• 0

starten bedrijf vanuit Wwb uitkering

Momenteel loopt voor mij een aanvraag Wwb nadat ik eind 2013 noodgedwongen mijn bedrijf heb moeten stilleggen na een negatief IMK rapport.

Dit rapport wordt de komende tijd nog aangevochten maar dat kan wel weer een flinke tijd duren. situatie nu is dus dat ik aanvraag Wwb heb lopen vanaf 1 januari maar afhandeling daarvan kan 8 weken duren

 

Nu zijn er echter regelingen om vanuit uitkering een bedrijf te starten.

Ik kwam de volgende 2 opties tegen:

 

1. Voor minder uren een WW-uitkering ontvangen. U heeft dan geen toestemming meer nodig van het UWV om een bedrijf te starten. Alle uren die u besteedt aan het opzetten van uw bedrijf haalt het UWV af van de WW-uitkering.

 

2. Tijdens een startperiode van maximaal 26 weken een vaste, lagere uitkering ontvangen. U ontvangt dan 29% minder uitkering. Dit heet de startersregeling. In die periode hoeft u niet te solliciteren. Deze regeling is op 1 januari 2013 ingegaan. Maakte u voor 2013 gebruik van de startersregeling? Dan gelden voor u de oude voorwaarden. Gaat u na 26 weken fulltime door met uw bedrijf, dan stopt de WW-uitkering. Parttimers krijgen nog wel een uitkering voor de overige uren. Als blijkt dat ondernemerschap toch niet de oplossing is, dan kunt u de onderneming stoppen. De uitkering loopt door zolang daar nog recht op is.

 

Bij optie 2 wordt gesproken over dat je 29% minder uitkering ontvangt. Nu is mijn vraag als volgt:

is die 29% over het bedrag dat je ontvangt of over het normbedrag van de bijstand die voor je geld?

 

Aangezien mijn partner inkomsten heeft van laten we even zeggen 65% van de bijstandsnorm krijgen we dus 35% bijstand aangevuld.

 

Als die vermindering van 29% dus over normbedrag zou gaan krijgen we nog maar 6% aangevuld en moeten we dus nog leven van 71% van bijstandsnorm. Gaat het over het te ontvangen bedrag dan krijgen we nog een 24,85% aangevuld en moeten we leven van 89,85% van bijstandsnorm. Daartussen zit een verschil van ongeveer 250 euro per maand.

 

Wie weet dus de exacte regel waaruit blijkt over welk bedrag die inhouding gaat?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

De regelingen die je noemt gaat over starten vanuit een WW uitkering maar je hebt/krijgt een wwb uitkering.

 

 

Tevens zal bij welke vorm dan ook de levensvatbaarheid getoetst worden,en zoals eerder bij het IMK zal die dan negatief uitpakken.

 

Danny

 

als ik zoek op starten vanuit bijstand kom ik steeds op deze regelingen uit, kan niet iets specifieks vinden over starten vanuit bijstand (Wwb).

 

en levensvatbaarheid zal getoetst moeten worden, maar laat ze dat nog maar eens opnieuw doen naast het bezwaar wat ik tegen eerdere toetsing in zal dienen.

 

Eerste rapport welke negatief was lijkt namelijk helemaal nergens op, zaken door elkaar gehaald, niet relevante zaken meegenomen en (heb contact gehad met iemand die ondertussen ervaringsdeskundige is en me daarop wees) zijn vrijwel alle zaken die IMK als negatief opvoerde in het geheel niet onderbouwd (verwijzing naar b.v. ervaringscijfers en cijfers zoals die uit de markt bekend zijn maar geen bronvermelding of vermelding van die cijfers).

 

(zo ongeveer) alles wat negatief was in dat rapport kan ik onderuithalen.

Maar wil dus naast het bezwaar tegen rapport dus 2de weg inslaan om vanuit bijstand een bedrijf te starten volgens die regels.

 

Dat heeft wat voordelen ten opzichte van het bezwaar aangezien bij nieuwe procedure het oude bedrijf direct buiten de beoordeling kan en moet vallen (wat ik nu ga doen had en heeft vrijwel geen raakvlakken met wat ik voorheen gedaan heb.

 

Bovendien ben ik bij nieuw onderzoek veel beter voorbereid en laat ik direct mijn advocaat die het bezwaar op eerste besluit begeleid erbij zitten.

 

Is jou dus iets bekend over afwijkende regels voor starten van bedrijf vanuit bijstand ten opzichte van starten vanuit WW?

 

Link naar reactie
  • 0

De wwb wordt geregeld door de gemeente, en elke gemeente heeft de vrijheid om te bepalen hoe ze hier mee om gaan. Algemene richtlijnen zul je dus ook niet zo gauw vinden. De WW is overal hetzelfde, maar de specifieke regelingen rondom wwb niet. Als de wwb wordt toegekend krijg je als het goed is een contactpersoon / begeleider toegewezen. Met hem/haar zou ik deze zaken bespreken.

De omgeving van de mens is de medemens.

 

(J. Deelder)

Link naar reactie
  • 0

overigens de info die ik gevonden heb is als volgt:

starten vanuit uitkering: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/zelfstandigen-zonder-personeel-zzp/starten-als-zzp-er/starten-vanuit-een-uitkering

 

dan staat daar op gegeven moment ook stukje van: starten vanuit bijstandsuitkering waarin link staat welke verwijst naar http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/zelfstandigen-zonder-personeel-zzp/vraag-en-antwoord/kan-ik-als-startende-ondernemer-met-een-bijstandsuitkering-gebruikmaken-van-het-bbz.html

 

ik ging er eigenlijk vanuit dat dit allemaal bij elkaar hoorde maar mogelijk heb ik dat mis.

Zie dat bij starten vanuit uitkering b.v. 6 maanden je de uitkering kan behouden met die mogelijke korting terwijl bij pagina over BBZ gesproken wordt over 12 maanden met behoud van volledige uitkering.

 

Dan zou ik dus gewoon weer een nieuw verzoek bij BBZ moeten indienen.

 

Ware het niet dat mijn oude BBZ nog niet afgesloten is (de oude lening is nog niet opgezegd door gemeente omdat ze dat pas doen nadat de eindrapportage van de aanvraag bijstand er is (over 8 weken?).

kan ik dus vooruitlopend daarop dus al nieuwe aanvraag BBZ doen om vanuit bijstandsuitkering te starten met bedrijf?

Link naar reactie
  • 0

De wwb wordt geregeld door de gemeente, en elke gemeente heeft de vrijheid om te bepalen hoe ze hier mee om gaan. Algemene richtlijnen zul je dus ook niet zo gauw vinden. De WW is overal hetzelfde, maar de specifieke regelingen rondom wwb niet. Als de wwb wordt toegekend krijg je als het goed is een contactpersoon / begeleider toegewezen. Met hem/haar zou ik deze zaken bespreken.

Ik heb vanmorgen eerste intake gesprek gehad met reintergratie medewerker van gemeente. die kon me daar niet direct wat over vertellen, ook door gebrek aan tijd. heb deze vraag nog wel via e-mail daar neergelegd.

Maar als ik 1 ding geleerd heb van afgelopen 2 jaar is het wel dat je elke uitspraak van gemeente 6 x moet controleren en elke vraag schriftelijk met bewijs van ontvangst moet doen.

Zoek dus bij voorkeur buiten de gemeente om uit wat mijn rechten en plichten zijn in deze situatie.

Link naar reactie
  • 0

Situatie:

 

aanvraag Wwb loopt nog (totale aanvraag kan 8 weken duren), eerste gesprek met re-integratie coach is geweest.

 

Afwikkeling van BBZ krediet van voormalig bedrijf van me is nog in behandeling (gemeente zegt het krediet pas op nadat aanvraag Wwb is goedgekeurd en afgehandeld en die afwikkeling oude BBZ kan dus nog wel 10 tot 12 weken duren)

 

Wordt nog bezwaar gemaakt tegen besluiten van gemeente maar bepaalde bezwaren kunnen pas gemaakt worden na besluit van gemeente (welke dus nog 10 tot 12 weken op zich kunnen laten wachten).

 

Nu zijn er dus mogelijkheden om vanuit Wwb een eigen bedrijf te starten met behoud van uitkering waarvan ik gebruik wil maken.

 

Iemand nog specifieke informatie en/of kennis over hoe die aanvraag Wwb + afhandeling BBZ oude bedrijf + aanvraag nieuwe BBZ voor nieuw bedrijf samengaan of juist met elkaar botsen?

Link naar reactie
  • 0

Uit ervaring. Er zal geen enkele overheidsinstantie een goedkeuring geven om een bedrijf te starten terwijl er schulden zijn die opeisbaar zijn. Oa het BBZ krediet zal worden opgeeist, ook de andere schuldeisers zullen verder gaan met innen.

 

Hoe kan je een bedrijf runnen/opbouwen als er een kans is dat als een klant heeft betaald een schuldeiser beslag legt op je rekening? je geeft aan dat er tienduizenden euros aan schuld zijn, de gemeente zal als voorwaarde gaan stellen dat je dit eerst oplost.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Uit ervaring. Er zal geen enkele overheidsinstantie een goedkeuring geven om een bedrijf te starten terwijl er schulden zijn die opeisbaar zijn. Oa het BBZ krediet zal worden opgeeist,

dat kan nog 10 tot 12 weken duren voordat BBZ krediet dus wordt opgezegd. Wat er dan gebeurd zoals me verteld is dat er afspraken over terugbetaling gemaakt zullen worden waarbij we een klein bedrag van de te ontvangen (tot maximaal het wettelijk vrij te houden bedrag) bijstand per maand moeten gaan aflossen per maand gedurende maximaal 5 jaar waarna het resterende bedrag kwijtgescholden zal worden.

Met die manier van aflossen zouden ze maximaal 25% van het totale krediet terugbetaald krijgen. Maar als andere schuldeisers ook beslag op die bijstand gaan laten leggen zullen ze dus mogelijk veel minder als 5% terugkrijgen.

Zakelijke goederen zijn verpand aan gemeente maar weinig tot niks waard en doet de gemeente niks mee en al mijn prive bezittingen zijn verpand aan andere schuldeiser.

 

Overige schuldeisers ben ik allemaal mee in gesprek. Momenteel wordt aanvraag voor schuldsanering voorbereid met specifiek gericht op een minnelijk schuldenakkoord.

 

ook de andere schuldeisers zullen verder gaan met innen.

er valt op dit moment helemaal niks te innen en nergens beslag op te leggen. Bij elke actie die schuldeisers nu nemen maken ze meer kosten waarvan de kans klein is dat ze die terugkrijgen.

Meeste schuldeisers reageren tot nu ook begrijpend en schorten verdere invorderingsmaatregelen op.

 

Verder blijft er bij een doorstart van bedrijf naar verwachting ook maar ongeveer 25% van de oorspronkelijke schuld over ten opzichte van de schuld zoals die er zal zijn bij een WSNP procedure.

 

Bij WSNP procedure zijn er 3 hele grote schuldeisers die 90% van de schuld vertegenwoordigen en dan nog 20 schuldeisers voor de overige 10%. Belang van die overige schuldeisers is dus beperkt.

Hoe kan je een bedrijf runnen/opbouwen als er een kans is dat als een klant heeft betaald een schuldeiser beslag legt op je rekening? je geeft aan dat er tienduizenden euros aan schuld zijn, de gemeente zal als voorwaarde gaan stellen dat je dit eerst oplost.

 

Danny

 

aan die oplossing wordt dus gewerkt, verder kwestie van heel goede afspraken maken met schuldeisers.

Voor schuldeisers is het maken van die afspraken gunstiger als beslagleggingen aangezien ze bij dergelijke afspraken op langere termijn een veel groter deel of zelfs alles betaald krijgen.

 

Ik zal in elkgeval gewoon een officiële aanvraag doen om gebruik te maken van de BBZ om vanuit de bijstand een bedrijf te kunnen starten en zie dan wel hoe daarop gereageerd wordt.

 

Overigens zoek ik dus ook geen financiering vanuit BBZ maar enkel die aanvulling tot bijstand van inkomsten uit bedrijf. (ze zijn dus niks meer kwijt ten opzichte van de bijstand die ik nu zal ontvangen).

 

Daarnaast is dit voornamelijk een parallel traject naast het bezwaar tegen het besluit van de gemeente dat mijn bedrijf niet levensvatbaar is. Dit zodat er van 2 kanten af gewerkt wordt aan ongedaan maken van beëindigen van bedrijf of de start van nieuw bedrijf.

Link naar reactie
  • 0

er valt op dit moment helemaal niks te innen en nergens beslag op te leggen

 

wel als er een klant betaald.

 

Overigens zoek ik dus ook geen financiering vanuit BBZ maar enkel die aanvulling tot bijstand van inkomsten uit bedrijf. (ze zijn dus niks meer kwijt ten opzichte van de bijstand die ik nu zal ontvangen).

 

Dat zie je verkeerd. Bij een zelfstandigen traject heb je geen sollicitatieverplichting. Bij een niet haalbaar plan betekend dat dat ze geld weggooien. Als je moet gaan solliciteren is er in ieder geval nog een mogelijkheid dat je uit de bijstand raakt en het de gemeente niets meer kost.

 

 

Op 19 december zeg je nog 2 maanden nodig te hebben om je bedrijf in de lucht te krijgen en inkomsten te hebben hieruit. wwb duurt nog 8 weken,dus bijna niet meer nodig??

 

 

 

 

Succes.

 

Danny

 

 

Link naar reactie
  • 0

er valt op dit moment helemaal niks te innen en nergens beslag op te leggen

 

wel als er een klant betaald.

Klopt, maar dat zijn zeker in het begin steeds kleine bedragen en moeten ze net geluk hebben dat er op moment van beslag geld op de rekening staat waarbij grote kans is dat de opbrengsten van beslag lager zijn als de kosten.

Bovendien heb ik in overweging bij herstart er direct een BV van te maken.

Maar goed dat is allemaal theoretisch, ik verwacht dat ik er met schuldeisers wel uit kan komen om een regeling te treffen.

Overigens zoek ik dus ook geen financiering vanuit BBZ maar enkel die aanvulling tot bijstand van inkomsten uit bedrijf. (ze zijn dus niks meer kwijt ten opzichte van de bijstand die ik nu zal ontvangen).

 

Dat zie je verkeerd. Bij een zelfstandigen traject heb je geen sollicitatieverplichting. Bij een niet haalbaar plan betekend dat dat ze geld weggooien. Als je moet gaan solliciteren is er in ieder geval nog een mogelijkheid dat je uit de bijstand raakt en het de gemeente niets meer kost.

je hebt gelijk wat betreft sollicitatie verplichting.

Wat betreft haalbaar plan..... mijn plan is naar mijn mening haalbaar (en volgens belangrijke mensen uit de branche die weten waarover ze het hebben overigens ook). Er ligt van de gemeente nog geen fatsoenlijk rapport waarin mijn plan echt onderzocht is. al het onderzoek is gebaseerd op mijn voormalige activiteiten en niet op mijn toekomstige activiteiten. Daarnaast is het gebaseerd op zogenaamde marktcijfers waarvan niet onderbouwd is welke dat zijn, hoe die eruitzien en waar die vandaan komen en verder ook niet zijn bijgesloten.

Er zal voordat de gemeente een echt besluit kan nemen dus eerst een fatsoenlijk onderzoek moeten plaatsvinden.

 

Op 19 december zeg je nog 2 maanden nodig te hebben om je bedrijf in de lucht te krijgen en inkomsten te hebben hieruit. wwb duurt nog 8 weken,dus bijna niet meer nodig??

 

Succes.

 

Danny

Ik heb naar mijn verwachting ongeveer 2 maanden nodig ja om (voldoende) omzet te genereren. die 2 maanden kunnen echter pas ingaan op moment dat ik gewoon 5 dagen per week fulltime aan mijn bedrijf kan werken wat had gekund als ik aanvullende bijstand als ondernemer had gekregen.

Nu heb ik bedrijf officieel moeten uitschrijven, kan en mag ik dus niet fulltime aan bedrijf werken en moet ik dus nog steeds voor groot deel afwachten (kan nu 1 hele dag werken per week + 2 a 3 halve dagen). Vanaf 10 maart komt daar pas automatisch verandering in, kan dus sneller maar dan moet opvang probleem eerder opgelost zijn.

 

Overigens zijn er wel aantal positieve ontwikkelingen binnen mijn bedrijf hobby waarop ik verder kan uitbouwen en dat zodra ik meer tijd heb snel mee kan schakelen.

Link naar reactie
  • 1

Omzet genereren is niet afhankelijk van fulltime werken. :-\ dat hebben we op 6 januari al met elkaar besproken. Heb je nog iets gedaan met mijn idee om gewoon de telefoon te pakken, jouw leads te bellen en in ieder geval 1 afspraak plannen?

 

het traject waar je nu in zit is geen oplossing voor jouw problemen, het vertraagd en verergert jouw situatie alleen maar. Wil je echt ondernemen dan zal je heel inventief moeten zijn en zoals ik al op 6 januari zei: vanaf morgen omzet maken, de hoogte is niet belangrijk wel dat er nu eens wat binnen komt. en dat daar groei in komt.

 

Jouw situatie in ogenschouw nemend denk ik zelf niet dat de gemeente nog staat te trappelen om jouw ondernemersplannen nog langer te steunen. Kunnen ze waarschijnlijk geen eens omdat er nog diverse procedures lopen.

 

Overigens zijn er wel aantal positieve ontwikkelingen binnen mijn bedrijf hobby waarop ik verder kan uitbouwen en dat zodra ik meer tijd heb snel mee kan schakelen.

 

In al je topics hamer je hierop maar meer tijd levert niet automatisch meer klanten op. sleep nu eerst eens 1 bestellende klant binnen. Een schaap over de dam......................... ;)

Link naar reactie
  • 0

Henk, heb 3 afspraken staan voor komende 3 weken en 4 andere aangemelde klanten waarbij telefonisch contact voldoende was en welke druk bezig zijn om of webshop in te richten of assortiment in hun bestaande webshop op te nemen (dat is veel werk dus kan een paar weken duren).

20 potentiële klanten een eerste mail gestuurd welke volgende week en de week daarop nagebeld zullen worden.

Bezig om lijsten met klanten op regio te sorteren zodat ik makkelijk meerdere bezoeken op 1 dag kan proberen te combineren.

 

Eerste orders die binnengekomen zijn van 2 kleine klanten.

 

Nog diverse andere aangemelde bedrijven die ik nog te pakken probeer te krijgen.

Gebeurd dus voldoende, maar in de tussentijd zal ik toch moeten overleven.

Link naar reactie
  • 0

Oja... Goede kans dat ik gemaakte afspraak met 1 klant moet afzeggen vanwege een workshop social media die ik verplicht moet volgen, moet nog kijken of ze me daarvoor op andere dag/tijd kunnen inplannen.

Verder druk met alle verplichtingen die bij web uitkering komen zoals 6 workshops, 5 sollicitaties per week, x aantal aanmeldingen vacature sites, aanmelden en bezoeken van x uitzendbureaus per week enz.

Link naar reactie
  • 0
Gebeurd dus voldoende, maar in de tussentijd zal ik toch moeten overleven.

 

Maar ja nu weer 8 weken wachten op beslissing gemeente waarvan de uitkomst IMHO erg onzeker is. En als de uitkomst negatief is dan ben je verder weg dan ooit.

 

heeft je partner geen snipperdagen meer? vrienden of familie die wat uurtjes opvang willen doen? Met klanten toch op jouw kantoor afspreken? Toch ook zelf weer een website in de lucht brengen? Zoek vooral naar dingen die je ook thuis kan uitvoeren om toch omzet binnen te slepen.

 

Of het nu 5voor12 is of 5over12 het enige belangrijke wat jouw nu nog kan helpen is direct omzet en inkomsten. Zou niet langer alleen op het hele bbz of wwb leunen. molens draaien langzaam en je raakt alleen maar achterop.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Hulde voor de moeite die je doet. Ben alleen bang dat TS een bord voor z'n kop dat groter is dan z'n misplaatste ego, waardoor hij blind is voor alle realiteit. 'T is wachten op de wal die het schip doet keren (of zinken).

 

@reusgever: bedankt voor de reus. Ik ken TS zijn situatie nu wat beter en met mijn eigen ervaring zie ik het voor hem ook somber in. En "blind voor realiteit" als geen ander weet ik wat het is om je bedrijf "jouw eigen kindje" op te moeten geven.

 

Niet voor niets heb ik 5 jaar gesappeld en gevochten om weer "eigen baas" te worden en ook ik ben diep gegaan om mijn plannen te verwezenlijken. Wil TS nu nog overleven als ondernemer dan zal hij zijn "strategie" aan moeten passen.

 

Niet zijn privé problemen moeten leidend zijn maar het generen van omzet is prio1 (lampen&sirene aan en gaan ;))

Link naar reactie
  • 0

Gebeurd dus voldoende, maar in de tussentijd zal ik toch moeten overleven.

 

Maar ja nu weer 8 weken wachten op beslissing gemeente waarvan de uitkomst IMHO erg onzeker is. En als de uitkomst negatief is dan ben je verder weg dan ooit.

ik wacht daar niet op maar doe in de tussentijd zoveel als ik kan aan bedrijf.

Maar met dochtertje thuis die spraakontwikkelingsproblemen heeft en zoon met problemen is dat erg moeilijk.

heeft je partner geen snipperdagen meer? vrienden of familie die wat uurtjes opvang willen doen?

Nee, hebben helaas absoluut geen andere opties voor opvang.

Met klanten toch op jouw kantoor afspreken? Toch ook zelf weer een website in de lucht brengen? Zoek vooral naar dingen die je ook thuis kan uitvoeren om toch omzet binnen te slepen.

Het is juist bij nieuwe klanten (met bestaande bedrijven) van belang om op de zaak van die klanten af te spreken.

Eigen webshops in de lucht brengen moet echt goed in gescheiden bedrijven gebeuren omdat ik anders direct mijn klanten beconcurreer en ik dan echt wel die B2B klanten kan vergeten.

Ben met paar dingen in Buitenland bezig (Engeland, Duitsland, Italie, Frankrijk en Spanje) maar daarvoor heb ik verzending naar die landen nog niet rond. Als ik 25 zendingen per dag (per zending) heb is dat goed te doen en kan ik daar goed op verdienen, maar als ik minder dan dat aantal heb moet ik via PostNL of DHL versturen op die dag en leg ik per zending ineens geld op toe. Is allemaal niet zo makkelijk.

Of het nu 5voor12 is of 5over12 het enige belangrijke wat jouw nu nog kan helpen is direct omzet en inkomsten. Zou niet langer alleen op het hele bbz of wwb leunen. molens draaien langzaam en je raakt alleen maar achterop.

 

Kan er wel niet op willen leunen maar zonder dat zal ik dus alles bij elkaar moeten stelen tot dat ik weer omzet uit bedrijf kan halen.

Link naar reactie
  • 0

Hulde voor de moeite die je doet. Ben alleen bang dat TS een bord voor z'n kop dat groter is dan z'n misplaatste ego, waardoor hij blind is voor alle realiteit. 'T is wachten op de wal die het schip doet keren (of zinken).

 

 

Niet zijn privé problemen moeten leidend zijn maar het generen van omzet is prio1 (lampen&sirene aan en gaan ;))

 

Tja, dan zou ik mijn dochtertje van 3 dus alleen thuis moeten gaan laten overdag tot aan 10 maart, dat is de enige oplossing om prive problemen niet leidend te laten zijn

Link naar reactie
  • 0

@sanering Met de 2 laatste reacties weet ik het ook niet meer. iedere idee wordt gepareerd met een probleem. Mijn verhaal is duidelijk. We hebben er over gesproken en hoe ik er mee omgegaan ben om toch weer opnieuw te starten.

 

1 ding heb ik wel geleerd en dat is als je iets wilt bereiken/beginnen dan moet je in oplossingen denken en niet in problemen. Maar dat is voor de een moeilijker dan de ander. Ik denk dat het beter is om jouw plannen in de koelkast te stoppen, je te richten op de Wwb procedures om in ieder geval je gezinsinkomen tot bijstandsniveau aan te vullen en verder de lopende procedures af te wachten.

 

Als je nog positieve ideeën of vragen hebt om de boel van de grond te krijgen wil ik daar best (eventueel via PM) op reageren maar voor nu ben ik er wel een beetje klaar mee. :-\

Link naar reactie
  • 0

Tja, dan zou ik mijn dochtertje van 3 dus alleen thuis moeten gaan laten overdag tot aan 10 maart, dat is de enige oplossing om prive problemen niet leidend te laten zijn

 

Ik zie niet in waarom je een kind van drie thuis moet laten als je gaat werken. Er zijn legio opvangplaatsen beschikbaar, evenals kinderopvangtoeslag.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Tja, dan zou ik mijn dochtertje van 3 dus alleen thuis moeten gaan laten overdag tot aan 10 maart, dat is de enige oplossing om prive problemen niet leidend te laten zijn

 

Ik zie niet in waarom je een kind van drie thuis moet laten als je gaat werken. Er zijn legio opvangplaatsen beschikbaar, evenals kinderopvangtoeslag.

Moet je dat wel kunnen betalen.

Wij zouden opvang nodig hebben van 8:30 tot 14:00 of 15:00 afhankelijk van de dag.

Kinderdagverblijven hier hebben uren als volgt

8:00 tot 13:00. En 13:00 tot 18:00

Wil je opvang van 8:30 tot 14:00 of 15:00 moet je de uren 8:00 tot 18:00 afnemen oftewel 10 uur per dag terwijl je er maar 5 1/2 of 6 1/2 gebruikt. Met 4 dagen per week kom je dus op 168 uur per maand.

Met uren die mijn partner werkt hebben we recht op 119 uur per week.

49 uur moeten we dus uit eigen zak betalen omdat we helemaal geen toeslag voor krijgen. Met uurtarief van 6,70 is dat dus 328 euro per maand. En dan over de resterende uren ook nog een eigen bijdrage. Met inkomen van 780 euro per maand wat we hadden was dat dus onbetaalbaar.

 

Bij dagverblijf hiervoor dat contract niet nakomt hoefde we veel minder uren af te nemen en hadden we maar 90 euro eigen bijdrage per maand na aftrek opvang toeslag.

 

Dat is dus de reden waarom ik dochter alleen thuis zou moeten laten als ik gewoon aan het werk zou willen.

Link naar reactie
  • 0

Ik meen uit jouw eerdere berichten toch begrepen te hebben dat je zelf je werkafspraken plant, deze zou je dan iets meer kunnen laten aansluiten bij de mogelijkheden van het KDV. De uren die je thuis maakt kun je ook flexibel indelen. Daarnaast is er ook nog de mogelijkheid van een meer flexibele opvang bij een gastouder.

Kortom: ik zie het probleem niet.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0
Kinderdagverblijven hier hebben uren als volgt

8:00 tot 13:00. En 13:00 tot 18:00

Wil je opvang van 8:30 tot 14:00 of 15:00 moet je de uren 8:00 tot 18:00 afnemen oftewel 10 uur per dag terwijl je er maar 5 1/2 of 6 1/2 gebruikt. Met 4 dagen per week kom je dus op 168 uur per maand.

Met uren die mijn partner werkt hebben we recht op 119 uur per week.

 

ik ben niet thuis in kinderopvang (heb er zelf nooit gebruik van gemaakt omdat ik de koters gewoon meesjouwde naar de winkel) maar als je partner 4 dagen werkt en je zorgt voor 1 of 2 dagen opvang dan kom je toch een heel eind? 2 of 3 dagen klanten bezoeken en de rest thuis werken. of zie ik dat ook weer verkeerd?

 

in een eerdere reactie heb ik het al gezegd. Fulltime werken levert niet automatisch fulltime klanten op :-\ 2 dagen gericht acquisitie plegen levert meer op dan 40 uur per week achter klanten aan jagen. ;)

Link naar reactie
  • 0

Het klinkt allemaal heel eenvoudig zoals jullie het stellen maar als het zo eenvoudig was hadden we het wel opgelost.

Maar helaas met dochter met taalontwikkelings probleem, logopedie enz. Enz. Enz. Bleek het in de praktijk dus niet zo makkelijk want anders hadden we het wel opgelost.

 

Het is echt niet dat zoals hier geschetst word dat ik zo graag moeilijk doe en niet wil(de) oplossen maar gewoon de praktijk die in de weg stond voor oplossing. Had niks liever gewild dan oplossen.

Link naar reactie
  • 0

 

Maar helaas met dochter met taalontwikkelings probleem, logopedie enz. Enz. Enz. Bleek het in de praktijk dus niet zo makkelijk want anders hadden we het wel opgelost.

 

Het is echt niet dat zoals hier geschetst word dat ik zo graag moeilijk doe en niet wil(de) oplossen maar gewoon de praktijk die in de weg stond voor oplossing. Had niks liever gewild dan oplossen.

 

 

Is dat probleem de reden dat ze nu iet naar het kdv gaat? bijv alleen in de ochtend zodat je kan knallen? Is dat over een maand anders?

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 182 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.