Heb zitten rondzoeken op het forum, maar kon helaas niet een dergelijk topic vinden. In afwezigheid van onze administrateur (vakantie) de volgende vraag:
Ik heb met mijn persoonlijke holding 50% van de aandelen in een werkmaatschappij (BV) welke op zijn beurt de enige beherende vennoot van een CV is. Daartoe is voor de Werkmij een managementfee afgesproken, welke aan de CV gefactureerd kan worden. Mijn compagnon heeft met zijn persoonlijke holding de overige 50% van de aandelen in de werkmij.
Vandaag is de eerste tranche van de stille vennoot ontvangen door de CV en willen wij dus graag het geld overboeken naar de werkmij BV om inventaris etc aan te kunnen schaffen. Eveneens willen we zsm vanuit de werkmij bv een maandelijke managementfee aan de PH uitkeren.
Uiteraard is het de bedoeling om voor alle overboekingen facturen op te stellen. De kernvraag is echter: kunnen wij, volgens contract, de overboekingen uitvoeren. Wij hebben tenslotte het beheer van alle rekeningen.
Alvast hartelijk dank voor reactie of linkje naar een eerder topic of dit forum.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
paul1981
paul1981
Dag,
Heb zitten rondzoeken op het forum, maar kon helaas niet een dergelijk topic vinden. In afwezigheid van onze administrateur (vakantie) de volgende vraag:
Ik heb met mijn persoonlijke holding 50% van de aandelen in een werkmaatschappij (BV) welke op zijn beurt de enige beherende vennoot van een CV is. Daartoe is voor de Werkmij een managementfee afgesproken, welke aan de CV gefactureerd kan worden. Mijn compagnon heeft met zijn persoonlijke holding de overige 50% van de aandelen in de werkmij.
Vandaag is de eerste tranche van de stille vennoot ontvangen door de CV en willen wij dus graag het geld overboeken naar de werkmij BV om inventaris etc aan te kunnen schaffen. Eveneens willen we zsm vanuit de werkmij bv een maandelijke managementfee aan de PH uitkeren.
Uiteraard is het de bedoeling om voor alle overboekingen facturen op te stellen. De kernvraag is echter: kunnen wij, volgens contract, de overboekingen uitvoeren. Wij hebben tenslotte het beheer van alle rekeningen.
Alvast hartelijk dank voor reactie of linkje naar een eerder topic of dit forum.
M.vr.gr.
Paul
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag