• 0

Annuleringsverzekering dekt niet bij re-organisatie

Hallo,

Door het plotseling wegvallen van een grote opdrachtgever zal er in mijn bedrijf gereorganiseerd moeten worden.

Er staat echter binnenkort een geboekte vakantie gepland.

Ten eerste moet ik nu een hele vervelende re-organisatie doorvoeren, ten tweede zou ik het ook

alles behalve gepast vinden om met vakantie te gaan, en ten derde heb ik daar nu ook gezien de situatie allesbehalve zin in.

Ik heb een doorlopende annulerings-verzekering, maar volgens de voorwaarden wordt dit niet vergoed.

Heeft iemand nog een idee hoe ik het betaalde geld terug kan krijgen, of zijn er mogelijkheden om de BV deze

privé gemaakte kosten te laten betalen?

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 2

Als DGA heb je een arbeidsovereenkomst met een BV. Deze arbeidsovereenkomst valt onder het Burgerlijk Wetboek. Artikel 7:638 lid 5 BW stelt:

De werkgever kan, indien daartoe gewichtige redenen zijn, na overleg met de werknemer, het vastgestelde tijdvak van de vakantie wijzigen. De schade die de werknemer lijdt ten gevolge van de wijziging van het tijdvak van de vakantie, wordt door de werkgever vergoed.

Een gewichtige reden is niet het ongepast vinden om op vakantie te gaan of geen zin hebben in de vakantie. Een gewichtige reden kan wel zijn het onverwacht moeten doorvoeren van een reorganisatie. In dat geval lijd je door het moeten annuleren van de vakantie financiële schade en deze schade mag belastingvrij vergoed worden door de werkgever.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

• 0
Een gewichtige reden is niet het ongepast vinden om op vakantie te gaan of geen zin hebben in de vakantie. Een gewichtige reden kan wel zijn het onverwacht moeten doorvoeren van een reorganisatie. In dat geval lijd je door het moeten annuleren van de vakantie financiële schade en deze schade mag belastingvrij vergoed worden door de werkgever.

Uitstekende,reuswaardige, reactie!

En ik kan hier aan toevoegen dat een verzekeraar van een all risks annuleringdekking dezelfde motivatie zal volgen. Een reorganisatie is een motiveerbare (en bewijsbare) gewichtige reden. Een All risks dekking zal hier dus uitkeren. "geen zin" of "ongepast vinden" daarentegen, zijn geen geldige redenen voor annulering op een all risks dekking.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar