• 0

Overname bedrijf, maar discussie over het bedrag

Beste forum leden

Graag zou ik jullie advies/mening willen horen over het volgende

Ik werk nu 4 jaar als bedrijfsleider bij een bedrijf, en de eigenaar bied mij de zaak/filiaal nu aan.

Ben blij met het aanbod, de voorwaarden en dergelijke zijn ook goed, maar we zijn het niet met elkaar eens over de inventaris kosten.

Op 8-2008 is het filiaal geopend

Daar is destijds voor geïnvesteerd in het volgende.

Hieronder een kleine greep uit de inventaris

1x Koffiezet apparaat 1,453.00

1x koelkast 75.00

1x Tafel met 6 stoelen ikea 175.00

2x Samsung LE32A330 TV's 969.00

2x Rechtebureau 200.00

3x Ikea Kast 350.00

3x Nep planten 75.00

3x (oud bedrijfs logo) spandoek 1,200.00

5x (oud bedrijfs logo) Linnendoek 300.00

3x Rollbanners oud logo 300.00

1x Gereedschapkist Sonic 1,250.00

1x Gereedschapkist Sonic 850.00

1x Sonic Krik 225.00

2x vast HP pc's 645.00

2x Laptop HP 660.00

2x HP Printer 225.00

Pin apparaat 680.00

Div aansluit kabels 750.00

2x Powerstation 700.00

1x Soldeer apparaat 370.00

Div klein materiaal b.v. Spuitbussen kitten oftewel gebruiksmateriaal wat veelal op is 750.00

De boekhouder heeft sowieso de incl prijzen gepakt, maar ook de prijzen waar het voor is aangeschaft in 2008.

Nu heb ik ze proberen uit te leggen dat ik niet de nieuw prijs wil betalen aangezien het in 5 jaar allang is afgeschreven.

Wat is in deze normaal?

Ook heb ik nog iets anders, het filiaal BV wil de eigenaar houden daar rust (door ex collega's) een schuld op.

Ik begin een nieuwe BV en ga op de zelfde voet verder zoals ik de afgelopen 4 jaar heb gedaan.

Oftewel ik wordt dan toch starter, ik kan dan de overname kosten toch ook afschrijven?

Alvast bedankt voor jullie reactie's

Rdw.

[titel gecorrigeerd - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

• 0