• 0

Advies gezocht voor online verkoop t-shirts

Hallo iedereen,

 

na een periode deze, en andre sites te hebben doorgelezen om mij te voorzien van de nodige informatie, ben ik klaar om mijn eerste vraag/vragen te plaatsen op dit forum.

Ik zal in het kort proberen samen te vatten wie ik ben, en wat mijn idee is.

 

In het daglijkse leven ben ik Quality Engineer bij een groot Amerikaans bedrijf in het noorden van Nederland,waar ik inmiddels alweer 13 jaar werk. Mijn idee heeft totaal geen raakvlak met mijn huidige werkzaamheden, en zijn tijdens de vakantie afgelopen zomer geboren op het strand.

Tijdens deze vakantie keek ik om mij heen en zag iedereen lopen in een t-shirt met een opdruk die nergens op sloeg. Van een volwassen man in een Donald Duck shirt tot aan een kind met een shirt met een opdruk van een vrouw in bikini.

in geen van de shirts die ik zag voelde ik een bepaalde betekenis. Nu hoeft dit natuurlijk ook niet altijd het geval te zijn.

Maar wat ik het meeste miste was een statement.Iets waardoor je laat zien wat je denkt of waarvoor je staat, zonder tekst maar met een afbeelding.

Dit idee heeft mij niet los gelaten, en ik ben er wat mee gaan doen. Inmiddels zijn er een aantal maanden verstreken sinds de vakantie, en heb ik niet stil gezeten.

Aangezien ik geen fotograaf ben, en ook deze wereld nieuw voor mij is, heb ik mijzelf een spiegelreflex camera aangeschaft en ben mij gaan verdiepen in de wereld van de fotografie. Na vele uren oefenen,aankloten, en proberen. Ben ik overgegaan naar het fotograferen van scenarios/situaties van de beelden die ik in mijn hoofd had, op verschillende locaties, met verschillende figuranten. Alleen dit al was een ervaring opzich, echt geweldig.

Ik heb kostuums gehuurd, en zelfs de wet overtreden om mijn idee op beeld te krijgen. Maar het resultaat is super.

De foto's zijn op het randje van wat als maatschappelijk aanvaardbaar wordt beschouwd. Maar geven wel weer wat er in de wereld gebeurd, en wat de mensen bezig houdt.

Achter elke situatie/foto zit een concept wat hekenbaar is, en wat steeds weer terug komt. Dit is naar mijn idee de kracht achter mijn idee.

Ik heb mijn idee/concept (dure grap) geregistreerd zodat niet zomaar iemand aan de haal gaat met mijn werk.

Er is genoeg materiaal om met tien geweldige shirts op de markt te komen. Maar om te kijken hoe het bij het publiek valt, wil ik met 4 shirts beginnen. Dit ook om de kosten niet direct te hoog te maken.

Ik heb contact met een leverancier van t-shirts (no label) die middels het fair to wear concept werken, soort van Max Havelaar.

Tevens ben ik in contact met een bedrijf die milieu aanvaardbare fotoprints op shirts kunnen drukken. Dit alles past bij mijn concept.

Het logo en merknaam is door een dtp-er ontworpen, en klaar voor gebruik.

Deze maand ga ik mij inschrijven bij de kamer van koophandel (anders kan ik geen shirts bestellen), en mijn merknaam en logo officieel registreren.

Ook met het bouwen van de website waar mijn producten worden aangeboden, zal deze maand worden begonnen.

 

Maar nu verder?????????????

 

Mijn grootste angst is dat al mijn investering van tijd, en geld strand in een flop.

Ondanks dat ik voor de volle 200% achter mijn idee sta, ben ik bang dat mijn gebrek aan kennis in deze branche (ik ben tenslotte Quality Engineer), mij parten gaat spelen.

Daarom mijn vraag aan jullie:

Waar heb ik nog niet aan gedacht.

Wat moet ik nog doen.

Hoe kan ik mijn product het beste presenteren/aanbieden.

Wat zijn de valkuilen.

etc. etc,etc. etc. etc. etc.

 

Ik hoop niet dat ik mijn verhaal te langdradig heb gemaakt, en dat jullie vroegtijdig zijn afgehaakt. Voor diegene die mijn verhaal heeft gelezen, alle advies is welkom.

 

Nio

 

 

 

[titel verduidelijkt - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

De belangrijkste vraag die je nog niet hebt beantwoord: heb je al klanten? En zo nee, waarom nog niet, en op welke manieren ga je wel aan ze komen?

 

Ik ben overigens wel benieuwd naar wat voor soort beelden ("statements") je nu precies hebt gemaakt... Ik heb zelf shirts juist met beelden die voor mij veel betekenen (specifieke cartoons van Dinosaur Comics bijvoorbeeld, of prints van grafisch designers die ik koel vind), dus of je markt echt zo onontgonnen is weet ik niet, dus ik ben benieuwd hoe je bezig bent met klanten, doelgroepen en distributiekanalen.

 

Veel succes!

Link naar reactie
  • 0

Dat is nou juist waar ik tegen aan loop. Naar mijn idee zijn er veel verschillende doelgroepen die raakvlak hebben met ijn idee.

Maar juist omdat ik dit idee nog niet eerder heb gezien, is het moeilijk om te pijlen hoe groot de vraag is.

Link naar reactie
  • 0

Beste Nio,

 

De beste manier om klanten te werven is door je een mooie site te maken/laten maken. Onthoud de 3-seconden regel. Bezoekers hebben maar 3 seconden nodig om te bepalen of ze op een website willen blijven of niet. Dus, zorg dat je website duidelijk is en in één oogopslag zichtbaar is waar je voor staat, wat je website is en wat je voor de bezoeker kan betekenen. Velen maken de fout hun bovenaan vol me zooi, een grote schreeuwerige header, en allerlei poespas te proppen, maar dat werkt averechts.

 

Tevens moet je je focussen op keywords (en natuurlijk op positie 1 komen te staan in Google/Bing). Je wilt shirts verkopen, toch? Controversiële shirts. Wat googelt een persoon die controversiële shirts (potentieel) wil kopen? Tip: hij googelt geen "strijkijzer kopen".

 

Zorg ook dat de keywords die je gaat targetten zoekvolume hebben. Als je keywords maar 5 keer per maand gegoogeld worden heb je er vrij weinig aan. Een goede website haalt zo'n 5% plusminus conversie. Dus zorg dat je keywords die je target wel het aantal gewenste bezoekers binnenhalen.

 

En niet te vergeten maak een grove berekening om een idee te krijgen. Het blijft een onderneming en ik neem aan dat je het niet bepaald erg vindt om eraan te verdienen. ;)

 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Beter vindbaar in Google? Wij kunnen je helpen.

Link naar reactie
  • 0

 

Dit wiel is al eens uitgevonden. Er zijn grote t-shirt communities rond Zazzle en Spreadshirt en ook op zichzelf staand. Via beide bedrijven kan je een idee testen zonder meteen zelf alle sores te hebben van drukwerk en distributie. Je had al lang kunnen verkopen als je de markt een beetje verkend had. Nou maak je een lange omweg.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

In het begin heb ik ook inderdaad overwogen om via deze sites mijn shirts aan te bieden. Al was het alleen al om mij de extra rompslomp niet op de hals te halen.

Een aantal zaken hebben mij ervan weerhouden om dit te doen.

Achter het idee van mijn afbeeldingen op de shirts zit een concept, welke ik wil verbinden met mijn eigen merknaam/label. Ik ben bang dat wanneer ik via sites als Zazzle mijn shirts ga aanbieden, de kracht van het concept verloren gaat. Of dat het als een Zazzle product gezien wordt, en niet van mij.

Zelf ben ik van mening dat mijn shirts te controversieel zijn om via deze wegen aan te bieden. Het past niet bij de andere producten die daar worden aangeboden.

 

Je hebt inderdaad gelijk dat dit een goede manier is om te zien hoe het bij het publiek aankomt. Maar eigenwijs als ik ben, wil ik de gok nemen om zelf wat neer te zetten.

Link naar reactie
  • 0
Ik ben bang dat wanneer ik via sites als Zazzle mijn shirts ga aanbieden, de kracht van het concept verloren gaat. Of dat het als een Zazzle product gezien wordt, en niet van mij.

 

Er zijn talloze plekken waar mensen hun 'eigen werk' verkopen, variërend van Etsy.com tot Redbubble. Voor zover ik het begrijp, weerhoudt deelname aan Threadless, Spreadshirt of Zazzle je niet om eigen websites of blogs op te zetten en aan je eigen branding te doen. Los daarvan: de kracht van je concept wordt juist getoetst in een omgeving waar directe vergelijking met andere concepten mogelijk is. Je presenteert je idee in een omgeving waar de kopers zitten. Nou moet je kopers naar je site halen, die niemand kent.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik moet zeggen dat jou argumenten mij wel aan het denken zetten. Op deze manier wordt wel meteen een groter publiek bereikt, zonder dat ik daar zelf al te veel moeite voor hoeft te doen.

Misschien moet ik mij toch nog wat meer in verdiepen in de door jou genoemde sites, en de mogelijke voordelen.

Wat voor mij belangrijk is, is dat ik mijn eigen labelnaam en concept kan gebruiken.

 

In ieder geval bedankt voor je reactie

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt me een moeilijke opdracht. Wat al eerder genoemd is dat er heel veel websites zijn die dit aanbieden en ook lokale bedrijven tot en met kleding winkels die T-shirts verkopen. Naast dat zijn de marges per t-shirt klein. Dus moet je veel volume gaan draaien.

 

Wat voor techniek heb je in gedachte om het shirt te gaan bedrukken? Print of zeefdruk. Dit bepaald ook de kwaliteit naast de kwaliteit t-shirt die je gebruikt. Welke prijs heb je in gedachte dat een shirt moet gaan kosten in je webshop?

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Er zijn inderdaad veel webshopsen winkels die tshirts aanbieden. Alleen is het item dat ik voor mijn tshirts ga gebruiken nieuw.

Ik ben maanden bezig om op het internet soortgelijke shirts, al dan niet concepten te vinden. En ik ben er tot nu toe nog geen een tegen gekomen die lijkt op mijn idee/ontwerp.

Mijn mening is dat een geheel nieuw concept, meer kans van slagen heeft dan een die al bestaat. En juist daarom wil ik dit graag proberen.

De techniek die ik voor het bedrukken wil gaan gebruiken is fotoprint. Dit omdat de afbeeldingen op de shirts van foto's zijn en hiermee weinig detail verloren gaat.

Ik heb genoeg materiaal om zeker tien verschillende shirts te kunnen aanbieden. Maar om de keuze voor een potentiele klant niet direct te groot te maken, en om te kijken of het aanslaat. Wil ik in eerste instantie met vier verschillende modellen beginnen.

De afbeeldingen op de shirts zijn niet bepaald main stream, en zullen naar alle waarschijnlijkheid ook niet bij iedereen in de smaak vallen. Het zijn gewaagde statement shirts die bij mensen met een gewaagde instelling zeker in de smaak zal vallen.

In eerste instantie heb ik geen idee in wat voor oplages ik moet gaan denken, dat zal afhangen van de getoonde interesse.Mijn uitgangspunt is om in ieder geval voor het voorjaar online te gaan met de website, zodat er in ieder geval wat staat, en waar eventuele geintereseerden wat kunnen bestellen.

De prijzen die ik in gedachte heb zullen rond de dertig euro per shirt liggen. Maar hiervoor heb je wel een kwaliteits shirt (fair trade),met een eveneens kwaliteits afdruk.

 

Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

Er is tegenwoordig zooooveeeeeel concurentie op het internet leven dat je inderdaad met iets denderds komt zodat jou tshirts boven de rest zullen steken. Terwijl je tegenwoordig zoveel verschillende voor de laagste prijzen kan vinden kan jij met jou idee in deze wereld je omkosten eruit halen? En misschien houden die mensen op t strand wat jij heb ervaren van dat soort tshirts ik ben zelf 30 en hou best van donaldduck tshirt :) trendy

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 163 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.