• 0

Holding en werkmaatschappij of toch maar één B.V. En wie investeert waarin?

Als newby op HL begin ik met een vraag, die ik nog niet helemaal duidelijk heb kunnen krijgen ondanks de vele posts over dit onderwerp op HL.

Over drie maanden lanceer ik een nieuwe dienst o.b.v. de deeleconomie, waarbij twee investeerders in willen stappen voor een minderheidsaandeel van 12,5% elk. Planning is om in 2014 twee vestigingen in NL te openen, en daarna een aantal vestigingen in Dld en GB. Daarbij wordt uiteindelijk de beoogde structuur een holding-bv met daaronder 1 werk-bv/GMBH/LTD per land of misschien per vestiging, zodat een eventueel verlieslijdende vestiging afgestoten kan worden zonder dat het bedrijf in gevaar komt.

Vraagstelling nu is of

1. het wijs is om vanaf de start al een holdingstructuur op te richten of dat het zonder al te veel extra kosten om te zetten is vanaf begin 2015. Er zitten overigens weinig vaste activa in het bedrijf wat te beschermen zou zijn middels die holdingconstructie, daar is het niet voor nodig dus.

2. de investeerders aandelen in de werkbv of de holdingbv dienen te krijgen in ruil voor hun investering. Persoonlijk zou ik liever aandelen in de werkbv geven, maar de aandeelhouders geven de voorkeur voor een aandeel in de holdingbv.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen hiermee, alvast hartelijk bedankt!

Vr.gr.,

Niels

[titel verduidelijkt - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar