Ik heb al veel gelezen over het toepassen van de KOR bij je aangifte OB toch heb ik nog een vraag die ik niet verklaard krijg. Ik zou zeggen dat het toepassen van deze regeling altijd positief voor je uitpakt, of heb ik dat mis? Zijn er nadelen?

Als starter heb ik in oktober voor eerst aangifte OB gedaan, kreeg toen aardig wat btw-terug omdat er veel geinvesteerd was. Toen heb ik niet nagedacht over de KOR. Nu bij aangifte voor het 4e kwartaal zou ik moeten betalen ipv iets terug te krijgen. Dus dan pas je de KOR toe. Ik voldoe aan de eisen hiervoor en blijf ver onder de 1.340 euro.

Omdat het om relatief lage bedragen gaat overweeg ik zelfs voor 2014 niet meer ieder kwartaal maar 1 keer per jaar aangifte te doen, slim of niet?

Gerard

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/44493-gebruik-maken-van-kor/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

Als starter heb ik in oktober voor eerst aangifte OB gedaan, kreeg toen aardig wat btw-terug omdat er veel geinvesteerd was. Toen heb ik niet nagedacht over de KOR. Nu bij aangifte voor het 4e kwartaal zou ik moeten betalen ipv iets terug te krijgen. Dus dan pas je de KOR toe. Ik voldoe aan de eisen hiervoor en blijf ver onder de 1.340 euro.

Zolang je je er maar van bewust bent dat je de KOR over een heel jaar toepast, en niet per kwartaal. Dat doe je over 2013 dus alleen als hetgene jij in het 4e kwartaal zou moeten betalen hoger is dan de terug ontvangen BTW over de eerste 3 kwartalen.

Voorbeeld: heb je over Q1 t/m Q3 600 Euro BTW terugontvangen en moet je in Q4 1000 btw afdragen, dan betekent toepassing van de KOR dat jij de belastingdienst die € 600 ontvangen BTW moet terugbetalen.

Maar het alternatief..niet toepassen van de KOR... betekent € 1.000,- afdragen. Per saldo schiet je er met toepassing van de KOR dus € 400 mee op.

Eem Financieel Advies ; persoonlijk en vertrouwd verzekerd voor ZZP en MKB.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar