• 0

Internationaal uitbesteden

Hallo allemaal,

 

Ik ben vanuit een hobby begonnen met een facebookpage over cafe racers (soort van motorfiets) en zodoende ook een website in het leven geroepen.

 

--> facebook.com/caferacersunited

--> http://caferacersunited.com

 

Nu heb ik in een paar maand 150.000+ pageviews en ga ik toch eens wat serieuzer nadenken en dan begint dit bij branding/positionering.

Nu is het momenteel nog allemaal hobby en het budget is dan ook beperkt.

 

Zodoende zit ik te denken het laten ontwerpen van een huisstijl, maar eventueel ook designs voor t-shirts etc. Dit zou ik dan graag willen gaan uitbesteden richting Azië.

 

Ik weet dat ze daar super kunnen programmeren, dus waarom ook geen grafische ontwerpen uitbesteden?

 

Hebben jullie hier ervaring mee?

 

Kortom, branding/grafisch ontwerp uitbesteden richting Azië (of elders)?

Zoals je uit het bovenstaande kunt begrijpen wil ik graag (zoals iedereen in de wereld) het meeste uit mn euro!

 

Hoor het graag :)

 

Reinoud

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat bedoel je met het meeste uit de je euro halen?

 

Je kunt in Azie prima programmeurs vinden en vast en zeker ook goede vormgevers.

 

Net zo goed als dat je ook in Azie hele goede monteurs kunt vinden voor je cafe racer.

 

De vraag is alleen hoe vind je deze Aziaten en hoe leg je de man achter de onderdelenbalie uit welk onderdeeltje je precies voor je motor nodig hebt?

 

Zo is het ook met vormgeving en programmeren, heb je veel ervaringen met het managen van dergelijke projecten, dan zou ik zeggen, probeer eens een project in Azie.

Maar het feit dat je de vraag hier stelt geeft denk ik aan dat je helemaal geen ervaring hebt met het vormgeven van een website en het uitprogrameren.

 

Ik denk dat je daarom het meeste uit je euro haalt door gewoon hier in Nederland op zoek te gaan naar iemand die jou helpt bij het realiseren van jouw website.

 

Dat lijkt misschien onder de streep wat meer te kosten maar in ogenschouw genomen dat je geen ervaring hebt met dit soort projecten zou uitbesteden naar Azie uiteindelijk wel eens veel duurder uit kunnen pakken.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb met mijn softwarebedrijf redelijk veel ervaring opgedaan met het uitbesteden/outsourcen van diverse soorten werkzaamheden richting Oost-Europa en Azië. Het betrof projecten van websiteontwikkeling (incl. design) tot het programmeren van compleze android apps.

Mijn ervaring is - zoals Nico ook al terecht opmerkt - dat dit alleen slaagt als je heel exact kunt omschrijven wat je van ze wenst. Voor het maken van een design voor een website is dit bijna niet te doen omdat je alles zover moet voorbereiden dat het je het ontwerp voor 99% al zelf gemaakt hebt.

Mijn ervaring is dat als je een kant an klaar ontwerp hebt en de functionaliteit en technische specificaties goed omschreven hebt dat je dan wel goedkoop uit kunt zijn met outsourcing via b.v. Freelancer.com. Heb je echter geen uitgewerkt ontwerp dan kun je beter een betaalbare lokale partij (jonge starter of via zo'n website waar je een wedstrijd voor een ontwerp kunt uitschrijven?) zoeken waarmee je dit proces met veel kortere lijnen en veel minder frustratie kunt doorlopen.

vriendelijke groet,

 

Jean

 

Importeur van Adler en Pasian pelletkachels en Ariterm pellet-CV.

www.ecogeneration.nl · www.pasian.nl · www.adlerpellet.nl · www.ariterm.be

Link naar reactie
  • 0

Beste Nico,

 

Ik weet precies wat ik zoek en heb dan ook een bestandje gemaakt waar ik alles duidelijk in heb gemaakt incl voorbeelden.

 

Ik ben dan ook NIET op zoek naar de vormgeving van een website. Ik maak zelf prima en vaak genoeg websites, maar gewoon pakkende en leuke logo's etc kan ik niet maken. Kom een heel eind met paint haha, maar dat is natuurlijk niet goed genoeg.

 

*Wel aan het proberen met Adobe Illustrator as we speak. Wil alleen momenteel even snel schakelen. Doe dit als hobby, maar stel erg strakke targets voor mijzelf, dus hoe dan ook zal ik mn eerste shirt verkocht hebben per eind januari 2014. ;)

 

Bedankt voor je terugkoppeling

 

 

 

[onnodige full quote onder antwoord verwijderd ivm leesbaarheid topic - mod]

Link naar reactie
  • 0

Beste Jean,

 

Ik heb het eens geprobeerd bij Freelancer en krijg inderdaad een bak reacties en ik denk dat dit wel wat moet worden!

 

Bedankt voor de tip.

 

Top be continued.

 

Reinoud

 

 

 

[onnodige full quote onder antwoord verwijderd - mod]

Link naar reactie
  • 0

Kleine tip: let vooral ook op het niveau van het Engels. 1 van de belangrijkste randvoorwaarden om een project goed door te kunnen spreken is dat degene die het oppakt ook nuances in taal goed kan lezen. Let bij het selecteren ook goed op of ze je project goed doorgelezen hebben en laat niet alleen prijs bepalen. Dat kan je een hoop frustraties schelen

 

Top, zal ik doen.

 

Zag inderdaad al allerlei soorten Inglisch voorbij komen haha

Link naar reactie
  • 0

De Filipijnen is taalkundig en economisch wel een interessant om werkzaamheden uit te besteden. Weet ervan dat mensen het een fijn land vinden om mee te werken. Het is er redelijk goedkoop, de mensen spreken vrijwel allemaal Engels (is de overheids taal) en zijn iets directer dan de gemiddelde Aziaat vanwege de historische banden met de V.S.

Link naar reactie
  • 0

De Filipijnen is taalkundig en economisch wel een interessant om werkzaamheden uit te besteden. Weet ervan dat mensen het een fijn land vinden om mee te werken. Het is er redelijk goedkoop, de mensen spreken vrijwel allemaal Engels (is de overheids taal) en zijn iets directer dan de gemiddelde Aziaat vanwege de historische banden met de V.S.

 

Begon inderdaad al zoiets te merken. Bedankt :)

Link naar reactie
  • 0

In China is het zowieso lastig denk ik vanwege de taal. Veel vormgevers hier spreken niet perfect Engels of helemaal niet zelfs. Hong Kong daaraantegen wel, maar de prijzen zullen niet aantrekkelijk zijn voor je. Hoe het zit in andere Aziatische landen, daar heb ik geen ervaring mee. Mijn mening is dat het je veel tijd en energie zal kosten om iets te krijgen waar je niet 100% tevreden mee zult zijn.

 

Waarom niet gewoon in NL proberen. Als je het goedkoop wil houden, kijk of je vormgevings studenten kan inschakelen hiervoor.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.