• 0

Product op een pallet berekenen

Dit is echt niet mijn ding dus vandaar de vraag hier.

Ik heb er een ander product bijgekregen dat ik exclusief in Europa op de markt mag brengen.

Van het een komt het ander. ;D

 

(zie mijn handtekening als je wilt weten wat. = ivm met forum regels.

Het zijn in ieder geval Hoodies kinderkleding)

 

Die wil ik namelijk per pallet importeren vanuit china en ik probeer te bereken hoe ik

die het beste op een pallet krijg en op welk volume ik dan uitkom.

Het zijn zeg maar kinderknuffelkleding dingen. Dus die zijn zacht en kan je dus een beetje in elkaar drukken.

De bruto maat is (gemiddelde van de verschillende dieren): 40 cm x 40 cm x 9cm . Dit is nog zonder ze aan te drukken.

In een doos met samples zaten er 10 en die pasten in een doos van 28 cm x 29 cm c 34 cm.

Ik wil nu een doos laten maken waar er 16 in passen. (er zijn 4 verschillende maten, 4 per maat en per diersoort. = 16 hoodies in een doos). Ze wegen trouwens gemiddeld 350 gram.

 

Nu de vragen waarvan ik hoop dat er een paar logistieke rekenwonders zijn die me dit kunnen beantwoorden:

 

1. Hoe groot moet de doos zijn waar er 16 in passen.

2. Hoeveel van die dozen passen er op een pallet die van China naar NL moet.

3. Alle overige informatie die van toepassing is op bovenstaand verhaal.

 

 

 

 

 

 

 

 

DSC01425.jpg.3a2e64378ff25c2e12e4e3af269698c2.jpg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo,

 

Palletmaten zijn in China een ruim begrip. Je zult duidelijk moeten aangeven hoe groot de pallets moeten zijn omdat je ze anders bij aankomst moet laten ompakken op Europallets om ze hier fatsoenlijk in een vrachtwagen te kunnen transporteren.

 

Maar waarom wil je de dozen in China op pallets laten verpakken? Ik neem aan dat je geen volle 20' of 40' container wilt bestellen en dus aan een LCL (Less than a Container Load) denkt. De transportkosten bij een LCL worden berekend naar het aantal CBM van je zending.

 

Een pallet wordt meestal (afhankelijk van het gewicht) tot ca. 150cm hoog geladen. Een container is echter ca. 237cm hoog. De vervoerder in China zal de pallets zo in de container schuiven en berekent je dan per pallet 0,80x1,20x2,37 = 2,28 CBM per europallet terwijl het eigenlijke volumen van je pallet maar 1,44 cbm is. Je betaalt per pallet dus vracht voor 0,84cbm Chinese lucht. Je verhoogt je vrachtkosten van je zending daardoor met 58%.

 

Ik denk dat het goedkoper is de dozen in China los te laten laden en deze dan in de haven van aankomst door de vervoerder op pallets te laten zetten of los bij je aan te leveren.

 

Als je de spullen toch op pallets van 80 x 120cm wilt laten komen, zorg er dan voor dat je met X dozen op een breedte van precies 80cm en met Y dozen op eem lengte van precies 120cm komt anders vervoer je tussen de pallets ook nog een keer lucht waarvoor je vrachtkosten betaalt.

 

Succes!

 

René van Weert

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.