• 0

problemen met e-mail

Weet iemand wat dit betekend?

 

Mijn provider geeft voorlopig nog geen antwoord, ook via google kan ik weinig vinden, de aangegeven link maakt meer onduidelijk dan duidelijk.

 

SMTP error from remote mail server after end of data:

host ASPMX.L.GOOGLE.COM [2a00:1450:400c:c05::1a]:

550-5.7.1 [2001:1af8:4201:4000::4] Our system has detected that this message

550-5.7.1 does not meet IPv6 sending guidelines regarding PTR records and

550-5.7.1 authentication. Please review

550-5.7.1 https://support.google.com/mail/?p=ipv6_authentication_error for more

550 5.7.1 information. hu4si9279070wjb.92 - gsmtp

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

22 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je mailserver heeft een IPv6 adres waarmee het met de Google server communiceert. Dat IPv6 adres heeft geen reverse en/of forward DNS record. En dat vereist Google. Kort door de bocht zou bijv. mail.domein.nl moeten verwijzen naar je IPv6 adres en dat adres weer naar mail.domein.nl. Een tijdelijke oplossing zou kunnen zijn om IPv6 uit te schakelen zodat de server weer IPv4 gebruikt waar alles waarschijnlijk wel goed werkt.

 

Link naar reactie
  • 0

tijd voor een nieuwe hoster dan, vorige maand moest ik al 3 weken wachten voordat we eindelijk van een zwarte lijst werden verwijderd.

AL mijn emailadressen lopen via dezelfde server, dus het helpt waarschijnlijk niet om via een andere pc de mails te versturen?

 

Valt me wel op hoeveel mensen er dan gmail gebruiken voor hun zakelijk email.

Link naar reactie
  • 0

Zou het helpen als ik hier iets aanpas (zie bijlage)

Ik weet niet of dat adres wat daar staat je (uitgaande) mailserver is (lijkt me niet als je zegt dat ie blacklisted was).

Maar als het dat is moet je dat hebben alleen dan voor IPv6 (dit is voor IPv4). Vervolgens moet je er ook nog voor zorgen dat je een AAAA(=IPv6 versie van een A record) record van de hostname naar het IPv6 adres hebt.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Dus de persoon naar wie ik het stuur gebruikt gmail?

 

Ik kan zelf niets instellen, dat kan alleen mijn hoster denk ik en die laat niets horen.

Betekend dat ik dan gewoon moet wachten tot mijn hoster dit wel doet?

 

 

Waarom verstuur je je mail via je je hoster? Is het mail vanuit je webapplicatie? Anders gebruik je normaal gesproken de outbound smtp server van je internetprovider.

Link naar reactie
  • 0

Daar heb je helemaal gelijk ik. Alleen op andere gebieden ondervindt je weer veel meer problemen.

In principe, mail ik al jaren gewoon via mijn hoster.

Waar ik werk is het alleen online gelukt om een stabiele verbinding te creëren. Xs4all, kpn e.a. lukte dat niet en geen coax verbinding in het pand.

Dat terwijl we midden in Rijswijk zaten.

 

 

Maar kreeg zojuist een email ontvangen dat het probleem zou zijn opgelost. En zo te zien komen de eerste email naar gmail gewoon weer aan.

Morgen maar eens op mijn gemak gaan zoeken naar een nieuwe hoster.

Link naar reactie
  • 0

Sorry had ik nog nooit van gehoord in alle uitleggen die ik bij de verschillende hosters heb gehad werd altijd aangegeven dat je mail.jcsl,nl/SMTP.jcsl.nl/POP.jcsl,nl of een andere variant moest invullen bij uitgaande mails.

Zie trouwens nu bij thunderbird, dat je dat niet eens meer kunt instellen, alleen een algemeen server adres.

Het zit gewoon wat meer verstopt, het kan wel.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Sorry had ik nog nooit van gehoord in alle uitleggen die ik bij de verschillende hosters heb gehad werd altijd aangegeven dat je mail.jcsl,nl/SMTP.jcsl.nl/POP.jcsl,nl of een andere variant moest invullen bij uitgaande mails.

Dat is, bij een hoster, voor als je vanuit de websites die je er draait mail wilt versturen.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

In ieder geval bedankt voor de tip, ga dit zeker even uitzoeken, kan in mijn e-mails niets vinden van de smtp van online, maar op internet wel.

Mocht ik dan weer storing hebben kan ik kiezen uit de provider en de hoster. Nu eerst maar eens uitzoeken wat mijn inlog gegevens zijn.

Voor je eigen provider hoef je niet in te loggen op de smtp server, de server bij online is smtp.online.nl

Link naar reactie
  • 0

Waarom zou het beter zijn om via een provider te mailen dan via je hoster?

Omdat dat is hoe het concept van SMTP werkt: je verstuurt via de STMP server die aangesloten is op het netwerk waar je je bevindt.

 

Dat ging in het verleden wellicht op, maar dat zou ik tegenwoordig in principe niet aanraden: door SMTP servers te gebruiken die niet "bij je domein horen" kan het gebeuren dat je mails sneller in spamfilters blijven hangen, door het gebrek aan een DKIM signature. (Neemt niet weg dat het een prima backup is bij problemen bij je normale mailservers)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 58 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.