd waar jij het idee vandaan haalt dat ondernemers bereid zijn dergelijke vragen te beantwoorden voor een wildvreemde. Voor mij zitten ze behoorlijk in de categorie impertinente vragen die je niet stelt aan ondernemers die je niet goed kent. En ben ik wel benieuwd wie of wat jou het idee heeft gegeven dat ondernemers lastig vallen met een enquête een geschikt marketingmiddel is voor kleine ondernemers.

 

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de antwoorden. Ik had kortgeleden een gesprek met een accountmanager die hiermee kwam. Ik vroeg hem naar een juiste manier van acquisitie voeren na het uitleggen van mijn bedrijf. Ik had mijn twijfels en die hebben jullie bevestigd. Een enquete gaat geen onderdeel worden van de acquisitie.

 

Toch willen wij het anders doen dan anders. Niet komen met een product maar met een vrijblijvende business analyse. Kijken waar hij vast loopt en kijken waar hij zijn focus moet leggen. Juist daar kunnen we dan op inspelen. Ik wil eerst de ondernemer en zijn centrum kennen voordat ik kan kijken of mijn product daar in zou passen.

 

Een juiste manier van acquisitie is misschien als volgt:

1. Onderzoeken welke clubs ik ga benaderen.

2. Telefonisch een afspraak maken met de directeur/manager

3. In gesprek gaan over zijn/haar business

4. Daar helpen waar hulp nodig is / vervolgafspraak maken met partner / product aanbieden

 

Een fitnessondernemer krijgt veel producten, programma's en diensten (veelal slechte) aangeboden door accountmanagers. Op deze manier willen wij daar op inspelen.

 

Alle op-/en aanmerkingen zijn meer dan welkom, ik heb weinig ervaring met het doen van dit soort ''buitendienst verkoop''.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Jurre,

 

Daar de heren er nog geen tijd voor hebben gehad: Welkom op Higherlevel.nl! :) Danku

 

En daar ben ik weer eens met een paar 'kunnen we even een stapje terug doen' vragen, die niet cynisch bedoeld zijn.

 

Waar heb je het idee vandaan gehaald dat het relatief kleine aantal zelfstandige fitnesscentra in Nederland zelf geen zakelijk netwerk heeft en daarom behoefte zou kunnen hebben aan een door jou samengesteld(?) aanbod van een grafisch ontwerper, webredacteur, bedrijfscoaches, yogaopleiders, NES opleiders en trainers voor trainers? Waarvan het naar ik aanneem de bedoeling is dat de fitnessondernemers in jullie aanbod investeren?

 

Dit netwerk is eigenlijk mijn ''personeel''. Dit zijn de mensen die er voor dienen te zorgen dat wij de ondernemer op vele vlakken kunnen helpen.

 

Daarnaast heb ik een programma ontwikkeld. Ik ben zelf redelijk ervaren in de fitnessbranche en hen ondervonden dat er nog iets mist. Een eerlijke multidisciplinaire manier van het begeleiden van mensen. Op maat voor de sportschool, inclusief marketing materiaal, cursussen en hulp met implementatie.

 

Hebben jullie al klanten of hebben jullie voordat jullie het bedrijf hebben opgezet gepraat met fitnessondernemers om te polsen of er überhaupt behoefte aan jullie soort gezamenlijke dienstverlening?

 

Deels, zijn bezig met een kleine keten die er wel oren naar heeft

 

En weet je waarom die ondernemers juist met jullie zaken zouden moeten doen en niet met een concurrent van jullie?

 

Wij zijn de enige die dit programma aanbieden in samenwerking met een nieuw product. Dit product is nog geheel ongebruikt in de fitnessbranche maar biedt enorm veel kansen. Daarnaast bieden wij meer als 1 programma door de samenwerking met de verschillende partners. Ook bieden we een software systeem zodat de klanten in de ''cloud'' o.a. hun progressie kunnen bewaken(en nog veel meer, geheimpje). Zo kunnen wij ook de gehele huisstijl en website aanpassen en kunnen wij de ondernemer helpen ondernemen door de samenwerking met bedrijfscoaches

 

Ik was een van de sprekers op Fitspiration 2012 (evenement voor fitnessbranche), waar ik de indruk kreeg dat er niet veel zelfstandige fitnessondernemers zijn die bereid zijn investeren in hun eigen ontwikkeling, Juist daar willen we een verandering in teweeg brengen

 

en waar ik verschillende ondernemers heb ontmoet met vergelijkbare dienstverlenende bedrijven voor de branche.Ben erg benieuwd welke

 

Daarnaast ben ik erg benieuwd waar jij het idee vandaan haalt dat ondernemers bereid zijn dergelijke vragen te beantwoorden voor een wildvreemde. Voor mij zitten ze behoorlijk in de categorie impertinente vragen die je niet stelt aan ondernemers die je niet goed kent. En ben ik wel benieuwd wie of wat jou het idee heeft gegeven dat ondernemers lastig vallen met een enquête een geschikt marketingmiddel is voor kleine ondernemers.

De enquete is een dom idee die ik hier eens wilde pijlen, meer niet.

 

Hartelijk dank, ik hoor graag van je

Link naar reactie
  • 0

Een juiste manier van acquisitie is misschien als volgt:

1. Onderzoeken welke clubs ik ga benaderen.

2. Telefonisch een afspraak maken met de directeur/manager

3. In gesprek gaan over zijn/haar business

4. Daar helpen waar hulp nodig is / vervolgafspraak maken met partner / product aanbieden

Lijkt mij een goede volgorde.

Ik heb weinig ervaring met het doen van dit soort ''buitendienst verkoop''.

Daar kun je je in laten trainen.

 

Succes en groet,

 

Hans

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0
Hoi Jurre, Ik merk dat je vragenlijst voornamelijk uit gesloten vragen bestaat. Heb je ondertussen de tactiek aangepast of misschien de enquete veranderd.
Ik vermoed dat dit half jaar oude topic niet meer beantwoord gaat worden door TS.

 

Succes en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 143 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.