• 0

Beurs bezoeken in China

Beste forum leden,

 

Sinds een jaar heb ik twee webshops, via china koop ik al mijn producten in die ik via de webshops weer verkoop.

Een groot deel van mijn assortiment bestaat uit:

 

- Hoesjes

- Gadgets

- Sieraden (kettingen, horloge's, armbanden etc)

 

Het lijkt mij leuk, om als een stukje ervaring een beurs te gaan bezoeken in china, echter weet ik niet precies waar ik moet gaan beginnen met zoeken.

 

Hebben jullie tips? Welke beurs kan ik het beste bezoeken? Hoe zit het met hotels in de buurt? Prijzen etc.

 

Alvast bedankt

 

Wouter

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Wouter. Kijk ook eens naar dit topic waar deze vraag eerder aan de orde kwam. https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=14;action=display;threadid=50423;start=msg474315#msg474315

 

Hallo JvdP,

 

Bedankt, hier had ik al naar gekeken! Echter wordt in dit topic alleen maar de canton fair genoemd, maar ik denk dat dit vast niet de enige beurs in china / hongkong is.

 

Welke grote hallen hebben bijvoorbeeld hun eigen website voor beurzen zoals de jaarbeurs in utrecht hier ook heeft?

Link naar reactie
  • 0

Hallo Wouter,

 

Ik weet niet hoeveel je inkoopt en bij wie maar als je, net zoals zovele webshops, kleinere bestellingen plaatst bij handelaren bij bv Aliexpress of andere platformen met kleine leveranciers / handelaren is eigenlijk YIWU-Market de beste plaats om eens rond te neuzen. Daar worden door ca. 60.000 exposanten ca. 400.000 producten aangeboden en die beurs is het hele jaar open.

 

Canton Fair is meer voor het grotere werk en de leveranciers daar zijn meestal niet geinteresseerd in kleine orders. Daar gaat het vaak om volle containers of bestellingen vanaf zo'n USD 10.000,- in tegenstelling tot Yiwu waar je veel leveranciers vindt die ook bij Aliexpress verkopen en kleine orders aannemen. Maar, wat voor Aliexpress geldt, geldt ook hier: Blijf op je hoede want bedrogen kun je overal worden.

 

Kijk maar eens op de website van Yiwu-Market om een indruk te krijgen hoe groot dat daar is en wat je er allemaal kunt vinden. http://www.yiwu-market.cn/

 

Laat je niet afschrikken door de prijzen op deze site. Die zijn net als in Alibaba.com en Aliexpress.com vaak fantasieprijzen.

 

Succes

 

René van Weert

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0

Hallo Wouter,

 

Ik weet niet hoeveel je inkoopt en bij wie maar als je, net zoals zovele webshops, kleinere bestellingen plaatst bij handelaren bij bv Aliexpress of andere platformen met kleine leveranciers / handelaren is eigenlijk YIWU-Market de beste plaats om eens rond te neuzen. Daar worden door ca. 60.000 exposanten ca. 400.000 producten aangeboden en die beurs is het hele jaar open.

 

Canton Fair is meer voor het grotere werk en de leveranciers daar zijn meestal niet geinteresseerd in kleine orders. Daar gaat het vaak om volle containers of bestellingen vanaf zo'n USD 10.000,- in tegenstelling tot Yiwu waar je veel leveranciers vindt die ook bij Aliexpress verkopen en kleine orders aannemen. Maar, wat voor Aliexpress geldt, geldt ook hier: Blijf op je hoede want bedrogen kun je overal worden.

 

Kijk maar eens op de website van Yiwu-Market om een indruk te krijgen hoe groot dat daar is en wat je er allemaal kunt vinden. http://www.yiwu-market.cn/

 

Laat je niet afschrikken door de prijzen op deze site. Die zijn net als in Alibaba.com en Aliexpress.com vaak fantasieprijzen.

 

Succes

 

René van Weert

 

Beste Rene,

 

Hartelijk bedankt! Inderdaad de gezusters ali bestel ik inderdaad mijn producten, is het de moeite waard om eens op zo'n beurs rond te gaan neuzen?

Link naar reactie
  • 0

Hallo Wouter,

 

Dat hangt er helemaal vanaf wat het eigenlijke doel van je reis is. Als je je assortiment wilt gaan vergroten, meer inkopen dan voorheen, is het een investering in de toekomst en dan is het in ieder geval het geld waard. Dat is het ook als je het wil combineren met een leuke vacantie in China. China heeft zeer veel te bieden en voor elk wat wils. Van schitterende stranden en een interessante cultuur tot en met een fantastische natuur. China is niet helemaal dat wat je er hier van op TV ziet en in de kranten leest.

 

Je zult in Yiwu tientallen leveranciers vinden die hetzelfde aanbieden als wat jij nu al verkoopt. Ik weet zeker, dat je dezelfde kwaliteit goedkoper zult vinden of een betere kwaliteit tegen dezelfde prijs. In ieder geval zul je daar de nieuwste trends vinden en heb je de kans dat je wat vindt, dat niet al in Aliexpress wodt aangeboden en dus nog niet in elke webshop hier gedumpt wordt.

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0

In tegenstelling tot hetgeen eerder vermeld wordt, is de Canton Fair prima de gelegenheid voor ook de kleinere kopers. Elke fabrikant verkoopt tegenwoordig wel samples in lage hoeveelheid door de recessie. Interessant om te weten dat de prijzen dan veel goedkoper zijn dan het kopen via aliexpress.

 

Het is even zoeken en brutaal durven te zijn. Je wilt tenslotte niet bij de huidige produkten en omzet blijven, maar juist gaan groeien. Een bezoek aan deze beurs, wat het mekka is voor inkopers, is indien je het budget hebt, zeker een aanrader!

 

En zoals eerder gemeld, china is ook een perfect vakantieland....

Canton Fair Nederlandse vertegenwoordiging: www.kantonfair.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 243 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.