• 0

btw aangifte 4e kwartaal 2013 betaald via acceptgirobetaling

Hallo allemaal,

Bij de BTW aangifte van het 4e kwartaal 2013 zit zoals gemeld door de bd geen acceptgiro meer (nog) wel een aangiftebrief.

Ik betaalde de BTW aangiften altijd met internetbankieren via een acceptgirobetaling.

Omdat ik dit gewend was zo te doen heb ik nu de BTW aangifte van het 4e kwartaal 2013 ook betaald met internetbankieren via een acceptgirobetaling. (heb het betalingskenmerk wat op de aangiftebrief stond vermeld invuld bij de acceptgirobetaling)

Ik had de aangifte dus eigenlijk via een gewone overboeking (met vermelding van het betalingskenmerk) moeten betalen in plaats van zoals ik altijd gewend was via een acceptgirobetaling.

Zou dit problemen kunnen opleveren met de verwerking van de betaling bij de de belastingdienst?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

Nee hoor integendeel het enige wat is gewijzigd is dat de belastingdienst dat gele strookje dat ze acceptgiro noemen niet meer opsturen.. Maar het betaalkenmerk blijft gewoon een standaard accepgirokenmerk en je kunt dus ook gewoon een acceptgirobetaling invullen, als de code niet juist was geweest zou de bank je daar bij invoer van betaling al op hebben gewezen want een (acceptgiro) betaalkenmerk is een cijferreeks die volgens bepaalde gestandaardiseerde (reken)regels word bepaald zodat het uniek is en die de belastingdienst (of andere acceptgiro uitgevers) daardoor in staat stelt de betalingen geautomatiseerd te verwerken.

Effectief is het enige wat veranderd is dus de kleur en de plaats van waar dit betaalkenmerk staat afgedrukt

Kortom ook in de toekomst gewoon acceptgirobetaling blijven gebruiken om het kenmerk in te vullen, Acceptgiro betaling is niet afgeschaft, maar alleen het opsturen van het papierenstrookje omdat toch (bijna) niemand dat nog gebruikt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar