• 0

Land kiezen voor incorperatie - alle richtingen opgestuurd

Hey Allen,

 

Ik ben al een flinke tijd bezig met het onderzoeken van in welk land ik mijn online business moet oprichten ik heb een boel partijen aangeschreven en ook al 1 partij +/-250 euro betaald voor hun advies maar iedereen zegt iets anders en ik wordt er gek van dus vandaar ik dit bericht post.

 

Mijn business:

is puur virtueel, ik verkoop een software product online en ik ben bezig met 2 SaaS producten te ontwikkelen (wat ik later wil uitbreiden naar meerdere). Ik heb dus geen BTW nummer nodig en mijn klanten komen uit heel de wereld.

 

Wat ik wil is het volgende:

Een bedrijf oprichten in land X, een stabiel land met redelijk tot goede reputatie om zaken van te doen waar ik 0% taxes betaal en dan vervolgens mezelf een salaris geef of dividend uitkeer en daarover netjes mijn belasting ga betalen in welk land ik dan ook ga wonen (dat staat nog niet vast maar zal waarschijnlijk geen NL zijn).

 

De partij die ik heb betaald (stichting Internationaal zaken doen) heeft aangeraden naar UK te gaan en dan vervolgens een bank account te koppelen in Mauritius.

 

een andere partij (vennootschappen.org) zegt dat ik dit juist niet moet doen omdat UK helemaal geen goed idee is en ik ook zeker niet 0% belasting zou moeten betalen maar 23% 'vennootschap belasting'

 

Dan weer een andere partij (formationhouse) die zegt dat het wel mogelijk is zoals ik had voorgesteld maar dan met een LLP en daarvoor moet ik ook een partner hebben. Maar hun zeggen dan vervolgens beter dat je naar seychellen gaan (waar ik het niet mee eens bent reputatie wijs).

 

En dan zijn er nog paar andere partijen die helemaal niets nuttigs te melden hebben.

 

De landen waar ik nu het meest interesse in heb na al mijn onderzoek zijn:

- uk

- Panama

- Honk Kong

 

Maar ik krijg zulke andere info van verschillende partijen dat ik geen idee heb hoe het nu echt zit en welke de beste optie is. Het lijkt erop dat elke partij gewoon lekker het product probeert te pushen waar voor hun de meeste winst opstaat en niemand echt fatsoenlijk onafhankelijke info geeft naar wat het beste is voor MIJ en niet voor hun.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

zo dat was nuttig /sarcasm..

 

Ik heb al een goed draaiende business. Ik heb de laatste 7 a 8 jaar nomadisch geleefd en in deze tijd mijn business langzaam opgebouwd en nu ben ik op zoek op ergens te gaan settlen en mijn business verder officieel te maken voor de komende producten die ik ga lancere.

Link naar reactie
  • 0

Dag Stev101

 

Dat komt omdat je te veel opties hebt. Naast jouw voorkeuren zijn er nog dozijnen andere opties, zeker als je bereid bent te verhuizen. Laten uitzoeken waar je het voordeligst uit bent, is dan ook een tijdrovende en dure klus.

 

Je kijkt daarbij ook bij de verkeerde partijen. Geen van de door jou aangehaalde bureau's zijn objectief want ze willen hun product verkopen. Betaal gewoon voor goed advies van fiscalisten die in de door jou gewenste landen zitten, KPMG, PWC, E&Y.

 

Succes

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 90 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.