• 0

Bedrijfsvoorraad aanvragen autobedrijf onduidelijkheden

Goedemiddag,

 

Ik ben sinds enige tijd mij aan het verdiepen in het opstarten van een autobedrijf. Dankzij vele topics op dit forum heb ik al heel veel bruikbare informatie gevonden. Enkele dingen zijn mij nog niet duidelijk.

 

Mijn situatie is al volgt:

Ik ben zelf werkende in de autowereld en kan op deze manier aan leuke jonge occasions komen. Een kennis van mij heeft al jaren een goedlopend autobedrijf dat zich puur richt op reparaties. Ik heb de mogelijkheid gekregen om op zijn terrein mijn auto's neer te zetten. Het is een mooi afgesloten terrein met kluis. Het bedrijf heeft een RDW nummer en is voorzien van handelaarsplaten. Deze platen mag ik van hem gebruiken. Wat mij niet duidelijk is is het volgende:

 

Ik wil een goedkeuring bedrijfsvoorraad aanvragen. Het aanvragen lukt mij wel maar wat mij niet duidelijks word is de vraag of ik nu zelf ook een RDW nummer moet aanvragen? aangezien dit pand/terrein al is voorzien. en kan ik ''meeliften'' op zijn garagepolis of moet ik deze specifiek voor de bedrijfsvoorraad zelf afsluiten? Zoals jullie begrijpen wil ik de vaste lasten zo laag mogelijk houden.

 

Hopelijk weten jullie mij weer een stapje verder in de juiste richting te helpen.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
Het bedrijf heeft een RDW nummer en is voorzien van handelaarsplaten. Deze platen mag ik van hem gebruiken.

 

Deze platen mogen alleen gebruikt worden voor voertuigen die in zijn handelsvoorraad staan. Het gebruik op voertuigen die niet in die handelsvoorraad staan betekent niet alleen dat iemand dan onverzekerd rondrijdt (bij bijv. een proefrit) , en eventuele WAM-schade op de eigenaar verhaald wordt, maar ook dat sprake is van een economisch delict en een strafbaar feit

 

Ik wil een goedkeuring bedrijfsvoorraad aanvragen. Het aanvragen lukt mij wel maar wat mij niet duidelijks word is de vraag of ik nu zelf ook een RDW nummer moet aanvragen? aangezien dit pand/terrein al is voorzien. en kan ik ''meeliften'' op zijn garagepolis of moet ik deze specifiek voor de bedrijfsvoorraad zelf afsluiten? Zoals jullie begrijpen wil ik de vaste lasten zo laag mogelijk houden.

 

Feitelijk zelfde vraag, zelfde antwoord. Als alles via zijn bedrijf verloopt, auto's ook in zijn handelsvoorraad staan en verzekeraar op de hoogte is van deze samenwerking - en daarvoor ook toestemming voor dekking heeft verleend!- is er niets aan de hand.

Zodra jij echter zelf handelsvoorraad op eigen naam hebt staan dien je zelf te zorgen voor handelaarsplaten en een eigen garageverzekering.

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Dank voor je duidelijke antwoorden. Hieruit moet ik concluderen dat ik zelf een RDW nummer op dit zelfde adres moet aanvragen. Maar is dit ook mogelijk? Zoals eerder aangegeven heeft dit adres een RDW nummer alleen geen erkenning voor een bedrijfsvoorraad. Ik wil namelijk dat de occasions en onderhoud van auto's twee verschillende ondernemingen blijven.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Hieruit moet ik concluderen dat ik zelf een RDW nummer op dit zelfde adres moet aanvragen. Maar is dit ook mogelijk? Zoals eerder aangegeven heeft dit adres een RDW nummer

 

Bel de RDW en leg je vraag voor, dan weet je het zeker. Maar ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom het niet zou kunnen. Veel van mijn concernrelaties uit mijn Pon-tijd bestonden uit afzonderlijke bedrijven/kostenplaatsen op 1 gezamenlijk adres. Bijvoorbeeld de Audi Dealer, VW Dealer, bedrijfswagendealer en Euromobil op 1 locatie. Weet niet beter dan dat er ook 3 afzonderlijke bedrijfsvoorraden waren.

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 276 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.