• 0

leverancier in schuldsanering, bewindvoerder en btw

Een leverancier (verhuurder van ons pand) zit in de schuldsanering. Van de leverancier heb ik voor de komende maand een huurfactuur ontvangen met een deel btw zoals gebruikelijk.

Een advocaat/notariskantoor stuurt mij een brief dat zij als bewindvoerder zijn benoemd. Zij sturen over dezelfde maand een factuur met btw en geven aan dat alleen betaling aan hen bevrijdend kan werken. Op de factuur staat geen btw-nummer.

Welke 'factuur' moet ik nu in mijn administratie opnemen om ook correct de btw in vooraftrek te kunnen nemen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0

Zit die leverancier sinds kort in de schuldsanering?

Ik zou even wel verifieren dat betreffende advocaat inderdaad de aangestelde bewindvoerder is en ja als dat zo is dan moet je zijn of haar instructies opvolgen..

moet even zoeken waar je dat ook weer kan vinden wie de bewindvoerder is, als ik het heb gevonden plaats ik de link

Link naar reactie
  • 0

Volgens de advocaat/notaris is hij sinds 10 december 2013 bewindvoerder. De factuur van onze leverancier is gedateerd 21 december 2013.

Ik begrijp (als alles waar is) dat ik dan de instructies met betrekking tot betaling moet opvolgen. Het gaat me er nu om welke factuur (nog afgezien van betaling) ik in mijn administratie moet opnemen.

Link naar reactie
  • 0

Het gaat me er nu om welke factuur (nog afgezien van betaling) ik in mijn administratie moet opnemen.

Jas een nietje door de factuur van de verhuurder, de factuur van de advocaat en het begeleidend schrijven van de advocaat en doe dat bij je inkoopfacturen. Het gaat om één en dezelfde met omzetbelasting belaste dienst. Mochten er in de toekomst vragen komen dan kun je dat met deze stukken aantonen.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Zit die leverancier sinds kort in de schuldsanering?

Ik zou even wel verifieren dat betreffende advocaat inderdaad de aangestelde bewindvoerder is en ja als dat zo is dan moet je zijn of haar instructies opvolgen..

moet even zoeken waar je dat ook weer kan vinden wie de bewindvoerder is, als ik het heb gevonden plaats ik de link

Dit is een belangrijke tip van Roel. Checken kan op www.rechtspraak.nl in het centraal insolventieregister.

www.kubus.nl (administratie en belastingen)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar