Hoi allemaal. Ik ben sinds een tijdje ZZP-er naast een part time dienstverband. Helaas haal ik het 1225 uren criterium eigenlijk lang niet en kan daarom niet gebruik maken van de ondernemers aftrekken. Het ziet er ook niet naar uit dat dit gaat veranderen in de toekomst. Ik heb ook weinig aftrekposten en ik zit nu te denken of het uberhaupt nog interessant is om voor de IB ondernemer te blijven. Ik lees het volgende over de status 'resultaatgenieter' op de website van de BD:
"U hoeft geen administratie bij te houden van uw opbrengsten en kosten uit overig werk. U bent wel verplicht gegevens over deze opbrengsten en kosten op aanvraag en bij controle te verstrekken. Het is dus belangrijk dat u deze gegevens bewaart. Onder deze gegevens vallen bijvoorbeeld (kassa)bonnen, facturen, kwitanties en rekeningoverzichten van uw bank. Ook een berekening van de afschrijving van een bedrijfsmiddel hoort hierbij."
Dit spreekt mij wel aan. Mijn boekhouding is vrij simpel, maar ik vind het toch een heel gedoe om die het hele jaar door bij te houden. Ik lees dat ik wel bepaalde kosten kan blijven aftrekken en investeringen afschrijven.
Ik bedenk me dat ik eigenlijk het liefste mijn eenmanszaak ophef en dan resultaatgenieter wordt. Komt dat vaker voor? Hoe gaat dat in z'n werk? Iemand hier ervaring mee?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Foto Fanaat
Foto Fanaat
Hoi allemaal. Ik ben sinds een tijdje ZZP-er naast een part time dienstverband. Helaas haal ik het 1225 uren criterium eigenlijk lang niet en kan daarom niet gebruik maken van de ondernemers aftrekken. Het ziet er ook niet naar uit dat dit gaat veranderen in de toekomst. Ik heb ook weinig aftrekposten en ik zit nu te denken of het uberhaupt nog interessant is om voor de IB ondernemer te blijven. Ik lees het volgende over de status 'resultaatgenieter' op de website van de BD:
"U hoeft geen administratie bij te houden van uw opbrengsten en kosten uit overig werk. U bent wel verplicht gegevens over deze opbrengsten en kosten op aanvraag en bij controle te verstrekken. Het is dus belangrijk dat u deze gegevens bewaart. Onder deze gegevens vallen bijvoorbeeld (kassa)bonnen, facturen, kwitanties en rekeningoverzichten van uw bank. Ook een berekening van de afschrijving van een bedrijfsmiddel hoort hierbij."
Dit spreekt mij wel aan. Mijn boekhouding is vrij simpel, maar ik vind het toch een heel gedoe om die het hele jaar door bij te houden. Ik lees dat ik wel bepaalde kosten kan blijven aftrekken en investeringen afschrijven.
Ik bedenk me dat ik eigenlijk het liefste mijn eenmanszaak ophef en dan resultaatgenieter wordt. Komt dat vaker voor? Hoe gaat dat in z'n werk? Iemand hier ervaring mee?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag