Ik heb een koopwoning. Staat volledig op mijn naam inclusief de hypotheek. Ik ben gehuwd op huwelijkse voorwaarden (koude uitsluiting). Mijn partner heeft een eigen praktijk in fysiotherapie.
De schuur heb ik verbouwd tot praktijkruimte met een eigen ingang en toilet. Mijn partner gaat hier volledig werken.
Ik wil dit aan mijn partner gaan verhuren.
Wat zijn de fiscale mogelijkheden ? De hypotheek is een box 1 lening.
Wat mag ik maximaal aan huur vragen? Is dit dan belast en de hypotheekrente voor dit dit deel dan niet aftrekbaar?
Ik heb gezocht op internet maar ik zie hier alleen situáties beschreven waar de ondernemer zelf de woning op zijn naam heeft en dat is nu niet het geval.
Zijn er naast de huur ook nog andere kosten die ik in rekening mag brengen?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Annelies19
Annelies19
Ik heb een koopwoning. Staat volledig op mijn naam inclusief de hypotheek. Ik ben gehuwd op huwelijkse voorwaarden (koude uitsluiting). Mijn partner heeft een eigen praktijk in fysiotherapie.
De schuur heb ik verbouwd tot praktijkruimte met een eigen ingang en toilet. Mijn partner gaat hier volledig werken.
Ik wil dit aan mijn partner gaan verhuren.
Wat zijn de fiscale mogelijkheden ? De hypotheek is een box 1 lening.
Wat mag ik maximaal aan huur vragen? Is dit dan belast en de hypotheekrente voor dit dit deel dan niet aftrekbaar?
Ik heb gezocht op internet maar ik zie hier alleen situáties beschreven waar de ondernemer zelf de woning op zijn naam heeft en dat is nu niet het geval.
Zijn er naast de huur ook nog andere kosten die ik in rekening mag brengen?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag