• 0

Marktonderzoek - Small Business Server 2000 / 2003

Hallo.

 

Wij denken erover om een compleet Small Business Server concept op te gaan zetten. Ik hoop langs deze weg meer te leren waar de behoefte ligt en in welke mate. Iemand enige tips? Waarmee zouden wij ons kunnen onderscheiden van de rest? Wat zou je als SBS gebruiker graag beter willen zien en waar loop je tegenaan?

 

Bvd,

 

Hans

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb wat ervaring met SBS 2000 en 2003. Zelf geinstalleerd en onderhouden, dus geen derde partij. Grootste nadeel van 2000 was de onduidelijkheid over welke patches en service packs nou wel en niet geinstalleerd konden worden. Service pack 4 kon bijvoorbeeld op een gegeven moment niet , alleen de SBS versie (beetje lang geleden maar goed)

 

Als je bestaande pakketten netjes kunt toevoegen aan het software beheersysteem binnen SBS zou dat een groot pluspunt zijn. Nu kunnen MS specifieke dingen met een paar klikjes verspreid worden naar alle clients maar als Winzip bijvoorbeeld ook op die manier kan zou ideaal zijn.

 

Verder hebben kleinere bedrijven niet de tijd/geld/middelen om functionaliteit goed te benutten. Ik weet dat bijvoorbeeld dat je Winzip met een MSI bestand zou kunnen verspreiden via bovengenoemd systeem maar voor een werkgroep van 10 man heeft het voor mij geen zin om uit te zoeken hoe. Idem met Exchange, het draait om agendas te delen maar op de vraag hoe je vrij/bezet informatie deelt met anderen heb ik nog geen antwoord (ook nog niet zo lang gezocht omdat dat een vraag van 1 persoon was maar kan wel erg handig zijn) Kortom: zorg dat je een complete configuratie neerzet niet de standaard functionaliteid uit de doos. Nog een paar van suggesties: standaard geconfigureerde roaming profiles, profielen tegen spyware e.d.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.