Hoe heet een bedrijf dat..

Aanbevolen berichten

Ik ben bezig met het een ontwerp van een overkapping, maar wil dit uiteindelijk laten doorrekenen door iemand die er voor gestudeerd heeft, zodat ik dit dan met een schrijven kan presenteren aan mijn verzekering en opdrachtgevers.

 

Ik weet alleen niet wat voor bedrijf dit doet. Hopelijk kan iemand mij hier mee helpen.

Link naar reactie

Bij mijn weten gebeuren dat soort doorrekeningen door een constructeur. Bij de gemeente weten ze vaak wel bij wie je terecht kunt, de constructeur van de gemeente controleert deze immers bij de vergunningaanvraag.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie

inderdaad constructeur berekent en adviseert in dit soort zaken. Je zou de 'case' / ontwerp naar een aantal constructeurs in jouw buurt kunnen mailen met het verzoek om aan te geven of ze je hierbij kunnen helpen en wat de kosten zijn van de doorrekening of advies. Mijn ervaring is dat je voor zoiets beter met wat oudere constructeurs om tafel kunt omdat die vaak wat meer praktisch ingesteld zijn, ik heb het idee dat de jongere lichting meer vanachter de computer werkt.

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie

Bij mijn weten gebeuren dat soort doorrekeningen door een constructeur. Bij de gemeente weten ze vaak wel bij wie je terecht kunt, de constructeur van de gemeente controleert deze immers bij de vergunningaanvraag.

 

Nou meestal weten die heren helemaal niets van constructies. Ze roepen een paar termen als een windverband, maar weten vaak niet waar ze voor dienen.

Ook heb ik ze wel een technisch rapport toegestuurd, die ik vervolgens terug kreeg, of ik er niet een plaatje bij, want de beschrijving was te moeilijk.

 

Tegelijkertijd zie je vaak, ook bij de grote gemeentes, constructies staan, waar je zonder berekening al weet dat het niet klopt.

 

Dit kan 2 dingen betekenen of een constructeur is niet de aangewezen persoon, of de gemeenten maken geen gebruik van de heren. Ik heb het dan over gemeenten als Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Rijswijk & Delft.

Ze zijn blijer met een google sketchup tekening met wat maten dan een werkelijk gekeurd rapport.

 

Ik zal wel eens gaan zoeken naar een constructeur hier in de buurt en zal dan een rapport meenemen en kijken of hij er wijs uit kan, dan weet ik meteen of het een goede is.

 

@Jamie, dat mag je zeker doen.

 

Link naar reactie

Heb je al contact gehad met een bouwkundig tekenaar?

 

Die heb je op allerlei niveaus. Er zijn er ook die mee kunnen denken over constructies en berekeningen kunnen maken.

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie

Bedankt voor de anonieme kneus, hahaha. Degenererend of niet, het is uit 12 jaar ervaring. In die 12 jaar is er nog nooit een ambtenaar of een afgevaardigde geweest die de papieren begreep. Misschien ook even het woord degenererend opzoeken, past niet helemaal in deze context.

 

@Nico, hoezo een bouwer? Wij gaan het zelf bouwen. Ik had misschien veel duidelijker moeten zijn. Het gaat om een podium overkapping, die dus elke keer door ons wordt opgebouwd en weer wordt afgebouwd.

 

@Karen, bedankt, inderdaad nog niet in me opgekomen, ik ga daar ook eens op zoeken.

Link naar reactie

Bedankt voor de anonieme kneus, hahaha. Degenererend of niet, het is uit 12 jaar ervaring. In die 12 jaar is er nog nooit een ambtenaar of een afgevaardigde geweest die de papieren begreep. Misschien ook even het woord degenererend opzoeken, past niet helemaal in deze context.

 

Degenererend past inderdaad niet in deze context, maar dat was ook niet wat de kneusgever zei: denigrerend is het woord wat daar gebruikt is en daar is iets voor te zeggen - overigens ook m.b.t. je laatste bericht, waarin je alle ambtenaren maar weer schoffeert (ik ben niet de kneusgever overigens). Er zit wel een wijze les in de kneus, met betrekking tot hoe je overkomt hier online.

Link naar reactie

Oeps dan had ik het inderdaad zelf even moeten opzoeken.

Mijn excuses.

Minachtend is inderdaad wel de juiste term. En daar blijf ik ook bij, puur uit ervaring, ben overens niet de enige. Het is een algehele klacht vanuit onze branche.

Bedrijven die er een potje van maken op het gebied van veiligheid komen er gewoon mee weg, omdat gemeentes niet de moeite willen nemen om iemand met kennis naar een locatie te sturen of zelfs ook maar naar te laten kijken tijdens de beoordeling van het evenement.

 

Regelmatig zien wij overkappingen langs komen, die zelfs afgekeurd zouden moeten zonder berekening dat er een berekening voor nodig is.

Maar zelfs ook bij grotere evenementen waarbij het publiek soms uit enkele duizenden personen bestaat, is de controle om te huilen.

We zullen waarschijnlijk moeten wachten tot het echt een keer goed misgaat, voordat gemeentes hun verantwoording gaan nemen.

Neemt echter nog niet weg of ik met zekerheid kan zeggen of de vergunningen e.d. worden beoordeeld door een constructeur.

Ik heb de visitekaartjes er even op nagekeken, maar er staat meestal alleen iets van gemeentelijk ambtenaar [plaatsnaam} Soms icm een afdeling. Voor zover ik kan zien is het ook geen beschermde titel.

Link naar reactie
We zullen waarschijnlijk moeten wachten tot het echt een keer goed misgaat, voordat gemeentes hun verantwoording gaan nemen.

 

De gemeente heeft een handhavende taak. Zolang er niets misgaat zal dat handhaven en controleren inderdaad sterk incidenteel zijn. Pas als het kalf verdronken is dempt men de put. Zie Enschede, Volendam et cetera.

 

Maar de werkelijke verantwoordelijkheid voor ondeugdelijke podia en overkappingen ligt uiteraard niet bij de gemeente maar bij de bouwers en afnemers van dat soort podia.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Helaas kunnen dit soort bedrijven podia voor een veel lagere prijs aanbieden. Maar ja dat is verder niet interessant voor dit topic.

Ik stoor me verder niet aan dit soort bedrijven. IS een totaal andere afzetmarkt.

Het gaat er mij meer om dat ik niet helemaal overtuigd ben dat mensen met dit beroep echt goed kunnen doorrekenen of het een veilige constructie is.

Link naar reactie

Jasper,

 

Dit bedrijf misschien iets voor je. Jaren geleden voor een installatiebedrijf de besturingen voor kermisattracties aangelegd.

 

Elke kermisattractie werd vervolgens geïnspecteerd door de TUV.

 

En dan zie ik toch wel overeenkomsten tussen het ontwerpen van een kermisattractie en een podium of overkapping.

Link naar reactie

Hoi,

 

Klopt inderdaad, de losse onderdelen worden gekeurd door de TUV, maar omdat je steeds iets anders kunt bouwen is iets van een rapport wel handig. Alle losse onderdelen hebben bij ons ook een apart TUV rapport (ook online van onze website te downloaden)

In Duitsland heb je de bekende bouwboeken. Hier in de Nederland is er nog niet iets officieels.

 

Ik ga dat bedrijf dat jij aangeeft gewoon benaderen en kijken wat ze voor ons zouden kunnen betekenen. Bedankt.

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 246 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.