• 0

Aantal vragen

Goedemorgen,

 

Ik hoop dat er hier personen zijn die mijn vragen kunnen beantwoorden. Ik heb plannen voor een eigen bedrijf, zoals de meeste mensen hier.

 

Mijn opzet is een (erotische) webcampagina, maar net een beetje meer dan de bestaande.

 

Ookal bied ik meer dan andere webcampagina's, is deze markt niet al verzadigd?

Onder wat voor branche valt het? (ik kan het nergens vinden)

Wat voor contract kan ik de thuiswerkende personen het beste aanbieden, zonder verantwoordelijk te zijn voor een aantal premies? (Een optie is een freelance-contract, maar zijn er meer?)

 

Ook zal het bedrijf op mijn naam komen (eenmanszaak). Is dat mogelijk met mijn leeftijd (20)? Ook neem ik 2 mensen in vaste dienst. Ik weet dat dit mogelijk is, maar hoeveel gaan die twee personen mij kosten (belastingtechnisch)?

 

Ik ben graag goed voorbereid voordat ik een gesprek aanga met de belastingdienst en de kvk. Vandaar dat ik mijn vragen hier stel.

 

Graag jullie reactie. Alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Simone,

hierbij een aantal antwoorden.

of de markt verzadigd is, weet ik niet, maar het is vast het proberen waard.

 

De branche is Dienstverlening. Kijk maar even naar de BIK-codes op www.kvk.nl

 

Het is de vraag of je de thuiswerkers een dienstverband moet geven. Zij kunnen dit toch ook zelfstandig doen en de bandbreedte/portal bij jouw inhuren? een ander maar relatief duur alternatief is via een uitzendbureau.

 

ook op je 20e kan je een eigen zaak opstarten. geen probleem.

 

Waarom zou je twee mensen in vaste dienst nemen? Waar heb je dat voor nodig. Als je dit al doet, begin eens met een halfjaarcontract. Qua werkgeverslasten moet je rekenen op salaris+vakantiegeld+40% sociale premies etc.etc. Verder is het afhankelijk vann de secundaire arbeidsvoorwaarden etc.

 

Ga eerst virtueel langs de kvkv op www.kvk.nl en lees alle relevante brochures. die zijn zeer leerzaam.

 

succes!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Hoi Simone,

 

zoals Venture Capital al aangaf is er veel van de site vd KVK te halen.

 

Toen ik op mijn 20-ste een internet-gerelateerd bedrijf begon ( andere branche hoor ;) ) ben ik eerst voor een oriënterend gesprek naar de belastingdienst gegaan en heb een gesprek gehad met iemand die me vrijwel alles kon vertellen over het opstarten van een bedrijf. Van hem kreeg ik ook enkele zeer nuttige folders en complete boekwerken mee, ze maken daar graag tijd voor je als je plannen hebt om te beginnen.

 

Met de medewerkers in vaste dienst zou ik ook erg uitkijken.

Ook vraag ik me af of 2 mensen wel voldoende is?

 

Een internetsite wordt dag en nacht bezocht, medewerkers kunnen met zijn 2-en hooguit een uurtje of 16 per dag actief zijn.

 

Stel dat je site minder hits heeft als je hoopt, heb je wel 2 medewerkers die je moet betalen. Wellicht een idee om ze een parttime contract te geven of een 0 - uren contract met betaling naar prestatie?

 

Als 1 vd 2 veel meer hits genereert zou dit realistischer zijn ook.

 

Ik heb geen idee hoe deze branche achter de schermen in elkaar zit, zijn er ondernemers gebundeld in een vereniging of stichting? Weet je mensen te vinden achter sommige succesvolle sites of mensen die daar voor werken? Kortom, kun je op de een of andere manier informatie uit de branche zelf halen over wat gangbaar is en niet?

 

Dat zijn wel dingen waar ik naar zou kijken, als je dat allemaal weet en denkt dat je site succes kan hebben, dan kun je de stap richting belastingdienst en kvk wel maken lijkt me.

 

Succes!!

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je antwoorden.

 

De twee mensen die ik in vaste dienst neem zijn vrienden. We hebben in de eerste instantie besloten het met zn drieen te doen, maar toen bleek dat een eenmanszaak voordeliger was, word er maar 1 iemand verantwoordelijk. Toen nog niet beslist was wie dat zou worden, heb ik al gezegd dat wanneer ik het niet zo worden in loondienst wilde. Nu ik het wel word, neem ik dus hen in loondienst.

 

Ik was al op de site geweest, en zag daar persoonlijke dienstverlening staan, waar mijn vermoeden naar uit ging. Omdat daar kapperszaken en massagesalons bijstond dacht ik van niet. De BIK codes zijn nieuw voor mij. Ik kwam daar alleen overige dienstverlening tegen wat er het dichtstebij kwam.. Valt het daar dan onder?

 

De thuiswerkende dames wil ik een soort vorm van overeenkomst waarin ik duidelijk wil maken wat mijn wensen zijn, hoeveel ze verdienen, welke mogelijkheden ze hebben, en dat ze voor onbepaalde tijd werken, en dat ik ze op elk gewenst tijdstip of dag kan "ontslaan".

 

Nu ik toch wel iets gerichter kan zoeken via dienstverlening, zal ik zeker de brochures doorlezen.

 

Nogmaals bedankt voor je antwoord. Heb je nog meer tips of ideeën?

 

Simone

 

 

Link naar reactie
  • 0

Waarom zou een eenmanszaak voordeliger zijn?

 

Je kunt ook een V.O.F. oprichten waarin jullie drieën "resultaatgenietend" zijn en niet in loondienst, dat scheelt veel kosten die aan loondienst gekoppeld zijn, enige 'nadeel' is dat de winst dor 3 mensen gedeeld wordt, met een eenmanszaak zou jij i.i.g. meer geld over kunnen houden als de boel goed draait, maar dat is een afweging.

Link naar reactie
  • 0

Beste Arend,

 

Ik heb inderdaad contact met mensen die contacten heeft met iemand van een webcam bedrijf. Zelf ben ik werkzaam bij een soortgelijk bedrijf, waar ik ook te maken met thuiswerkdames, en via hun ook de nodige informatie al gehad heb. Hoe het precies achter de schermen werkt ben ik nog niet helemaal achter, maar daar ben ik op dit moment nu mee bezig.

 

De 2 personen zullen bij mij op kantoor werken. Zij zullen wel eerst een proeftijd en een half jaar contract krijgen. Zij zullen op latere basis wel in vaste dienst gaan. Voor het beantwoorden van onze klanten neem ik dames die thuiswerken, die geen vast contract krijgen.

 

Mijn leeftijd zie ik ook niet als een probleem om het bedrijf op te starten. Echter vraag ik me wel af of mensen je dan serieus nemen, omdat vrijwel alle jongen mensen met een idee komen om een eigen bedrijf te beginnen. Was dit bij jou ook zo?

Link naar reactie
  • 0

Om heel eerlijk te zijn heb ik nog niet echt aandacht besteed aan een V.O.F.

 

Dat wij de winst over drie personen moeten delen is juist hetgene wat we willen. (Een beetje meer voor mij zou natuurlijk fijn zijn ;), maar oneerlijk) Ook de kosten die we dan zouden besparen door niet in loondienst te zijn, is voor een starter natuurlijk zeer aannemelijk.

 

Ik heb me hier pas net aangemeld, maar zie nu al veel dingen die ik over het hoofd gezien heb, en waar ik zeker meer aandacht aan moet besteden.

Erg bedankt!

Link naar reactie
  • 0

Beste Arend,

........................Echter vraag ik me wel af of mensen je dan serieus nemen, omdat vrijwel alle jongen mensen met een idee komen om een eigen bedrijf te beginnen. Was dit bij jou ook zo?

 

Bij de KVK en de belastingdienst helemaal niet, die moedigen je zelfs aan om te beginnen ( wat raar he? ;) ), maar sommige leveranciers zijn wel heel sceptisch.

 

Ik weet niet in hoeverre jij voor je diensten van andere bedrijven afhankelijk zult zijn, maar die kunnen wel eens wat critischer zijn.

 

Maargoed, daar moet je jezelf niets van aantrekken, gewoon doen en jezelf bewijzen, vaak lukt dat.

Link naar reactie
  • 0

Dat ligt er een beetje aan. Als we de applicatie zelf kunnen bouwen zijn wij van niemand afhankelijk. Alleen grote bedrijven zoals camZ hebben hun eigen applicatie. De minder grote bedrijven hebben een doorschakelsite naar camz, maar dit is niet wat we willen.

 

Wij willen onze eigen applicatie, echter moeten we nog wel de nodige info daarvan opzoeken wat daarvoor nodig is.

 

Zijn er nog meer dingen waar ik van te voren even rekening mee moet houden, of wat ik over het hoofd gezien heb?

Link naar reactie
  • 0

Ben ik weer..

 

Inmiddels even informatie opgezocht over de VOF en dit is aannemelijker dan een eenmanszaak. Bedankt voor deze tip.

 

Echter kom ik dan bij het volgende, ik wil graag een ondernemingsplan maken en had hiervoor al een begin. Alleen aangezien je nu meer personen hebt, schrijf je het dan in een wij vorm?

(deze vraag is hier al eens gesteld, maar zag er geen antwoord bij)

 

Wij hebben wel al een bedrijfsnaam, en daarvandaan is het dus ook mogelijk om te spreken.

 

Iemand nog tips of belangrijke informatie met betrekking tot een vorm van overeenkomst voor de thuiswerkende mensen?? Of dingen waar ik tegen aan kan lopen?

Link naar reactie
  • 0

Hoe je het ondernemingsplan schrijft ( in welk perspectief ) maakt niet uit, of je nu 'wij' of de bedrijfsnaam gebruikt, kniesoor die daar op let.

 

Ben student en heb zelf een eenmanszaak, over praktijkervaring met personeel kan ik je dus niet veel meer vertellen.

Link naar reactie
  • 0

Wat voor contract kan ik de thuiswerkende personen het beste aanbieden, zonder verantwoordelijk te zijn voor een aantal premies? (Een optie is een freelance-contract, maar zijn er meer?)

 

Als dit een punt van zorg is, waarom dan denken aan dergelijke constructies als dienstverband, of het inhuren van freelancers? Jij wil zo min mogelijk risico en voorkomen dat fiscus/UWV concluderen dat er een fictief dienstverband bestaat. Waarom draai je de constructie dan niet om?

 

Je kan jouw diensten ook aanbieden aan de thuiswerkers, door de faciliteiten van jouw onderneming aan de thuiswerkers ter beschikking te stellen c.q. jouw diensten aan hen aan te bieden. Jij zorgt tegen betaling voor de marketing, het incasseren van de betalingen, de verbinding en alles wat er verder zoal bij deze tak van sport komt kijken. De thuiswerker heeft maximale vrijheid en loopt het ondernemersrisico. Daarmee beperk jij jouw risico en kosten.

 

De overeenkomst die je hiervoor kunt gebruiken is een overeenkomst van opdracht tot levering van diensten. Succes!

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Hi Edward,

 

Ik heb je net een berichtje gestuurd, maar heb het antwoord al. Er veranderd vrij weinig met hoe het nu gaat bij het bedrijf waarbij ikzelf werkzaam ben, dus het antwoord lag vrij dichtbij.

 

Hoewel we pas volgend jaar kunnen beginnen is mijn zin en enthousiasme zeer groot. Ik wil jullie allemaal hier bedanken. In twee dagen zijn er al dingen veranderd die ikzelf niet gezien had. Mocht er nog iemand zijn met tips o.i.d hoor ik deze natuurlijk graag. Als ik weer een specifiekere vraag heb horen jullie dit meteen. Bedankt!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 124 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.