• 0

Wat vinden jullie van mijn concept Lastenbesparen.com?

Omschrijving van je concept:

Met Lastenbesparen.com help ik huishoudens te besparen op de vaste lasten. In een persoonlijk gesprek van ongeveer een uur bespreken we de vaste lasten zoals energie, telefonie, internet, tv, overige lasten en binnenkort komen daar ook verzekeringen bij.

Na persoonlijke gesprek ontvangt de klant een besparingsrapport. In dit rapport breng ik de vaste lasten in beeld en reik ik alternatieven aan. De nadruk ligt op besparen maar ik verlies de kwaliteit van de geboden producten niet uit het oog. Het rapport bespreek ik vervolgens bij de klant thuis en klant geeft aan waar hij op wil besparen. De zorg van de overstap naar een nieuwe leverancier neem ik uit handen.

Ik garandeer een minimale besparing van 400 Euro per jaar en de verwachte besparing ligt tussen de 700 en 1.500 Euro. Wanneer ik de minimale besparing van 400 euro niet waar kan maken breng ik de consultkosten van 159,95 Euro niet in rekening. De klant heeft ook de mogelijkheid om lid te worden voor 5,95 Euro per maand. Voor dit lidmaatschap zorg ik voor jaarlijks terugkerende besparingen en administreer en beheer alle contracten met leveranciers van energie, internet, telefonie etc.

 

De website: www.lastenbesparen.com

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Sinds eind september heb ik ca 15 huishoudens via een consult een advies gegeven. Gemiddeld heb ik zo’n 850 a 1.000 euro per huishouden bespaart. Ik heb een website, een facebookpagina, een twitteraccount en een google plus account.

Daarnaast werk ik samen met een aantal partijen zodat mijn relaties kunnen profiteren van lagere prijzen voor de vaste lasten.

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Huishoudens zijn vaak te veel geld kwijt aan hun vaste lasten. Dit komt omdat mensen niet altijd tijd en zin hebben om hier veel aan dacht aan te geven. Ik wil deze last uit handen nemen. Ik help de huishoudens blijvend te besparen op de vaste lasten.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

De persoonlijke aanpak. Het bespaaradvies is gebasseerd op de wensen van de klant. Daarnaast neem ik alle zorgen uit handen. Ik controleer de jaarrekening van de energie, hou de contractstermijnen in de gaten en bel of mail mijn klant gedurende het jaar op als ik denk dat ik een product gevonden heb wat precies aansluit bij zijn wensen.

De klant kan bij mij terecht voor een onafhankelijk advies.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Klanten komen nu mondjesmaat via via binnen. Vanuit de website heb ik nog geen enkele klant binnengekregen. Ik heb ca. 2 tot 5 bezoekers per dag op mijn website.

Graag wil ik weten of mijn concept op de website duidelijk omschreven staat, waarom je mijn diensten wel of juist niet wilt afnemen. Ook ben ik benieuwd wat jullie van mijn prijsstelling vinden en of je de toegevoegde waarde ziet in het lidmaatschap.

 

Dank alvast voor jullie reacties.

 

Pascal Vergeer

 

 

Werkwijze_Lastenbesparen.com.pdf

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Meteen één ding wat mij persoonlijk mateloos irriteert en waardoor ik een site meteen wil weg klikken:

 

Je hebt een downloadlink naar een voorbeeldrapport. Dat vind ik op zich fantastisch maar zorg ervoor dat je gewoon direct een pdf kunt downloaden zonder gegevens achter te laten. In dit stadium heb ik nog helemaal geen zin om mijn gegevens te moeten invullen en de (grote) kans te lopen dat jij mij als een potentiële klant beschouwt en de spam gaat beginnen. Het is misschien een persoonlijk ding maar mijn gegevens houd ik liever voor mezelf.

Even voor de goede orde, ik beweer niet dat jij bovenstaande ook gaat doen maar ik weet niet wat jouw intenties zijn met mijn gegevens.

 

In welk opzicht onderscheid je jezelf t.o.v. dit: http://dubbeltje.rtl.nl/

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Ik vindt de website een beetje steriel ogen, maar dat kan aan mij liggen natuurlijk...

 

Daarnaast, kwam ik in het besparingsrapport redelijk wat stijl-, spel- en grammaticale fouten tegen.

 

Veelal gebruik je 'ik' en 'wij' doorelkaar, en daarnaast spreek je je (potentiele) klant aan met 3 vormen. De ene keer je/jij, de andere keer u, en een aantal keer in 3de persoon, (Mevrouw Jansen kan......)

 

Ik denk dat het goed is om consistent te blijven, dus alleen 'wij/we' en 'je/jij' of 'u'

 

Veel succes verder!

 

auteur v/h boek: The Fundamental Basics: International Trade.

Link naar reactie
  • 0

Wat ik ook anders zou doen is de foto in de brochure. Het moet uiteraard geen negatieve foto zijn maar deze is wat mij betreft wel een beetje over de hill. Een mooie vrouw die breedlachend bij jou aan tafel zit. De werkelijkheid is dat de mensen bij jou aan tafel in de meeste gevallen weinig lol hebben aan hun situatie. Ik zou me niet kunnen identificeren met de mensen op deze foto als ik in een benarde positie zou zitten. Het is allemaal heel stigmatiserend maar dat is eigenlijk wel de functie van een foto.

Link naar reactie
  • 0

Hoe ga je het doen als je je gesprek hebt in friesland? En hoe ga je met klanten om die niet precies weet wat ze wel en niet hebben? Er heb bijv. een kennis die totaal niet weet bij wie die bijv. een verzekering heeft, wat voor en hoeveel die kwijt is.

 

Tevens vraag ik me af of je goed de behoeftes tegen de koste kan afwegen. Net als met een zorgverzekering je weet niet wanneer je ineens bepaalde zorg nodig hebt en dus veel kwijt ben aan kosten doordat je een budgetverzekering hebt met weinig dekking.

 

Tevens komt de site mij wat goedkoop uit en ziet het er als ee n erg kleine speler in de markt uit. Wat dat betreft is de concurent beter van de vastelasten site van rtl wellicht dat je daar wat van kan leren van de site.

 

Is wat jij doet overiges niet erg te vergelijken met een adviseur waar alle verzekeringen lopen? Die zoekt tenslotte ook de verzekeringen uit zon tussenpersoon.

When you're good for your customers, the customers will be good for you.

Link naar reactie
  • 1

Je hebt prijsafspraken gemaakt met een aantal leveranciers. Dat roept bij mij vraagtekens op. Krijg ik de besparing voorgeschoteld die het beste is voor mijn portemonnee of voor die van jou?

 

Zeker als je zegt dat transparantie bij jou hoog in het vaandel staat, zou ik daar meer duidelijkheid over willen. Vergelijk je alle aanbieders of alleen degene met wie je afspraken hebt? En krijg je voor je advies dubbel betaald, zowel door je klant als door je leveranciers?

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je een sterk concept kunt hebben hiermee, maar dat je op een aantal punten nog te onzijdig bent in wat je neerzet.

Je zult vertrouwen moeten wekken bij mensen, en deze ziet er weliswaar okay uit, maar mist een bepaalde menselijke factor. Ook is niet meteen duidelijk of dit een soort sloopdecrisis-variant is, of dat ik een persoonlijk advies krijg, en wat dat dan gaat kosten en what's in it for you?

De kleur, de stockfoto's, ze geven het een beetje teveel de uitstraling van een accountantskantoor, en te weinig van een persoonlijke 'vriend' die mij helpt kosten te besparen.

Bovendien hou je geen rekening met de psychologische drempel die mensen zullen ervaren om iemand te vragen ze te helpen bij het kosten besparen.

 

Link naar reactie
  • 0
Meteen één ding wat mij persoonlijk mateloos irriteert en waardoor ik een site meteen wil weg klikken:

 

Je hebt een downloadlink naar een voorbeeldrapport. Dat vind ik op zich fantastisch maar zorg ervoor dat je gewoon direct een pdf kunt downloaden zonder gegevens achter te laten. In dit stadium heb ik nog helemaal geen zin om mijn gegevens te moeten invullen en de (grote) kans te lopen dat jij mij als een potentiële klant beschouwt en de spam gaat beginnen.

 

Beetje off-topic maar omdat ik vaak nieuwsgierig ben heb ik daarvoor een "onzin" mailaccount wat ik bij dit soort downloadlinken gebruik. Waar ik dan ook nog eens alleen op kijk als je iets moet bevestigen. En de rest direct in de prullenbak stop.

 

Verder heb ik ook mijn vraagtekens bij de ene leverancier die je voorschotelt in jouw rapport. Als ik zelf zoek op besparingen via sites dan krijg ik vaak een hele lijst van de goedkoopste tot duurste en hun specifieke aanbod. En ook bij sommige sites heb ik mijn twijfels of het wel objectief is.

 

Aan de andere kant zal er zeker een markt voor zijn omdat niet iedereen even handig is met internet en Google. Dus als je de tips hier ter harte neemt denk ik zeker dat je een kans van slagen hebt met deze site.

 

Hoe ga je het doen als je je gesprek hebt in friesland?

 

Goeie vraag en een lastig probleem maar als het concept aanslaat kan je er wellicht een franchise van maken. ;)

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dank voor de vele en snelle reacties! Ik ben er erg blij mee.

@ Ruben; ik woon in het midden van het land en kan dus een groot gedeelte van Nederland bedienen. Ik ben inderdaad een soort van tussenpersoon maar dan niet alleen voor verzekeringen maar voor alle huishoudelijke lasten. De klant heeft 1 aanspreekpunt en kan er zeker van zijn niet teveel te betalen voor zijn producten.

 

@ John; ik vergelijk alle leveranciers en ga echt op zoek naar de beste aanbieder. In sommige gevallen krijg ik een vergoeding van de leverancier. Mijn advies laat ik niet beinvloeden door de vergoeding. De vergoeding breng ik wel gedeeltelijk in mindering op mijn consultkosten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nog niet helemaal uit ben hoe ik hiermee om moet gaan. Ideeen?

 

@ Annedien; Dank voor je positief kritische reactie. Een goed punt, het missen van de menselijke factor. Ik heb mijn website nu professioneel willen laten overkomen. Ik schrijf bijvoorbeeld ook in de wij-vorm. Ik moet hier nog verder over nadenken maar ik ga er zeker wat mee doen.

 

@Henk; jij ook bedankt voor je reactie. Je twijfels over of adviezen op websites wel objectief zijn herken ik. Dat probeer ik juist met mijn concept weg te nemen. Als ik eenmaal bij de klant om tafel zit kan ik deze twijfels wel weg nemen. Ik vind het nog lastig om dit op mijn site en andere uitingen duidelijk te maken.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Pascal,

 

Je moet volgens de wet duidelijke informatie geven over je onderneming (zie de informatie van de ACM )

De contactinformatie op jouw site is grotendeels onleesbaar omdat de tekst over een foto is geplaatst.

 

Vriendelijke groet, Miki

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 106 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.