1. Ik heb voor Kerst een aantal flessen wijn en andere sterke drank als relatiegeschenken weggegeven en nu zou ik willen weten in hoeverre dat ik de verschillende kosten kan opvoeren. Ik kom nogal wat tegenstrijdige berichten tegen op het internet, maar ik denk dat het als volgt zit: De btw mag ik in zijn geheel opvoeren en de overige kosten voor 73,5%. Klopt dat? Ter info: ik ben onder de grens van €227 ex BTW gebleven.
2. In de afgelopen kwartaal heb ik een aantal zakendiners en -lunches gehad. De kosten daarvan incl de BTW mag voor 73,5% opgevoerd worden. Nu vond ik op dit forum ook een bericht dat de overige 26,5% bij de winst opgeteld moet worden. (Bron) Is dat echt zo? Ik heb me suf gegoogled maar ik kan hier geen verdere informatie over vinden.
3. Ik heb een werkruimte in mijn koophuis (geen eigen opgang of afgesloten gedeelte, gewoon een kamer met een bureau en een stoel). Is het mogelijk om mijn bureau, stoel, boekenkast en printer onder te brengen in mijn onderneming (eenmanszaak) om ze vervolgens daar af te schrijven? Ze zijn allemaal nog redelijk nieuw, maar al wel aangeschaft voordat ik begon als ZZP-er. Allen worden op dit moment zeker 90% zakelijk gebruikt. Ook hier vind ik wisselende antwoorden. De een zegt van wel en de ander van niet...
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
TIM_DIT
TIM_DIT
Beste HL-leden,
Ik heb een paar verschillende vragen:
1. Ik heb voor Kerst een aantal flessen wijn en andere sterke drank als relatiegeschenken weggegeven en nu zou ik willen weten in hoeverre dat ik de verschillende kosten kan opvoeren. Ik kom nogal wat tegenstrijdige berichten tegen op het internet, maar ik denk dat het als volgt zit: De btw mag ik in zijn geheel opvoeren en de overige kosten voor 73,5%. Klopt dat? Ter info: ik ben onder de grens van €227 ex BTW gebleven.
2. In de afgelopen kwartaal heb ik een aantal zakendiners en -lunches gehad. De kosten daarvan incl de BTW mag voor 73,5% opgevoerd worden. Nu vond ik op dit forum ook een bericht dat de overige 26,5% bij de winst opgeteld moet worden. (Bron) Is dat echt zo? Ik heb me suf gegoogled maar ik kan hier geen verdere informatie over vinden.
3. Ik heb een werkruimte in mijn koophuis (geen eigen opgang of afgesloten gedeelte, gewoon een kamer met een bureau en een stoel). Is het mogelijk om mijn bureau, stoel, boekenkast en printer onder te brengen in mijn onderneming (eenmanszaak) om ze vervolgens daar af te schrijven? Ze zijn allemaal nog redelijk nieuw, maar al wel aangeschaft voordat ik begon als ZZP-er. Allen worden op dit moment zeker 90% zakelijk gebruikt. Ook hier vind ik wisselende antwoorden. De een zegt van wel en de ander van niet...
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Groeten,
Tim
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag