johannes7 Geplaatst: 22 januari 2014 johannes7 2 0 Geplaatst: 22 januari 2014 Ik maak gebruik van de WBSO en ook RDA. Nu wil ik de balans voor de jaarrekening maken, maar vraag mij af waar de RDA te plaatsen aan de activa zijde om de balans kloppend te krijgen. Voorbeeld getallen winst en verliesrekening: omzet: 100 kosten: 78 bruto winst: 22 RDA: 2 bruto winst na RDA: 20 vennootschapsbelasting: 4 netto winst: 16 Balans: Passiva: netto winst: 16 vennootschapsbelasting: 4 Waar kan ik de RDA kwijt aan de activa zijde? Onder welke noemer? Of moet ik dit anders doen? Bedankt alvast voor jullie hulp! Link naar reactie
0 Joost Rietveld Geplaatst: 22 januari 2014 Joost Rietveld Moderator 22,6k 79 2282 Geplaatst: 22 januari 2014 Dag Johannes De RDA is een aftrekpost in je belastingaangifte en vermindert zodoende de belastingen. Dat zie je niet terug op je balans. groet Joost DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal Link naar reactie
0 johannes7 Geplaatst: 22 januari 2014 Auteur johannes7 2 0 Geplaatst: 22 januari 2014 Dank voor je snelle antwoord! Link naar reactie
johannes7
johannes7
Ik maak gebruik van de WBSO en ook RDA.
Nu wil ik de balans voor de jaarrekening maken, maar vraag mij af waar de RDA te plaatsen aan de activa zijde om de balans kloppend te krijgen.
Voorbeeld getallen winst en verliesrekening:
omzet: 100
kosten: 78
bruto winst: 22
RDA: 2
bruto winst na RDA: 20
vennootschapsbelasting: 4
netto winst: 16
Balans:
Passiva:
netto winst: 16
vennootschapsbelasting: 4
Waar kan ik de RDA kwijt aan de activa zijde?
Onder welke noemer?
Of moet ik dit anders doen?
Bedankt alvast voor jullie hulp!
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag