• 0

Seo of Google Adwords?

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik vraag me ten zeerste af of de advertenties alleen gezien worden of ook werkelijk gelezen worden.

Nu is het wel zo dat als men niet klikt je ook niet betaald, maar ik klik nooit op de betaalde links.

 

Even wat cijfers van de huidige maand qua adwords uit een paar lopende campagnes dan maar ter bestrijding van de stelling dat niemand klikt:

 

[*]Campagnegroep kleedkamers: hangen 5 verschillende campagnes onder. CTR ca. 9%

[*]Campagnegroep lockers: meerdere subcampagnes. CTR varierend van 20% tot 100% voor een nicheproduct.

[*]gemiddelde CTR in januari over alle campagnes en advertenties: 5% (exclusief Display Netwerk)

 

We richten ons met SEO op de massazoekwoorden en gebruiken adwords als ondersteuning, ook op zoekwoorden waar we reeds goed organisch ranken. Is bij ons wat makkelijker dan bij producten met hele lage absolute marges. Een klik meer of minder boeit me an sich niet zoveel omdat de gemiddelde orderwaarde naar verhouding heel hoog is.

 

Waarom toch adverteren als we organisch al goed ranken? Omdat ik liever zelf boven de organische resultaten sta dan dat een concurrent daar staat.

 

Sinds we adwordscampagnes uitbesteed hebben zijn de resultaten aanmerkelijk verbeterd trouwens. Het blijft een vak apart en vraagt constant optimalisatie.

 

remarketing in adwords

 

Aan dingetje om te overwegen is een specifiek soort remarketing-mogelijkheid binnen adwords dat ik aan de hand van een voorbeeld zal uitleggen:

 

Het is voor mij niet zinvol om me te richten op zoekwoord ´stellingen´. Die mensen zijn immers vaker op zoek naar de stelling van de dag, de stelling van pythagoras etc. dan naar legbordstellingen. Dat zoekverkeer hoef ik niet.

 

Echter, met adwords kan ik het nu zo instellen dat ik wel op zoekwoord "stellingen" adverteer indien de zoekende eerder op mijn website is geweest en dus daadwerkelijk geïnteresseerd is in legbordstellingen.

En dat is voor mij dan wel weer interessant.

 

Frans

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.