Ik heb al gezocht op de site van de belastingdienst, ge-googled en ook hier in het forum gezocht maar ik kan het niet vinden.
Wat is de vraag: wij hebben in januari 2013 een toiletgebouw aangeschaft (voor op onze camping). Deze is in januari ook neergezet (15 januari) maar in 3 termijnen betaald: in januari, in maart en in juni. In maart is ook pas het toiletgebouw in gebruik genomen. Hoe zit dat nu met de afschrijvingen? Kan ik alle betalingen op 1 hoop gooien en dan een jaar afschrijven (vanaf 15 januari), of geldt dan de ingebruikname van het gebouw als startdatum van afschrijving of moet ik de drie betalingen apart naar rato afschrijven?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Pliekoe
Pliekoe
Goedemiddag,
Ik heb al gezocht op de site van de belastingdienst, ge-googled en ook hier in het forum gezocht maar ik kan het niet vinden.
Wat is de vraag: wij hebben in januari 2013 een toiletgebouw aangeschaft (voor op onze camping). Deze is in januari ook neergezet (15 januari) maar in 3 termijnen betaald: in januari, in maart en in juni. In maart is ook pas het toiletgebouw in gebruik genomen. Hoe zit dat nu met de afschrijvingen? Kan ik alle betalingen op 1 hoop gooien en dan een jaar afschrijven (vanaf 15 januari), of geldt dan de ingebruikname van het gebouw als startdatum van afschrijving of moet ik de drie betalingen apart naar rato afschrijven?
Ik kom er niet uit. Bedankt alvast.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag