• 0

PostNL brievenbuspakje

In de folder Posttarieven 2014 wordt ook een 'Brievenbuspakje' met 'Verzendbewijs' en 'Statusinformatie over de zending' genoemd (€ 3,84). Dit lijkt een nieuw(e) product/dienst voor Nederland voor zendingen met een maximumformaat van 380 x 265 x 32 mm en gewicht t/m 2 kg. Morgenochtend ga ik de zakelijke klantenservice even bellen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

In de folder Posttarieven 2014 wordt ook een 'Brievenbuspakje' met 'Verzendbewijs' en 'Statusinformatie over de zending' genoemd (€ 3,84). Dit lijkt een nieuw(e) product/dienst voor Nederland voor zendingen met een maximumformaat van 380 x 265 x 32 mm en gewicht t/m 2 kg. Morgenochtend ga ik de zakelijke klantenservice even bellen.

 

Groet,

 

Highio

 

Wat kost het versturen van een brievenbuspakje?

 

Kies uit de twee onderstaande verzendwijzen en bekijk wat de kosten zijn voor het versturen van uw brievenbuspakje.

 

1. Standaard (tarieven gelijk aan het versturen van een brief)

 

 

2. Aangetekend (u kunt uw brievenbuspakje volgen)

Kies voor het aangetekend versturen van uw brievenbuspakje als u zeker wilt zijn van verzending en ontvangst.

Dit kost 7,95 euro voor NL en 11,00 voor europa

Link naar reactie
  • 0

In de folder Posttarieven 2014 wordt ook een 'Brievenbuspakje' met 'Verzendbewijs' en 'Statusinformatie over de zending' genoemd (€ 3,84). Dit lijkt een nieuw(e) product/dienst voor Nederland voor zendingen met een maximumformaat van 380 x 265 x 32 mm en gewicht t/m 2 kg. Morgenochtend ga ik de zakelijke klantenservice even bellen.

 

Groet,

 

Highio

 

Ik ben benieuwd. Was er ooit ook niet sprake van een barcode / tracktrace voor brievenbuspost, middels frankeermachine?

 

Voor België is het heel simpel. Voor ons is het goedkoper om een pakket te versturen (niet via PostNL) dan een dikke brief via PostNL. PostNL snijdt zichzelf hiermee in de vingers.

Link naar reactie
  • 0

Bericht afgesplitst van het topic over aanhoudende tariefverhogingen van PostNL. Ik heb nog geen officiële informatie kunnen betrekken. Introductie van deze nieuwe dienst wordt verwacht per maart 2014.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik zag een tweet van PostNL_Zakelijk voorbij komen dat je deze brievenbus pakketjes (met tracking) via MijnPost kan verzenden en vanaf Maart ook buiten MijnPost. Ik heb geen MijnPost dus ik kan niet precies zien hoe dat dan zou moeten werken.

 

Is niks nieuws, is gewoon aangetekend versturen.

Aangetekend kost geen 3 euro. En die pakketjes inclusief de code dus blijkbaar wel?

Link naar reactie
  • 0

Ik zag een tweet van PostNL_Zakelijk voorbij komen dat je deze brievenbus pakketjes (met tracking) via MijnPost kan verzenden en vanaf Maart ook buiten MijnPost. Ik heb geen MijnPost dus ik kan niet precies zien hoe dat dan zou moeten werken.

 

Is niks nieuws, is gewoon aangetekend versturen.

Aangetekend kost geen 3 euro. En die pakketjes inclusief de code dus blijkbaar wel?

Nee 7,95 euro.

Info staat gewoon op PostNL website.

Link naar reactie
  • 0

Geachte forumgasten,

 

Ik ben zelf werkzaam bij Post NL en in basis op de hoogte van het product 'Brievenbuspakje'. Vanaf aanstaande maandag 20 januari kunnen (zakelijke) klanten van de volgende opties gebruik maken:

 

- Partijenpost brievenbuspakje (min. 25 stuks per partij, 2,50 per stuk, gewicht: max. 2 kg);

Hierbij kunt u labels en een begeleidend orderformulier uitdraaien via de pakkettenmodule in de online applicatie mijnpost (www.mijnpost.nl).

 

- Losse post brievenbuspakje (< 25 stuks, 3,84 per stuk, gewicht: max. 2 kg);

Over de exacte invoerdatum van dit product voor zakelijke klanten bestaat nog onduidelijkheid. Vermoedelijk zal dit ook maandag 20 januari al zijn. Labels kunnen worden uitgedraaid via de pakkettenmodule in de online applicatie mijnpost (www.mijnpost.nl).

 

De eerste tests zijn zeer positief en we willen ook graag dit product z.s.m. introduceren. Mocht u geinteresseerd zijn in de mogelijkheden? Stuur een mail naar marco.van.dijk@postnl.nl en ik zal zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Marco van Dijk

Link naar reactie
  • 0

@ Marco,

 

Zomaar een vraag uit interesse,

 

Hoe worden brievenbus pakketjes operationeel verwerkt; via het 'brieven post' - netwerk of via het 'pakket' -netwerk ? Of misschien meer zichtbaar, komt de postbode er mee op de proppen (vooral op di, do en za meen ik?) of de pakketbezorger (indien hij geen andere pakketjes heeft het in de brievenbus kiept)?

Link naar reactie
  • 0

Dat is inderdaad wel interessant, gezien de nogal verschillende bezorgtijden van brief- en pakketpost. Uiteraard hoef je er niet voor thuis te blijven als het in de brievenbus past (tenzij je moet tekenen?!), maar de pakketbezorgers komen meestal aanzienlijk later op de dag hier - meestal tussen pakweg 18:30 en 21:00. Op zich is dat niet erg, tenzij je haast hebt.

Link naar reactie
  • 0

Maar aangezien het gaat om brievenbuspakjes zal het door de postbezorger worden bezorgd en juist niet door de pakketbezorger, wat het percentage correct bezorgde pakketjes alleen maar positief kan beinvloeden.

 

Terwijl het feit dat het gaat om bezorging met "statusinformatie over de zending" mij doet vermoeden dat het juist via de pakketdienst zal gaan. Anders moeten ze alle postbezorgers ook met een mobiele scanner uitrusten.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb elders gelezen dat er een 24-uurs melding komt voor aflevering. Voor € 2,50 kun je ook geen extra bestelauto's laten rijden lijkt me...

 

Marco gaat vast de vraag van P Oreel beantwoorden, dus laten we niet verder speculeren.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Maar aangezien het gaat om brievenbuspakjes zal het door de postbezorger worden bezorgd en juist niet door de pakketbezorger, wat het percentage correct bezorgde pakketjes alleen maar positief kan beinvloeden.

 

Terwijl het feit dat het gaat om bezorging met "statusinformatie over de zending" mij doet vermoeden dat het juist via de pakketdienst zal gaan. Anders moeten ze alle postbezorgers ook met een mobiele scanner uitrusten.

Het zou kunnen dat het alleen bij uitsorteren wordt gescand en niet bij het bezorgen. Maar een kennis heeft het al nagevraagd en mailde oa deze uitleg:

"Belangrijk om te weten: het is de postbezorger die de zending zal bezorgen (NIET pakket bezorger).

 

Postzegels zijn duurder geworden, nu 0,64 per punt. Als je dus 6 punten nodig hebt, dan is dit een betere optie (je krijgt track en trace er gratis bij). Nadeel is, je moet het iedere dag zelf online aanmaken, uitprinten en verwerken. Contract geldt pas vanaf 25 stuks per dag."

 

Wij gaan er niet gebruik van maken omdat het niet zoveel scheelt met 'n pakket en pakketten versturen momenteel nog veel makkelijker gaat (hoef dan niet online dingen aan te gaan maken) EN vaak sneller dan postbezorging bezorgd wordt.

Link naar reactie
  • 0

Het kan nu al, €2,50 per poststuk met barcode, deze wordt gescand als hij op het sorteercentrum aankomt, helaas moet het binnen MyPost en minimaal 25 stuks per dag. Wij werken met plugins op onze website met barcode scanners dus Mypost is verleden tijd... En verschil tussen 2,50 en 3,84 euro is niet heel groot, maar wij verzenden voornamelijk 3,36 euro, dus niet meer rendabel.

Link naar reactie
  • 0

Beste forumgasten,

 

Er zijn aardig wat vragen met betrekking tot het buspakje begrijp ik.

Per 20/1/2014 heeft een zakelijke klant de volgende mogelijkheden in de online applicatie Mijn Post:

 

1. Brievenbuspakje (losse post) - productcode via pakkettenmodule: 1016 - 3,84 per pakje ;

2. Brievenbuspakje (partijenpost) - productcode via pakketenmodule: 2928 - 2,50 per pakje ;

 

Bij partijenpost geldt een minimale facturatiehoeveelheid van 25. Minder aanbieden op deze productcode kan, maar dan zal Post NL minimaal (25 * 2.50) = 62,50 in rekening brengen.

 

Brievenbuspakjes worden bij aanleveren en tijdens het sorteerproces gescand. Bezorging loopt via de POSTbezorger van de dagelijkse post en dus niet via de pakkettenbezorger. Klant ontvangt meldingen van scanmomenten, bezorging zal de eerst volgende werkdag plaatsvinden (24-uurs verzending).

 

Er zijn 2 mogelijkheden waardoor dit vertraging op kan lopen:

1. brievenbuspakje blijkt niet door de brievenbus te passen. In dat geval zal Post NL het brievenbuspakjes alsnog als pakket verwerken en zal hij als pakket aan de klant worden aangeboden;

2. Adressering onjuist of geen brievenbus aanwezig op locatie. In dat geval zal de zending retour afzender worden gezonden.

 

In beide gevallen zal hiervan een melding worden gemaakt (bv. in mijnpakket, waar de klant zijn pakket volgt).

 

Mochten er nog (specifieke) vragen of opmerkingen zijn? Stuur even een mail naar marco.van.dijk@postnl.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Er zijn 2 mogelijkheden waardoor dit vertraging op kan lopen:

1. brievenbuspakje blijkt niet door de brievenbus te passen. In dat geval zal Post NL het brievenbuspakjes alsnog als pakket verwerken en zal hij als pakket aan de klant worden aangeboden;

2. Adressering onjuist of geen brievenbus aanwezig op locatie. In dat geval zal de zending retour afzender worden gezonden.

 

 

 

Ik vind het goed dat je je hier hebt aangemeld en antwoorden geeft!

 

 

Vandaar dat ik je twee mogelijkheden maar niet aanvul met de nog 4 andere opties waardoor 16% van onze brievenbuspakketjes vertraging/verlies oploopt.... ;)

 

Danny

 

Link naar reactie
  • 0

Die hebben toch al zo'n ding? Voor aangetekende brieven en dergelijke?

 

Nee, die worden ook door de pakketbezorger gedaan.

 

Dat is eigenlijk best bizar.

 

Zelf ontvang ik zelden aangetekende post, maar ik neem aan dat dat vooral zakelijk verkeer is, en het dan niet zo handig is als de bezorger buiten kantooruren aan komt zetten met een aangetekende brief.

Link naar reactie
  • 0

Maar aangezien het gaat om brievenbuspakjes zal het door de postbezorger worden bezorgd en juist niet door de pakketbezorger, wat het percentage correct bezorgde pakketjes alleen maar positief kan beinvloeden.

dat ligt er dus maar aan, mijn ervaring is precies andersom...

(maar mijn winkel staat niet in de middle of nowhere.. ;D )

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0
1. brievenbuspakje blijkt niet door de brievenbus te passen. In dat geval zal Post NL het brievenbuspakjes alsnog als pakket verwerken en zal hij als pakket aan de klant worden aangeboden;

 

Worden hier extra kosten voor berekend aan afzender?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.