• 0

Ik moet van mijn compagnon af

Ik heb problemen met mijn compagnon. Ik ben 35 jaar eigenaar van een croissanterie en leverde aan de horeca, inmiddels een groot netwerk opgebouwd. 5 jaar geleden ben ik met de bakkerij gestopt en een groothandel begonnen in bakeoff. dit bedrijf groeide zo dat ik personeel nodig had. nu wilde ik niet meer met persoineel werken dus heb ik iemqnd die ik kon als vennoot aangenomen Hij heeft zich ingekocht met 25%.

 

 

Dit was een grote fout, na een jaar begonnen er spanningen te ontstaan.Zijn taak is om klanten te werven en om de bestellingen rond te brengen. In de 5 jaar heeft hij slechts 20% aan omzet gegenereerd met klanten die hij heeft aangebracht, en dat zijn alleen klanten in zijn woonplaats zandvoort. Wij hebben ook een chauffeur aow er

 

afgelopen jaar ben ik erg ziek geweest, in deze periode heeft hij niets extra's op zich genomen. totaal geen emphatie voor mijn situatie. als ik ziek was door de chemo vroeg ik hem of hij de bestellingen wilde invoeren, wat 1 uur werk is, dat wilde hij en antwoorde dan laat ik de chauffeur morgen we;l rijden. Een reden om een dag niet te werken. Ik heb hem toen gezegd dat dat niet gaat gebeuren en ben zelf met de bestellingen zo ziek als ik was aan het werk gegaan.

 

 

Hij is lui, praat met klanten over zakelijke problemen die we onderling hebben. neemt vrij te pas en te onpas dan regelt hij een chauffeur om de bestellingen rond te brengen. die dan uit de vof betaald word. de afspraak was dat op vrijdag hij de hele dag beschikbaar moet zijn. maar word regelmatig gebeld dat hij op de golfbaan staat en als er iets is dan moet ik de chauffeur maar bellen. en zo zijn er legio meer problemen.

 

 

Ik heb hem al duidelijk gemaakt dat hij zich niet verder kan inkopen omdat hij geen odernemersmentaliteit heeft en omdat ik niet meer met hem verder wil, wij hebben een vof contract met concurrentiebeding

Ik moet van hem af, praten met hem wilen kan ik niet.,

 

 

help help

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je hebt een probleem met je vennoot en je meent dat dat opgelost wordt als hij vertrekt. Dilemma is dat je bedoeld of onbedoeld een comfortabel nestje gecreëerd hebt waar hij niet zomaar vrijwillig uit zal vertrekken. Hoe harder jij werkt, hoe meer hij verdient zonder al teveel tegenprestatie.

 

Draai het nu eens om. Bied hem aan de resterende 75% te kopen zodat jij kan gaan golfen. Wat heeft hij voor die 75% over, zeker als er geen vennoot meer is die de zaak draaiende houdt? Bekijk nog eens goed waar je inkomen vandaan komt. Is dat die bakkerij of zijn dat jouw contacten, jouw vakkennis en jouw reputatie? Kan jouw compagnon uberhaupt wel iets met de assets in de gezamenlijke onderneming?

 

Denk dat scenario eens goed door. Het lijkt erop dat je wat gaat verliezen door te spelen met de gedachte om af te haken, maar als jouw vennoot veel meer te verliezen heeft, kom je ineens in een dynamiek terecht waarin wel onderhandeld kan worden. Sterkte!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Die croissanterie heb ik niet, meer dus mijn inkomen komt uit de groothandel en bij verkoop van mijn aandeel blijft er te weinig geld over om van te leven, ik ben nu 60 jaar.

 

Heb je iets geregeld toen je 25% van de aandelen uit handen gaf? Dan kun je daar nu gebruik van maken.

 

Heb je niks geregeld? Dan zul je nou je verstand moeten gebruiken. We kunnen het allemaal verschrikkelijk met je eens zijn dat die luie klootzak van een vennoot een schop onder 'n kont verdient, maar aan die gratis sympathie heb je heeleemaaaal niks.

 

Dus nou kan je hem een bod doen dat hij niet kan weigeren, maar dan hou je dus ook niks over om van te leven. Vandaar dat we suggereren: in plaats van een aantrekkelijk aanbod om te verdwijnen kan je hem een onaantrekkelijk aanbod doen om te blijven.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ook een dergelijke situatie meegemaakt op de werkvloer.

Mijn collega had helemaal geen bijdrage aan product sales.

Hij dacht alleen maar dat hij degene was die de zaakjes goed lopend hield omdat hij destijds wat belangrijke klanten had aangeworven.

De oplossing was erg simpel.

Wij hadden een nieuwe werknemer aangenomen die soortgelijke taken kreeg als onze luie medewerker, onze nieuwe werknemer was een zeer gemotiveerde persoon en deed zijn werk uitstekend. Dit had natuurlijk invloed op de andere medewerker. Na een tijd begon ik de taken van onze luie collega over te dragen naar onze nieuwe werknemer, en dit zorgde ervoor dat hij zichzelf waardeloos voelde. Hij had 2 keuzes, vertrekken of extra zijn best doen. Hij koos voor het tweede, en nu doet hij zijn best op het werkvloer en heeft hij zelfs een hoger functie gekregen van ons.

 

Probeer ervoor te zorgen dat jouw partner zich waardeloos voelt op het werk, laat zien dat je ook zonder hem kan en dat de aandelen maar cijfers zijn.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.