Zomaar iemand Geplaatst: 12 januari 2014 Zomaar iemand 4k 228 Geplaatst: 12 januari 2014 Ik wil binnenkort een B.V. gaan oprichten. Maar kom ik dan in de knoop met mijn zelfstandige aftrek van mijn eenmanszaak? Link naar reactie
0 Joost Rietveld Geplaatst: 12 januari 2014 Joost Rietveld Moderator 22,6k 79 2287 Geplaatst: 12 januari 2014 haal je de 1.225 uren nog in je EMZ? En je moet meer tijd in je EMZ steken dan in je BV! groet Joost DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal Link naar reactie
0 Zomaar iemand Geplaatst: 12 januari 2014 Auteur Zomaar iemand 4k 228 Geplaatst: 12 januari 2014 die 24 uur per week moet ik denk ik wel halen, maar moet dan zeker wel weer de uren gaan bijhouden? Alleen die 44.000 euro salaris zal wel moeilijk worden, maar dat moet wel een constructie voor te bedenken zijn lijkt mij. Zoiets als ik verdien 44.000 euro vanuit de B.V. die ik dan investeer in de eenmanszaak, die vervolgens voor dat zelfde bedrag zaken doet met de B.V. Link naar reactie
0 Joost Rietveld Geplaatst: 12 januari 2014 Joost Rietveld Moderator 22,6k 79 2287 Geplaatst: 12 januari 2014 nee, nee, nee Jasper. Ga nou niet zitten klooien met een BV en je EMZ. De vraag op HL is al zo vaak gesteld: "kan ik facturen versturen vanuit mijn EMZ naar mij BV, zodat ik mijn zelfstandigenaftrek kan behouden". En elke keer was het antwoord nee. Waarom wil je overigens een BV beginnen? Dat is voor jou een nieuwe wereld... groet Joost DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal Link naar reactie
0 Zomaar iemand Geplaatst: 12 januari 2014 Auteur Zomaar iemand 4k 228 Geplaatst: 12 januari 2014 Sorry las die berichten nooit echt, het speelde nooit voor mij. Kwam er met de zoekmachine ook niet helemaal uit. Ik wil een nieuw bedrijf oprichten, welke ik compleet los wil koppelen van mijn huidige bedrijven. Vooral gezien verantwoordelijkheden en eigenaren. Ik wil uiteindelijk proberen te gaan samenwerken. Maar als het niet gaat de ander kunne uitkopen of er uit kunnen stappen zonder dat mijn andere bedrijven daardoor worden beïnvloed. Eerst dacht ik dat een VOF de uitkomst zou kunnen zijn, maar als mijn compagnon of ik het verpest heb ik prive nog steeds een probleem. De onderneming gaat geen goederen in eigen beheer hebben (hooguit een bestelbus oid) Ik ben wel van plan om spullen en personeel van mijn eenmanszaak in te huren is dat dan ook niet toegestaan? Link naar reactie
0 Joost Rietveld Geplaatst: 12 januari 2014 Joost Rietveld Moderator 22,6k 79 2287 Geplaatst: 12 januari 2014 ok maar je begrijpt dus dat factuurtjes van een EMZ aan een BV niet helpen voor die 1.225 uren? DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal Link naar reactie
0 Zomaar iemand Geplaatst: 12 januari 2014 Auteur Zomaar iemand 4k 228 Geplaatst: 12 januari 2014 Ja dat begrijp ik. De meeste uren zullen wel altijd vanuit de eenmanszaak worden gemaakt. Dit is een project wat ik ernaast wil gaan proberen. ( Ik had mijn vorige bericht iets aangepast) Link naar reactie
0 Joost Rietveld Geplaatst: 12 januari 2014 Joost Rietveld Moderator 22,6k 79 2287 Geplaatst: 12 januari 2014 ok Jasper maar wees je ervan bewust dat een BV compleet nieuwe regels en trucjes met zich meebrengt. Wees nu wel eens zo verstandig en laat je voorlichten. Op HL kunnen we vel vertellen over de BV maar het zal nooit pzasklaar advies zijn voor jouw situatie. Zorg in elk geval dat jouw gezamenlijke BV niet het zoveelste dramaverhaal wordt op HL ;) succes DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal Link naar reactie
0 Zomaar iemand Geplaatst: 13 januari 2014 Auteur Zomaar iemand 4k 228 Geplaatst: 13 januari 2014 Zal ik doen, ben me er behoorlijk over aan het inlezen. Maar voordat ik iemand wil gaan inschakelen, die uiteindelijk misschien zijn geld wel terugverdient, wil ik eerst de dingen tackelen die ik zelf tegenkom. Scheelt weer een blunder. Link naar reactie
Zomaar iemand
Zomaar iemand
Ik wil binnenkort een B.V. gaan oprichten. Maar kom ik dan in de knoop met mijn zelfstandige aftrek van mijn eenmanszaak?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag