• 0

Vragen mbt een dienstverlenend bedrijf in makelaardij

Hallo ,

 

Ik hoop dat ik dit bericht op het juiste gedeelte van het forum plaats, zo niet -> excuses

 

Allereerst even voorstellen ,

Ik ben een 25 jarige jonge ondernemer in spe die hier al maanden op het forum meeleest en nu dan het ei van Columbus gevonden denkt te hebben. Niet zozeer in het vastgoed zelf maar in de dienstverlening aan makelaarskantoren.

Ik denk dat ik een formule bedacht heb om de particuliere huizenverkoop te kunnen stimuleren.

 

Het hoe en wat van het idee hou ik vanzelfsprekend nog even voor me, maar ben nu druk bezig met orientatie op hoe ik mijn bedrijf op wil gaan zetten,wat ik nog allemaal moet regelen en uiteraard wat het verdienmodel gaat worden.

 

Mijn vraag is bij deze dan ook of er hier mensen zijn die ervaring hebben met het opzetten van een dienstverlenend bedrijf in de makelaardij/vastgoed branche?

 

Zelf ben ik van mening dat gezien de huidige situatie in huizenland, makelaars elke mogelijkheid om een huis te verkopen aangrijpen, zelfs als ze daarvoor een stukje van hun courtage in moeten leveren.

is dit een aannemelijke stelling of ga ik met deze aanname ergens aan voorbij?

 

 

Ook zou ik graag in contact komen met iemand die als soort van mentor/klankbord zou willen fungeren, bij voorkeur met ervaring in deze sector, maar een ander die ervaring heeft in de 'toegevoegde services' is natuurlijk ook van harte welkom.

met toegevoegde services bedoel ik dus dat ik niet daadwerkelijk een huis ga verkopen of kopen, maar het tussenproces in deze markt wil vereenvoudigen op een manier die ik nog nergens tegengekomen ben.

 

 

 

Alvast bedankt

 

ProjectConnect

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mijn makelaar heeft al jaren niet meer zo'n goed kwartaal gedraaid als het afgelopen kwartaal. Ze rennen van de ene bezichtiging naar de andere en het aantal verkopen is geëxplodeerd. Ze komen nu gewoon even handjes tekort. In Amsterdam worden alweer huizen boven de vraagprijs verkocht. Er zijn vast nog genoeg regio's waar makelaars zitten te springen om hulp bij de verkoop, maar mij bekruipt het gevoel dat je wellicht wat aan de late kant bent?

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

klopt inderdaad , gisteren ook heel item van op het nieuws,

 

Alleen is het concept wat ik heb eerder een soort aanvullende mogelijkheid om te verkopen, misschien niet zozeer voor de randstad , maar zeker een toegevoegde waarde in de rest van het land.

Ook al hebben ze het momenteel misschien weer wat drukker, extra verkoop zal geen enkele makelaar voor passen.

 

En nee ik ga niet de 156e 'nieuwe' variant op funda beginnen.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.