• 0

Mode-artikelen: Wat vinden jullie van mijn webwinkel ?

Omschrijving van je concept:

Ik wil via mijn website mode artikelen gaan verkopen aan mode en prijs bewuste dames.

Dus ik bied kwaliteit voor een zachte prijs, zodat ik redelijk met de bestaande web-winkels kan concurreren.

Wij streven verder ook een hoge servicebeleid toe, zodat wij onze klanten tevreden kunnen houden.....

 

De website is : http://hippe-damesmode.nl/

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik heb de website alvast gestart om te testen, dus hij is nu wel operationeel, maar in de testfase, zodat ik van klanten en vrienden of kennissen kan horen wat er nog verbetert kan worden..

De website heb ik zelf gemaakt, en de promotie doe ik voorlopig via sociale media visitekaartjes en mond tot mond reclame..

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Zoals ik al eerder zei wil ik mij gaan richten op de groep online shoppers die iets leuks en hip zoeken voor een betaalbare prijs.

Mijn voorlopige target is een vaste klanten groep van ongeveer 50 personen, die ik wil gestaag wil gaan uitbreiden.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Wat ik later aan me webshop wil toevoegen, is de mogelijkheid om op bepaalde producten te bieden, dus niet op alles, maar als een soort actie op bepaalde artikelen..

En vooral met mijn prijs/kwaliteit verhouding wil ik mij onderscheiden.

 

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik wil graag feedback over de layout van de website, de werking van de website zelf. en ook over mijn concept en de artikelen die ik in mijn webshop aanbied.

Ik verwacht scherpe opbouwende kritiek...

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een paar opmerkingen na een eerste blik.

 

Bij het woord "mode" verwacht ik eigenlijk in eerste instantie kleding te zien.

 

Als ik in je banner op die sandalen klik, verwacht ik daar meer informatie over te zien, maar in plaats daarvan kom ik op een pagina met kettingen terecht.

 

Je geeft erg weinig informatie over je producten. Bijvoorbeeld die "Roze hart ketting", waar is die van gemaakt, hoe groot is de hanger, hoe lang is de ketting?

 

Verplicht een account te moeten aanmaken is voor veel mensen een (te) grote drempel, bied dus ook een mogelijkheid om als "gast" af te rekenen.

 

Bij de producten zie ik "Spaarpunten: 0", waar vind ik informatie over die spaarpunten?

 

Je "over ons" is wel erg mager.

 

In je voorwaarden staat je volledige adres, zet dat ook op je contactpagina, dat geeft meer vertrouwen.

 

In die voorwaarden staat - terecht - dat je een product zonder opgaaf van reden mag retourneren in het kader van de Wet Koop op Afstand. Maar in je retourneringsformulier is de "reden van retour" dan weer een verplicht veld (en bovendien in het Engels).

 

En hier en daar een tik-/taalfout ("uw winkelwage winkelwagen is leeg")

 

Wat mij betreft heb je nog wel wat werk te doen.

Link naar reactie
  • 0

Beste Romeo,

 

De site is idd nog lang niet af. Ik onderschrijf alle opbouwende kritiek van John.

 

Bij Verzending staat dat een pakket bij voldoende kredietwaardigheid wordt overgedragen aan de verzendpartner. Een bestelling wordt toch direct betaald via Paypal/iDeal?

 

De Mouse Over teksten bij de buttons op de homepage kloppen niet allemaal. Hyperlink bij iDeal lijdt je naar de winkel. Niet naar info m.b.t. iDeal.

 

Ik adviseer je om de prijzen af te ronden. Niet 14,52 euro of 25,41 euro.

 

Bij retournering horen de verzendkosten voor het retour sturen voor jouw rekening te komen. Niet voor de klant.

 

"Om een snelle en veilige verzending te kunnen blijven garanderen" zou ik niet gebruiken. Je moet nog beginnen.

 

Vertel even wat meer bij Gegevensbescherming. Kijk desnoods even bij enkele concurrenten hoe zij hier mee omgaan.

 

Met vr. gr.

 

Ron

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bij retournering horen de verzendkosten voor het retour sturen voor jouw rekening te komen. Niet voor de klant.

 

Dit geldt alleen voor de verzendkosten van verkoper naar klant, die moet je volledig terugbetalen.

 

De kosten voor het retour sturen mag je best vergoeden, maar dit is niet verplicht en voor kleine webshops ook niet echt gebruikelijk.

Link naar reactie
  • 0

Een paar opmerkingen na een eerste blik.

 

Bij het woord "mode" verwacht ik eigenlijk in eerste instantie kleding te zien.

 

Als ik in je banner op die sandalen klik, verwacht ik daar meer informatie over te zien, maar in plaats daarvan kom ik op een pagina met kettingen terecht.

 

Je geeft erg weinig informatie over je producten. Bijvoorbeeld die "Roze hart ketting", waar is die van gemaakt, hoe groot is de hanger, hoe lang is de ketting?

 

Verplicht een account te moeten aanmaken is voor veel mensen een (te) grote drempel, bied dus ook een mogelijkheid om als "gast" af te rekenen.

 

Bij de producten zie ik "Spaarpunten: 0", waar vind ik informatie over die spaarpunten?

 

Je "over ons" is wel erg mager.

 

In je voorwaarden staat je volledige adres, zet dat ook op je contactpagina, dat geeft meer vertrouwen.

 

In die voorwaarden staat - terecht - dat je een product zonder opgaaf van reden mag retourneren in het kader van de Wet Koop op Afstand. Maar in je retourneringsformulier is de "reden van retour" dan weer een verplicht veld (en bovendien in het Engels).

 

En hier en daar een tik-/taalfout ("uw winkelwage winkelwagen is leeg")

 

Wat mij betreft heb je nog wel wat werk te doen.

 

Dank je wel , Ik zal het een en ander aanpassen.

Volgens mij kan je gewoon bestellen zonder eerst een account te maken, maar ik zal het even weer checken.

Ik ben bezig met andere producten, die ik binnenkort ook in de winkel gaat plaatsen.

Link naar reactie
  • 0

Beste HDmode,

 

Ondanks dat ik nieuw ben op HL, ben ik al wel een tijdje bezig met onze eigen webshop www.voordeligehairextensions.nl te optimaliseren. Neem gerust eens een kijkje in onze webshop, wellicht dat je een paar ideeën kan opdoen.

 

Mij valt op dat je URL's zijn niet zoekmachine vriendelijk. Er staat vaak een "?" en "&" in en dit wordt slecht tot niet gelezen door Google. Wanneer je bv. op "Categorie/Dames tassen/Blauwe Handtas" klikt dan is de url "http://hippe-damesmode.nl/index.php?route=product/product&path=63&product_id=86" Google kan dit niet lezen. Beter zou bv. zijn "http://hippe-damesmode.nl/blauwe-handtas". Gebruik in elk geval geen symbolen en "_" in je url.

 

Bij "Merken" staan merken waarvan geen producten beschikbaar zijn. Je zou kunnen overwegen deze weg te laten zolang er geen producten beschikbaar zijn.

 

De "Over ons" pagina zou wat meer invulling kunnen krijgen, zodat bezoekers een beter beeld van je bedrijf kunnen krijgen. Hierbij kan je kijken naar "wie, wat, waar, wanneer en waarom". Verder zou je in de footer een kopje "Betaalmethode of Betaalwijze" o.i.d. kunnen vermelden en een "Disclaimer".

 

Je zou wat meer productomschrijving kunnen gebruiken, bijvoorbeeld afmetingen, gewicht en materiaal. Het beste zou zijn als je belangrijke zoekwoorden in je omschrijving en headings vermeld. De meest gezochte zoekwoorden kan je gratis en eenvoudig met behulp van Google Adwords achterhalen.

 

Als laatste tip zou ik je willen meegeven dat social media steeds belangrijker wordt voor zoekmachines. Je kan overwegen om een social media button "Like, delen of volgen" op je homepage en bij de producten te vermelden.

 

Succes met je webshop.

 

 

Groeten,

 

Vincent

 

www.voordeligehairextensions.nl - Goedkope hairextensions van Brazilian human remy hair

Link naar reactie
  • 0

Het viel met op dat bij de tags soms teveel komma's staan. Alsof er tags missen zeg maar. Daarnaast zou ik de tags op een andere manier gebruiken dan categorieën. Ik kijk naar de categorie dames oorbellen en heb geklikt op gele hartjes oorbel. De tags zijn "hartjes-oorbel, oorbel". Daarmee herhaal je de titel en categorienaam. Je zou de tags ook kunnen gebruiken om je artikelen op een andere manier vindbaar te maken. De tags kunnen ook zijn: "hartje, geel". Zo kan iemand zoeken op meerdere criteria.

 

Het valt me op dat de links nieuwsbrief, verlanglijst, bestelhistorie, mijn account allemaal verwijzen naar een inlogpagina. Voor een nieuwsbrief vind ik dat vreemd. De links verlanglijst, bestelhistorie, mijn account zou je ook kunnen aanpassen naar een pagina waar je uitlegt wat de voordelen van een account zijn en dan een call to action voor registratie. Of je laat de links weg voor degenen die niet ingelogd zijn en plaatst alleen links "registreren en inloggen".

 

De site vraagt nu vooral veel content. De over ons, informatie over producten, informatie over bestelwijze, aanbiedingenetc.

Link naar reactie
  • 0

Nog lang niet af in ieder geval. Wat je in ieder geval moet doen is seo-url's aanzetten in de instellingen van OpenCart + je htaccess.txt hernoemen naar .htaccess.

 

Daarnaast heb je voor je categorieën nog aanstaan dat de aantallen producten getoond worden. Zet dat uit, dat scheelt iets in snelheid.

 

In de instellingen wijzigen dat het euro teken voor de prijs komt te staan. Bij de valuta's kan je dit instellen.

 

Foto's in de categorieën mogen wel een stuk groter.

 

Het geheel komt wel erg grijs en somber over.

 

 

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Nog lang niet af in ieder geval. Wat je in ieder geval moet doen is seo-url's aanzetten in de instellingen van OpenCart + je htaccess.txt hernoemen naar .htaccess.

 

Daarnaast heb je voor je categorieën nog aanstaan dat de aantallen producten getoond worden. Zet dat uit, dat scheelt iets in snelheid.

 

In de instellingen wijzigen dat het euro teken voor de prijs komt te staan. Bij de valuta's kan je dit instellen.

 

Foto's in de categorieën mogen wel een stuk groter.

 

Het geheel komt wel erg grijs en somber over.

 

Bedankt, maar in mijn rootmap zie ik geen htaccess.text bestand.

Waar zit het precies ?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dank je wel , Ik zal het een en ander aanpassen.

Een maand later lijkt nog weinig aangepast. Ik zie nog verschillende issues, zoals nietszeggende omschrijvingen, ontbrekende foto's bij tassen en de tekst "Leuke armbandjes voor vrouwen en meijes vind je bij..."

Link naar reactie
  • 0

Om toch ook wat positieve feedback te geven:

Ik zie potentie in deze webshop, je naam is goed duidelijk en goed te onthouden.

En zorg voor unieke producten die de consument niet bij de grote webshops kan krijgen.

 

Opbouwende feedback:

90% van het doel van een webshop is de consument niet op de webshop te krijgen maar daadwerkelijk af te laten rekenen.

 

Op dit moment zou ik niet eens wat durven kopen omdat ik niet het vertrouwen uit de website haal dat ik het product ook daadwerkelijk zal ontvangen.

 

Probeer emotie en binding te halen uit je producten door een goede en uitgebreide omschrijving. Ik begrijp dat met deze producten een webwinkel van 10.000 euro niet echt van toepassing is dus zou ik het vooral op die trant gooien.

 

Ook zou ik pas Facebook toevoegen bij een paar 100 members. Nu laat je zien dat je net bent begonnen of niemand je zou willen volgen.

 

Succes er mee!

Ondernemen houd je jong!

Link naar reactie
  • 0

Om toch ook wat positieve feedback te geven:

Ik zie potentie in deze webshop, je naam is goed duidelijk en goed te onthouden.

En zorg voor unieke producten die de consument niet bij de grote webshops kan krijgen.

 

Opbouwende feedback:

90% van het doel van een webshop is de consument niet op de webshop te krijgen maar daadwerkelijk af te laten rekenen.

 

Op dit moment zou ik niet eens wat durven kopen omdat ik niet het vertrouwen uit de website haal dat ik het product ook daadwerkelijk zal ontvangen.

 

Probeer emotie en binding te halen uit je producten door een goede en uitgebreide omschrijving. Ik begrijp dat met deze producten een webwinkel van 10.000 euro niet echt van toepassing is dus zou ik het vooral op die trant gooien.

 

Ook zou ik pas Facebook toevoegen bij een paar 100 members. Nu laat je zien dat je net bent begonnen of niemand je zou willen volgen.

 

Succes er mee!

 

Dat is heel duidelijk, ik ga zeker met uw advies aan de slag, vooral met de beschrijvingen.

Momenteel heb ik een stuk of 3 bestellingen per dag, dus het begint al aardig wat te lopen.

Ik ben verder nog in loondienst, dus ik heb pas in het weekend echt tijd voor aanpassingen in mijn webshop.

 

hartelijk bedankt voor uw advies.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je kan duidelijk zien dat deze website op Magento draait en is ontwikkeld met iemand die verstand heeft van SEO.

 

Qua design ziet de webwinkel er erg goed uit. Een paar opmerkingen:

- op de categoriepagina vind ik het jammer dat de rechterkant een beetje leeg is en dat je eerst naar beneden moet scrollen voordat je produkten ziet.

- ik vind oranje en roze een beetje botsen. Ik zou voor 1 van de twee kiezen. Bij een mode website zou ik eerder de inhoud laten spreken en de kleuren van de template neutraal houden, zie bijvoorbeeld ASOS.

- De H1 (heading 1) lettertype zou ik wat dikker maken, maar dat is mijn persoonlijke smaak.

 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

https://www.teasenz.nl - Online theewinkel voor authentieke losse thee direct uit China.
Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Zwart witte XXX, geel blauwe YYY, goudkleurige ZZZ. Ik zou de kleueren in het overzicht op de eerste pagina weghalen. Dat ziet iedereen al direct. Verder staat het noch 2 keer als je doorklikt. Kijk ook even naar de volgorde van de maten. Die beginnen met 41 en gaan vervolgens van 36 naar 40 bij de zwart witte hoge schoenen.

 

Verder wens ik je succes.

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0

Hai,

 

-Ik zie geen kvk-nummer.

-Bereikbaar via whatsapp vind ik (niet professioneel).

-Prijzen niet afgerond.

-Prijs kwaliteit verhouding is bagger.

-Lees je wat meer in, in de modetrends het oogt naar goedkoop marktwaar.

 

De lay-out van je site vind ik redelijk kan beter. Ik mis je logo.

 

Ik zou dus eerst gaan verdiepen in de modetrends van deze tijd.

Link naar reactie
  • 0

Hai,

-Ik zie geen kvk-nummer.

Beter kijken

 

-Bereikbaar via whatsapp vind ik (niet professioneel).

handig toch!

 

-Prijzen niet afgerond.

is inderdaad niet gebruikelijk.....

 

-Prijs kwaliteit verhouding is bagger.

leg uit?

 

De lay-out van je site vind ik redelijk kan beter. Ik mis je logo.

ja want geen bedrijf zonder logo!

 

-Lees je wat meer in, in de modetrends het oogt naar goedkoop marktwaar.

Ik zou dus eerst gaan verdiepen in de modetrends van deze tijd.

Niet iedereen is natuurlijk zo'n fashionata zoals een 'Bigspenderrr' als jij

 

 

Ach, je hebt in ieder geval de moeite gedaan om hier een profiel aan te maken...

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Een paar technische zaken omtrent de layout en het beeldmateriaal:

 

- Ik zie dat je thumbnail afbeeldingen niet van een uniform formaat zijn, en dat ze erg klein binnen de daarvoor gestelde kaders vallen. Dit is niet mooi, geeft niet meteen een goede indruk van het product en is makkelijk te voorkomen.

- Ook de kwaliteit van de productfoto's zijn niet ideaal, en inspireren niet meteen vertrouwen.Ik zou van de witte keukentafel toch iets professionelers maken. Lees dit en doe er je voordeel mee: http://www.wikihow.com/Take-Better-Product-Photographs-for-Free

- Je OpenCart theme(Althaina) is niet helemaal vertaald (o.a. add to compare & add to wishlist)

- Ik zie op de homepage een slider met 1 item van behoorlijk lage kwaliteit die totaal niet in de stijl van de rest van de site past. Ik zou deze gewoon weglaten. Als je snel 100 likes (waarom eigenlijk?) wilt hebben kan je beter één keer € 50,- tegen een campagne aangooien in plaats van zoiets op de site te zetten. Nu hebben mensen 1% kans om IETS te winnen, maar wat is daarvoor verder het incentive?

- Je moet ook even kijken haar het beeldmateriaal op je Facebook page. De teksten die je op de (spuuglelijke) banner hebt staan is niet leesbaar, en je logo ook niet.

- De slider met betaalopties onderaan op de homepage werkt niet zoals het moet en bevat gebroken links. Dit item is waarschijnlijk bedoeld als een client slider, pas op als je dat soort zaken voor iets anders gaat gebruiken. Je kan b.v. de merken die je levert hierin zetten, en dan linken naar een pagina met het productoverzicht per merk.

- Die afbeelding op o.a. de login pagina, met "Welcome", zou ik direct weghalen. Ziet er niet uit, is te klein en past niet bij de stijl van de site.

 

Verder niet zoveel op aan te merken, voor wat het is.

 

Succes!

-

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 114 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.