• 0

VAR-WUO nog niet binnen, wel al beginnen?

Hallo,

Ik heb vandaag de aanvraag voor de VAR gepost.

21-01-2014 heb ik een afspraak bij de KvK voor inschrijving.

Kan ik dan wel al met mijn koeriersbedrijf beginnen?

De VAR duurt volgens de Belastingdienst ong. 6 weken.

En hoe regel ik dat dan bij opdrachtgevers?

Wachten met declareren tot ik de VAR binnen heb? Dat gaat financieel natuurlijk niet.

Of moet ik aangeven dat de VAR in behandeling is. Hierbij ervanuit gaand dat dit goedgekeurd wordt door de Belastingdienst.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

Zo'n VAR heeft een maximale levertijd van zes weken, maar in de praktijk heb je die vaak binnen een week in huis. Daarnaast is een VAR is voor jou niet zo boeiend, voor opdrachtgevers wel. Als zij er niet om vragen heb je geen VAR nodig.

Maar je wil beginnen voor je inschrijving bij de KvK rond is. De KvK meldt je ook aan bij de Belastingdienst. Dat wil zeggen dat je wilt starten nog voor je een BTW nummer hebt. Je kunt dan nog geen BTW op je factuur zetten of verrekenen. Dat wil zeggen dat je een knip in je administratie krijgt. Waarom niet even alles administratief rond maken voor je begint?

Nu weet ik niet of je echt halsoverkop wilt beginnen, maar heb je de rest wel geregeld? Denk aan een aansprakelijkheidsverzekering als bedrijf en specifiek als vervoerder. Vergeet ook niet dat een auto mogelijk niet verzekert is tijdens gebruik als bedrijf of specifiek als koerier.

Tip: De laatste tijd heb je meerdere draadjes gestart op het forum. Een aantal forumleden heeft de moeite genomen om je daar te helpen, maar zij wachten zo te zien nog op jouw reactie.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Alles in kant en klaar. Alleen de inschrijving KvK, Aanmelden bij de Belastingdienst, VAR nog niet.

Klanten hebben zich reeds aangemeld, via vriendenconnecties.

Wachten is op de KvK inschrijving, Belastingdienst, zakelijk rekening. Maar dat ka pas als ik een inschrijving heb.

Verzekeringen zijn in orde: Autoverzekering, AVB, Verv. aansprakelijkheid, Rechtsbijstand. Alleen AOV moet ik nog regelen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar