• 0

Graag feedback op nieuwe webshop Voordeligehairextensions.nl

Omschrijving van je concept:

Voordeligehairextensions.nl is een nieuwe webshop voor het online bestellen van goedkope hairextensions van 100% echt Braziliaans mensenhaar. Om ons te onderscheiden van concurrenten bieden wij een uitgebreider assortiment in hair extensions en profileren wij ons als prijsvechter op de markt.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Gedegen onderzoek in de markt en verdiept in seo technieken.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Uiteraard zoveel mogelijk bekendheid en (betalende) bezoekers.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Ons assortiment is veel uitgebreider dan die van concurrenten en daarbij bieden wij ons product aan voor een fractie van de prijs van vele concurrenten. Onder het motto "beter 50% van iets, dan 100% van niets", toch? ;)

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Alle kritiek, aanbevelingen, meningen en ervaringen zijn welkom als feedback op onze nieuwe website www.voordeligehairextensions.nl.

 

Wij waarderen het enorm om uw kritiek te krijgen op onze webshop. Seo tips zijn hierbij erg welkom. We proberen hoog te scoren op zoektermen als "goedkope hairextensions", "goedkope hair weave" en "voordelige hairextensions". Die laatste wil inmiddels wel goed lukken, mede vanwege onze domeinnaam, maar op andere zoektermen wisselen we vaak van pagina/ranking en soms zijn we ineens helemaal niet meer zichtbaar op bepaalde zoektermen. Hoe kunnen we onze ranking bij Google verbeteren met onze webshop? Buitenom de bekende social media en backlinking impact.

 

Hoe ervaren jullie de layout, betrouwbaarheid en de werking van de site?

 

Als jullie toch op onze homepage zijn, geef ons dan met hetzelfde gemak gelijk even een Google +1 en een Facebook like.

 

Alvast bedankt voor jullie feedback.

 

 

 

www.voordeligehairextensions.nl - Goedkope hairextensions van Brazilian human remy hair

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zomaar wat opmerkingen in willekeurige volgorde.

 

Pas de url's in je banner nog even aan. Ik zie nu .../go/category/. Een leuke favicon zou ook niet misstaan.

 

Ik kan op je homepagina producten toevoegen aan een vergelijking, maar ik zie nergens een button om ze vervolgens daadwerkelijk te vergelijken.

 

Zo'n opsomming onderaan van tags geeft mij altijd een onplezierig gevoel, alsof die niet voor mij bedoeld is.

 

Ik heb geen idee wat een normale ordergrootte is in deze branche, maar als ik zie dat je producten levert van 20 cent, de minimum bestelhoeveelheid 150 stuks is en ik ze dan nog niet kan bestellen omdat het minimum bestelbedrag 50 euro is, vraag ik me af of dat voor sommige bezoekers niet een teleurstellende ervaring is. Zeker in het geval dat je na een eerste bestelling nog een accessoire van 30 euro wilt bijbestellen en dat kan dan niet.

 

Je kleurenring vind ik niet gebruiksvriendelijk. De teksten staan helemaal tegen de rand en als ik daar met de cursor kom moet ik erg oppassen om niet over die rand te gaan (wat snel gebeurt omdat de extensions deels buiten het plaatje vallen), want dan springt het plaatje weer naar de oorspronkelijke (kleine) afmeting.

 

Ik vind het niet handig dat er linkjes in je Algemene Voorwaarden staan die wisselend in hetzelfde tabblad of in een nieuw tabblad openen. In het laatste geval kan ik het tabblad sluiten en kom ik weer op de plek waar ik was. In het eerste geval ben ik dan van je site af. Zeker als dat niet consistent werkt kan dat heel verwarrend zijn.

Link naar reactie
  • 0

Beste John,

 

Bedankt voor uw feedback.

 

Aan de URL's wordt gewerkt. Een favicon heb ik inmiddels toegevoegd.

 

De vergelijkingen zijn zichtbaar wanneer je doorklikt op de homepage naar een product. Dan is aan de linkerkant een "Vergelijk". ik ben het helemaal met u eens dat dit onduidelijk is en dank u voor uw kritiek hierover. Ik liep hier eerder ook al tegenaan. De webshop is gemaakt via SEOshop en volgens de klantenservice is dit niet aan te passen. Desondanks heb ik dit wederom voorgelegd aan de klantenservice, ze hebben eerder ook verzoeken verwezenlijkt die in eerste instantie niet mogelijk leken. Anders moeten wij dit maar custom made laten aanpassen met een "vergelijk" en "verlanglijst" knop bovenaan de homepage.

 

De tags blijken belangrijk voor de zoekmachines, vandaar dat deze op de homepage staan. Ik zie bij andere sites wel eens tekst verborgen voor de bezoeker bv. onder een kopje "meer" bij een korte omschrijving van een product. Wellicht dat ik de tags op de homepage ook op zo'n wijze kan verbergen voor de bezoeker. Het zal niet verkeerd zijn hiermee nog aan de slag te gaan.

 

Om als prijsvechter voordelige hairextensions op de markt te kunnen aanbieden, dienen wij een minimale afname te hanteren om onze kosten te kunnen dekken. De marges zijn namelijk gering. Aangezien we meer dan 30.000 combinaties in onze hairextensions hebben, kunnen we niet alles op voorraad hebben. Voor de accessoires geldt dit wel. Uw tip te hebben meegenomen gaan we deze groter inkopen zodat deze zonder minimaal orderbedrag te bestellen zijn. Ook hiervoor onze dank voor uw opmerking.

 

De software van SEOshop staat het helaas niet toe meer dan 8 á 10 foto's per product toe te voegen, vandaar dat het lastig werd alle kleuren van onze kleurenring als foto toe te voegen. Vandaar de keuze om 1 foto van de hele kleurenring weer te geven en in de beschrijving/informatie van het product alle kleuren van onze kleurenring in detail weer te geven (op de kleur Silver na, die moet nog worden toegevoegd). Ik ben het met u eens dat dit niet de meest ideale oplossing is. Wellicht kunt u of een ander HL lid nog suggesties aanleveren.

 

In de hele site staan verborgen links die niet direct herkenbaar zijn als links, behalve wanneer je met je muis erop gaat staan. Dit vanwege linkbuilding. Zo hebben we dit ook toegepast in onze Algemene Voorwaarden. Links die naar een andere pagina binnen onze site verwijzen hebben wij bewust in hetzelfde tabblad laten openen. De bezoeker blijft dan tenslotte op onze pagina. Links die verwijzen naar externe sites zoals een verwijzing naar de wet koop op afstand van wetboek-online.nl (art. 16) laten we juist openen in een nieuw tabblad zodat de bezoeker onze website niet kwijtraakt. U bent één van de weinigen die deze links is opgevallen.

 

Een webshop blijft aan onderhoud onderhevig, dus met uw opmerkingen zijn we er nog lang niet, maar ze zijn ons wel waardevol. We nemen dit zeker mee in de verbetering van onze webshop.

 

Voor aanvullende opmerkingen of kritiek blijven wij openstaan, dus reacties van andere leden zijn van harte welkom.

 

Groeten,

 

Nicole en Vincent

www.voordeligehairextensions.nl - Goedkope hairextensions van Brazilian human remy hair

Link naar reactie
  • 0

Vandaar de keuze om 1 foto van de hele kleurenring weer te geven ...

 

Mijn suggestie zou zijn om die foto dan iets ruimer te maken, zodat er niets direct tegen de rand staat afgebeeld. Dan heb je minder de neiging om met je muis naar die rand te gaan, dus ook minder kans dat je van de foto "afglijdt".

Link naar reactie
  • 0

Neem je belangrijkste pagina eens onder handen, je homepage. Die grote banner voegt helemaal niets toe, en bovendien zijn de foto's die je daar toont ook nog eens onscherp. Vertel eens op de homepage wie je bent en verpak dat in een goede seo tekst. Dat wekt vertrouwen en scoort beter.

 

06-nummer op de klantenservice pagina zou ik veranderen naar een vast nummer. Voor een paar euro per maand heb je een vast nummer.

 

Bij je producten heb je de kleuren in een dropdown. Wat is een kleur #5, #6, #8 etc ? Dit lijkt mij onwerkbaar voor iemand die daar niet mee bekend is.

 

Waarom een "niemand-mag-de-bron-van-de-pagina-zien-dus-ik-disable-de-rechtermuisknop-met-een-scriptje-dat-toch-te-omzeilen-is" ? Dat is echt zo 1998 en toen sloeg het al nergens op.

 

Ik lees een aantal keer dat e.e.a. niet kan met seoshop. Als je hier serieuze plannen mee hebt, dan zou ik kiezen voor een ander platform, zodat je het wel allemaal goed kan inrichten.

 

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het design ook wat rommelig. De social media buttons bovenin trekken (te)veel aandacht. Ik neem aan dat het hoofddoel is mensen op de site en niet mensen op social media.

 

Dat met die prijzen viel mij ook meteen op. met producten van 0,2 euro, de opmerkingen dat je heel goedkoop bent en vervolgens een minimale orderwaarde van 50 euro vind ik vreemd. Je zou kunnen overwegen om:

de 20 cent artikelen niet zo prominent op de homepage te zetten of in bundels te verkopen. Als iemand net niet de 50 euro haalt kun je het makkelijk maken om wel die 50 euro te halen door standaard een aantal aanbiedingen te plaatsen die iedereen zou kunnen gebruiken. Bijvoorbeeld de microringen, treknaalden, verwijdertang, vingertopbescherming, etc.

 

Een ander idee is wel kleine bestellingen toestaan maar vervolgens daar een hogere prijs voor rekenen (die kostendekkend is) en opmerken dat er bij een bestelling vanaf 50 euro een forse bulkkorting optreedt. Dan dwing je mensen niet meer om veel te bestellen, ze willen het om die korting te krijgen.

 

NB: je hebt het over links verbergen voor de bezoeker, tags verstoppen, etc. Dat klinkt op zijn best als grey hat SEO en kan ook een tegenovergesteld effect hebben. Als je dan via interne links je pagina's nadrukkelijker onder de aandacht wilt brengen vanwege SEO zou ik de bezoeker niet uit het oog verliezen. Misschien vinden zij het ook wel handig om die tags te zien en er op te kunnen klikken. Dat wordt het eerder een design punt om die tags overzichtelijk en duidelijk te presenteren.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de feedback.

 

Het minimale order bedrag hebben wij inmiddels aangepast voor onze accessoires. Met succes, want er zijn nu al bestellingen gedaan voor uitsluitend accessoires. Voor wat betreft de hairextensions kunnen wij momenteel nog niet voor minder dan € 50,00 leveren willen we hier winst op maken.

 

De social media buttons hebben we bewust bovenaan geplaatst. De gedachte erachter is dat wanneer bezoekers op onze pagina komen, ze deze direct kunnen delen/liken zodat we meer naamsbekendheid krijgen en een grotere doelgroep kunnen bereiken.

 

De kleuren zijn zichtbaar bij de kleurenring, waarnaar wordt verwezen bij elke omschrijving bij de hairextensions. Elke vrouw die haar haren eens heeft geverfd weet wat kleurnummers inhouden, bij de kleurenring staan de kleurnummers, deze hebben geen naam zoals honing blond of chocolade bruin. Om onze paginasnelheid niet te veel te vertragen hebben wij ervoor gekozen om de foto's van de kleuren uitsluitend bij de kleurenring te plaatsen en niet in de omschrijving van alle hairextensions.

 

Het is niet de bron die wij willen beschermen, maar onze productfoto's. Vandaar dat er een script op zit dat met de rechtermuisknop de foto's niet zijn te downloaden. Uiteraard zijn er manieren om dit te omzeilen, maar het maakt het potentiële concurrenten niet makkelijker om er met onze productfoto's vandoor te gaan.

 

Het is gebruikelijk om je product aan te prijzen met een vanafprijs. Wanneer je bv. een auto ziet aangeprezen betreft dit altijd een instapprijs. Het is dan afhankelijk van de kleur of model wat de prijs is. Wanneer wij onze hairextensions per 150 stuks willen aanprijzen, dan is het (in elk geval) via SEOshop niet mogelijk om dan bv. 175 stuks extensions te bestellen, omdat het dan per 150 stuks gaat. Veel concurrenten adverteren ook met een stukprijs, andere weer per bundels van bv. 25 stuks.

 

We zijn met veel zoektermen te vinden op de eerste pagina van Google, op sommige zoekwoorden zelfs boven de vouw. Uiteraard willen we een black hat SEO voorkomen, maar tot nu lijkt e.e.a. een goed uitwerking te hebben. Wel valt op dat wij bijvoorbeeld met de tag "goedkope hairextensions" op een gegeven moment op de eerste plaats stonden, maar dat die gehele tag ineens niet meer voorkomt bij de Google resultaten. Wanneer we nu op deze zoekterm googlen staan we wel met onze homepage op de eerste pagina, maar niet meer met de tag. Heeft het verdwijnen van deze tag bij de zoekresultaten te maken met black hat seo of is dit omdat de website vrij nieuw is en de resultaten dus nog erg wisselvallend zijn?

 

Een vast nummer ipv een mobiel nummer wekt inderdaad meer vertrouwen op. Echter kunnen er hoge kosten aan zitten, wanneer je een vaste lijn continu naar een mobiel laat doorverbinden. Wij zijn nog al eens buiten de deur, dus vandaar onze keuze voor een mobiel. Alle bijkomende kosten zullen wij toch weer links of rechtsom aan onze klanten moeten doorberekenen en om ons als prijsvechter te profileren willen we zoveel mogelijk kosten drukken. Heeft iemand wellicht een suggestie om een vast nummer aan te vragen en deze continu door te schakelen naar een mobiel voor lage kosten?

 

Een goede seo tekst op de homepage vinden wij een goede aanrader. Via het SEOshop forum werd hier ook al bij een aantal mede webshophouders op gewezen met een aantal voorbeelden. Hierbij werd aangeraden om de seotekst onder de producten te vermelden, onder de vouw. Achterliggende gedachten is dat bezoekers eerst willen zien waar de webshop over gaat en vervolgens pas gaan lezen. Voor Google schijnt de plaats niet uit te maken of dit boven- of onderaan de homepage staat. Heeft iemand wellicht nog suggesties voor de plaats op de homepage voor de seotekst? Graag met eventueel voorbeelden van andere websites.

 

Voor aanvullende kritiek staan wij open, dus schroom niet om je feedback te geven.

www.voordeligehairextensions.nl - Goedkope hairextensions van Brazilian human remy hair

Link naar reactie
  • 0

Je zou eens kunnen testen om de minimum bestelwaarde te laten vallen maar bij bestellingen onder de 50 euro een toeslag te rekenen? Zo kun je kostendekkend blijven. In jullie geval zou ik nieuwsgierig zijn wat meer omzet oplevert: 1) de mogelijkheid om tegen hogere kosten een kleinere bestelling te doen of 2) de verplichting om vanaf 50 euro te bestellen. In het eerste geval bestellen misschien meer mensen terwijl in het 2e geval een aantal mensen besluit om extra te bestellen om het minimum te halen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Higherlevel-lezers,

 

Nu we inmiddels bijna 2 maanden verder zijn kunnen we de balans opmaken van het laten vervallen van het minimale orderbedrag. We krijgen meer bestellingen voor uitsluitend hairextensions accessoires, dus dit werkt zeker omzetverhogend. Bedankt dus voor deze tip John en Erik.

 

Voor wat betreft het bestellen van uitsluitend hairextensions blijven we de minimumgrens van € 50,00 hanteren, maar dat is voor zover wij hebben gemerkt geen probleem omdat men al snel meer kwijt is hiervoor dan € 50,00. Wel komen er vragen van potentiële klanten die een kleinere afname vragen dan 150 stuks losse hairextensions, maar het is net als bij een groothandel als de Makro waar je ook voordeliger uit bent dan wanneer je minder aantallen koopt bij een detaillist. En aangezien wij een prijsvechter op de markt zijn, zijn helaas wij ook gebonden aan een minimale afname van onze leverancier. Met zo'n 20.000 combinaties hairextensions is het ook geen optie om een voorraad aan te leggen waar je jaren mee kan blijven zitten.

 

Een SEO tekst hebben we inmiddels geschreven en op de homepage geplaatst. Dit hebben we zelf geschreven dus wellicht dat iemand er nog wat feedback over kan geven ter verbetering.

 

Wanneer je nu op de homepage op "vergelijken" klikt, zie je rechts bovenin een button verschijnen waar je de producten kan vergelijken.

 

De kleurenring hebben we ook aangepast door gedetailleerde foto's van de kleuren te maken en deze bij de beschrijving van de kleurenring als foto's toe te voegen. Om de gebruikersvriendelijkheid te vergroten verwijzen we niet meer bij de producten eerst naar onze kleurenring, waarna men weer terug moest naar het product, maar kan men bij het product direct op de gewenste kleur klikken waarna alleen nog de lengte en textuur hoeft te worden gekozen. Ook hebben we foto's van de texturen toegevoegd bij elk product zodat de bezoeker ziet hoe elke textuur eruit ziet.

 

Zoals jullie zien hebben wij met de meeste tips wat gedaan en onze webshop verbeterd en gebruikersvriendelijk gemaakt. Inmiddels zijn we aardig goed vindbaar op onze gewenste zoektermen, maar het kan natuurlijk altijd beter.

 

Allen heel erg bedankt voor de feedback tot nu toe. Mochten jullie (of nieuwe lezers) nog aanvullende feedback hebben, dan horen we dit graag, hoe kritisch dan ook.

 

Met vriendelijke groet,

 

Nicole en Vincent

www.voordeligehairextensions.nl - Goedkope hairextensions van Brazilian human remy hair

Link naar reactie
  • 0

Leuk dat je terugkoppeling geeft!

 

Je facebook slider werkt niet goed. Volgens mij hoort er onderaan de slider een pijltje naar beneden te staan en dat staat er niet. En als ik nu met het blokje naar onderen scroll, verdwijnt dat blokje helemaal uit beeld.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 138 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.