John Alexander Geplaatst: 14 januari 2014 John Alexander 1 0 Geplaatst: 14 januari 2014 Ik ben door een bedrijf benadert om als ambassadeur (Salesmanager) op commissiebasis, een verkoopteam op te zetten. Nu is het de eerste keer, dat ik op deze wijze mij wil gaan laten verlonen. Heeft iemand ervaring met het werken op deze basis of handige tips. Alvast bedankt Mijn inkomsten zullen bestaan uit commissies die ik op 3 manieren kan verdienen: 1. ik deelt mee met de provisie die het bedrijf ontvangt van de aangesloten webwinkels uit de verkopen 2. ik ontvangt 20% commissie indien ik een adverteerder aansluit bij……. 3. ik ontvangt 50% commissie van sales consultants die ik begeleidt en die een adverteerder aansluit bij….. Link naar reactie
0 R.I.P. | Peter Bonjernoor Geplaatst: 14 januari 2014 R.I.P. | Peter Bonjernoor 8,7k 582 Geplaatst: 14 januari 2014 Klinkt als een MLM toko - moet je betalen om mee te mogen doen? IN MEMORIAM Link naar reactie
0 JvdP Geplaatst: 14 januari 2014 JvdP 108 0 Geplaatst: 14 januari 2014 Een echt serieus bedrijf investeert ook in z'n medewerkers en neemt niet zomaar iemand in dienst. Een goede vriend van me heeft op deze wijze ook een aantal maanden acquisitie verricht voor een bedrijf in de randstad. Hij moest zelf voor eigen vervoer regelen en zelf maar mogelijke klanten zoeken etc. Uiteindelijk is er ook niet veel geld naar 'm overgemaakt. Elk bedrijf is weer anders natuurlijk maar op deze wijze ergens aan de slag gaan zou ik nooit doen. Link naar reactie
0 Wouter Hol Geplaatst: 14 januari 2014 Wouter Hol Moderator 3,2k 353 Geplaatst: 14 januari 2014 Let er inderdaad op dat je niet moet betalen om voor ze te mogen 'werken'. Als je dat moet doen, dan is het foute boel! Ook is het nogal raar dat jij benaderd wordt om als 'sales manager' voor een bedrijf te 'werken' maar vervolgens ook zelf een 'team' moet opzetten. Feitelijk werk je niet voor dat bedrijf maar huurt dat bedrijf jou als zelfstandige in. En zelfs dat nog niet eens echt, want je ontvangt alleen een commissie over je prestaties en kan dus niet direct zelf je omzet bepalen. Verder is het raar dat jij, als buitenstaander, zelf een team moet opzetten. Geen enkel normaal bedrijf zou iemand die buiten het bedrijf staat opdracht geven om, puur en alleen op commissiebasis, een 'team' te vormen. Het bedrijf heeft dan geen enkele controle op wie er uit naam van het bedrijf handelt en potentiële klanten benaderd. Zeer slecht voor de naam van het bedrijf. Wat Peter ook al zegt, dit ruikt een beetje naar MLM. Kan je wat meer vertellen over de achtergrond van dit bedrijf, jouw achtergrond en hoe de overeenkomst tussen jou en dat bedrijf er uit gaat zien? Link naar reactie
0 Zomaar iemand Geplaatst: 15 januari 2014 Zomaar iemand 4k 228 Geplaatst: 15 januari 2014 Wel interessante materie, ik ga ook 2 mensen aannemen die voor mij de markt op gaan, maar nog geen idee hoe om te gaan met de soort overeenkomst of de beloning. Link naar reactie
John Alexander
John Alexander
Ik ben door een bedrijf benadert om als ambassadeur (Salesmanager) op
commissiebasis, een verkoopteam op te zetten.
Nu is het de eerste keer, dat ik op deze wijze mij wil gaan laten verlonen.
Heeft iemand ervaring met het werken op deze basis of handige tips.
Alvast bedankt
Mijn inkomsten zullen bestaan uit commissies die ik op 3 manieren kan verdienen:
1. ik deelt mee met de provisie die het bedrijf ontvangt van de
aangesloten webwinkels uit de verkopen
2. ik ontvangt 20% commissie indien ik een adverteerder aansluit
bij…….
3. ik ontvangt 50% commissie van sales consultants die ik begeleidt
en die een adverteerder aansluit bij…..
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag