• 0

advertentie kosten

Hallo meedenkers..

 

Zojuist had ik iemand aan de telefoon die mij een aanbod deed;

Ik zou vermeld worden (logo + verhaaltje) in een gids voor overheid en semi overheid, volgens deze meneer krijg je hier veel opdrachten vandaan die continueren.. totale kosten: 249 Euro..

 

Persoonlijk vind ik dit nogal prijzig en omdat ik uitga van het principe: eerst verdienen dan uitgeven, ga ik niet op dit aanbod in.

(ik heb om die reden ook geen financiering voor mijn bedrijf aangevraagt).

 

Kom ik nu op mijn vraag:

Wat is wel een goede investering als je toch reclame wilt maken en

bestaat er een goed marketing/promotie plan voor low budget bedrijven.

 

Greetz,

Tirza

 

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi Tirza,

 

Wat is wel een goede investering als je toch reclame wilt maken?

 

Het eerste wat je wilt weten is waarvoor je reclame gaat maken. Hierna kijk je waar de doelgroep zich bevind en wat de statistieken zijn van gelijke campagnes. Dan ga je bekijken of je je geld terug kan verdienen. Als ja, dan is de kans groot dat het een goede investering is. De kosten en het succes zijn volledig afhankelijk van de opbrengsten.

 

Bestaat er een goed marketing/promotie plan voor low budget bedrijven?

Er zijn behoorlijk wat websites die zich bezich houden met guerilliamarketing enz. Ik vind http://www.salesquest.nl ook een goede site. Voornamelijk sales adviezen, maar hier en daar ook een marketing babbel. Erg amerikaans maar een goede (online) marketing site is http://www.clickz.com

 

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Zojuist had ik iemand aan de telefoon die mij een aanbod deed;

Ik zou vermeld worden (logo + verhaaltje) in een gids voor overheid en semi overheid, volgens deze meneer krijg je hier veel opdrachten vandaan die continueren.. totale kosten: 249 Euro..

 

Tirza, had je deze persoon zelf benaderd, of "zocht" hij jou op?? Waarom ik dit vraag? Je leest tegenwoordig wel vaker dat men een advertentie-aanbod krijgt, en achteraf blijkt er nergens een gids te zijn verschenen etc....

 

Wat adverteren betreft, denk ik dat je eerst moet kijken voor welke doelgroep je wilt werken, en daar je advertentie-beleid aan aanpast. En soms moet je natuurlijk mazzeltjes hebben.

 

Wil je voornamelijk in de regio werken, dan is het misschien geen gek idee om een advertentie in het clubblaadje van de plaatselijke voetbal-, handbal- of weet ik wat voor sportclub te zetten. Deze hebben vaak een redelijke oplage, en zijn over het algemeen niet duur.

 

Ik hop dat je hier iets mee kunt!

 

Rob.

CAD-ondersteuning PLUS??

www.iarf.nl

mail of bel gerust!

Uitgebreid profiel: http://www.linkedin.com/in/robfroeling

Link naar reactie
  • 0

Nooit ingaan op zulke aanbiedingen, tenzij je het medium kent. Voor kleine ondernemers is adverteren zelden interessant. Als je dan toch budget hebt, al is het maar een beetje, zorg dan eerst dat je eigen presentatie goed verzorgd is (logo, visitekaartje, briefpapier, etc). Maak het niet te wild of creatief, tenzij je daar verstand van hebt. Zorg vervolgens dat je goed te vinden bent: naam in telefoonboek en gouden gids bij correcte categorien. Dat kost niks!

 

Wil je meer doen, denk dan eerst goed na wie je potentiële klanten zijn (op het niveau van bedrijven en personen), waar die zitten, wat ze lezen, waar ze heen gaan. Die marktverkenning moet je altijd maken als je een onderneming begint. Daaruit komen media en momenten voort. Vakbladen en vakbeurzen. Eventueel recepties van branche-organisaties. Verzamel relevante adressen. En ga dan pas je budget inzetten, niet voor advertenties maar direct mail. Dat is doorgaans veel kosteneffectiever.

 

Hoe maak je direct mail? De meeste handboeken zijn geschreven door professionele schrijvers die voor grote opdrachtgevers werken. Voor starters zijn hun adviezen minder geschikt. Zeker in het zakelijke handelsverkeer is het slimmer een kleine selectie van zeer interessante toekomstige klanten te maken, en een persoonsgerichte zakelijke brief te sturen waarin je je aanbod op een niet al te formele manier beschrijft. To-the-point en vanuit ontvangersperspectief. Eén kantje maximaal. Drie tot vier paragrafen, veel witregels. Niet te verkoperig. Een brief die je zelf ook niet irritant zou vinden.

 

De inhoud is afhankelijk van je activiteiten, maar een goede truc is met gepaste trots te verwijzen naar een geslaagde opdracht (een afgerond project) die voor de lezer relevant is. Bied aan om persoonlijk een nadere toelichting te geven op dat project.

 

Enfin, zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar verspil geen geld aan gidsen van onbekende acquisiteurs. Dat is weggegooid geld.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Nog meer relatieve low budget manieren van marketing zijn:

 

-folderen (flyers uitdelen op een drukbezochte plek)

-netwerken (netwerken, netwerken, netwerken.... laat je snuit zien, laat aan je snuffelen en laat je handelsmerk achter)

-een gekke publiciteit genererende stunt verzinnen (die niet je imago schaadt). Zet een grabbelton neer bij de ingang van een bedrijfverzamelgebouw en doe in een van de pakketjes een 'gratis consult'. (Voor de rest pennen met het logo van je zaak erop)

-autobelettering

-posten op een forum :-[

-Heel amerikaans: de 1-meter-strategie. Je vertelt aan IEDEREEN die binnen 1 meter afstand van je komt wat je doet.

 

Onthoud: iedereen is een potentiële klant of kan er ooit een worden, een kennen of er een worden die er een kent.

Eigenlijk ben je dus altijd marketing aan het doen. In wat je zegt, doet, uitstraalt, zegt tegen mensen.

Als ik bij de kapper zit zeg ik ook wat ik doe.

Er is altijd wel een manier waarop je een gesprek een draai kunt geven zodat je uitkomt op:

"Ik heb een eigen bedrijf, dus.... [blabla, relevant stukje"

(ik heb een eigen bedrijf, dus ik hoef geen vrij te nemen om naar de kapper te gaan....ik heb een eigen bedrijf, dus ik moet wel genoeg vitamientjes eten (bij de groenteboer)... ik heb een eigen bedrijf, dus ik heb al die stress niet van collega's (tegen degene naast je op een verjaardag)..."

Meestal vragen mensen dan: "Goh, wat doe je dan precies?"

(en dan ook meestal LETTERLIJK die zin ;D )

 

Succes in elk geval!

Laat maar weten wat je precies van plan bent, er zijn vast nog meer mogelijkheden denkbaar!

 

Groet,

Annedien

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 279 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.