• 0

Blokkade prive rekening.

Beste forum gebruikers,

 

Een aantal maanden geleden ben ik noodgedwongen gestopt met mijn eigen onderneming door het gebrek aan inkomsten.

Na het een tijdje te hebben geprobeerd allemaal zelf op te lossen is dit ongeveer een maand geleden een onbegonnen werk gebleken. Dus ik ben hulp gaan zoeken bij Orionis (een lokale schuldhulpverlening). Ook ben ik ondertussen mijn baan verloren maar ik heb gelukkig nog een aantal maanden recht op een WW uitkering. Waar ik deze week eindelijk bericht van heb ontvangen.

 

Dit was een korte beschrijving van de situatie.

Nu eigenlijk mijn vraag;

Eindelijk heb ik een aardig bedrag van de belastingdienst terug gekregen en zou zodra dat binnen was een aantal achterstallige rekeningen betalen. ( ik zit momenteel nog niet in de schuldsanering de aanvraag gaat deze week de deur uit)

 

Nu heeft de Rabobank vandaag mij privérekening geblokkeerd zonder mij daar over te informeren. Is dit een normale procedure? En mag dit überhaupt?

De laatste 2 maanden geen aflossing/rente van mijn zakelijke lening betaald. Maar wel in overleg met de bank het schuldsanering traject ingestapt.

 

Ik ga morgen de bank bellen voor de reden enz. maar ik wil graag een beetje beslagen ten ijs komen.

Ik hoop dat iemand op dit forum mij een beetje op weg kan helpen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Chris

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja, ik had dit bij de ING, maar ik met zeggen dat de ING zeer coulant is, dat is althans mijn ervaring. Het was volgens mij meer een middel om met mij ingesprek te gaan. Is me 2 x gebeurd, ff bellen met afd. incasso, een update gegeven de blokkade ging eraf. had oa te maken met niet op tijd betalen van roodstand boven de limiet wegens dwingende afschrijvingen creditcard.

 

Maar ik heb toen wel besloten een andere rekening bij de ASN (fijne bank en volgens mij de goedkoopste ) te nemen en ervoor gezorgd dat wat bijgeschreven kon worden, zoals toeslagen, fiscale teruggaven, etc etc, niet meer naar de ING gingen . Ik kon die rekening niet opzeggen omdat ie gekoppeld was aan de hypotheek. Maar ik wilde niet nog eens meemaken dat ik - zonder het te weten - niet over geld kon beschikken op het moment dat ik het nodig had.

Link naar reactie
  • 0

 

 

Nu heeft de Rabobank vandaag mij privérekening geblokkeerd zonder mij daar over te informeren. Is dit een normale procedure? En mag dit überhaupt?

De laatste 2 maanden geen aflossing/rente van mijn zakelijke lening betaald. Maar wel in overleg met de bank het schuldsanering traject ingestapt.

 

 

 

Dag Chris,

 

Vervelende situatie!

 

Je hebt met de bank overleg gehad over het schuldsaneringstraject. Dan lijkt het me logisch,en ze mogen het, dat ze het binnengekomen geld vasthouden om de schuld in te lopen. Erg vervelend voor je uiteraard.

 

Probeer zo vlot mogelijk de afspraken met het shv bureau in gang te zetten zodat er rust kan komen in de schuldensituatie. Overleg met ze waar je je ww op laat storten en hoe om te gaan met schuldeisers die nu aankloppen.

 

 

Sterkte.

 

Danny

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 143 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.