Hoe werkt "Karma"

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Hoe werkt "Karma", ik vind de uitleg niet. Bedankt.

 

Via de zoekfunctie vindt je wel wat informatie over karma, maar het is niet echt een grote moeite om je vraag te beantwoorden: karma is het saldo van reuzen en kneuzen, eigenlijk een soort complimentjes en standjes. Reuzen deel je uit als je een bijdrage of een reactie van een lid een compliment waard vindt, en je ontvangt ze als leden dat van jou vinden.

Kneuzen worden - bij voorkeur terughoudend - uitgedeeld ( of ontvangen) als een reactie zeer ongepast of onwaardig is.

 

In tegenstelling tot wat wel eens gedacht wordt door nieuwe leden zijn reuzen in principe niet bedoeld als teken van instemming met een post, en kneuzen al helemaal niet als teken dat je het ergens NIET mee eens bent: die discussie kan gewoon gemotiveerd in het topic zelf plaatsvinden

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie

 

 

In tegenstelling tot wat wel eens gedacht wordt door nieuwe leden zijn reuzen in principe niet bedoeld als teken van instemming met een post, en kneuzen al helemaal niet als teken dat je het ergens NIET mee eens bent: die discussie kan gewoon gemotiveerd in het topic zelf plaatsvinden

 

 

Reuzen en kneuzen gaan meer over jouw mening over een post op meta-niveau. Als iemand een ander beledigt, geef je een kneus. Als iemand iets aardigs of moedigs doet voor een ander, geef je een reus. En als iemand steeds nuttige bijdragen levert op HL, dan geef je ze zo nu en dan een reus, voor een beter karma. Dan maak je iemand blij, en het kost je helemaal niets.

 

Link naar reactie

Nu zie ik pas dat er echt "Karman" staat, dan snap ik hem toch niet, ik dacht dat de grap over mijn bijdrage "feministe" ging en dan "man", snap je? Maar, laat mij maar, ik ben een beetje moe vandaag. Normaal werk ik 7 op 7, maar vanmiddag ben ik niet van de bank onder mijn deken uit gekomen. Toen mijn zoon naar de voetbal gebracht en dacht meteen even naar de Bib mijn gereserveerde boeken op te halen, na lang omrijden, er was vanallles afgezet, was het donker bij de Bib >:(

 

Ik denk dat het voor mij gewoon "over en out" moet zijn voor vandaag. Mijn man gaat langs de Kebab tent, ook geen kook toestanden meer vandaag.

FM Partners boekhoudkantoor. Grenzeloze kennis, innoverend in aanpak!

Link naar reactie

Volgens mij betekent Karma dat er zaken zijn in het leven waar je geen invloed op hebt. Het is je Karma als je succes of pech hebt. Dat je je eigen karma kunt beinvloeden is voor de één onmogelijk en de ander denkt dat je wel kunt sturen. Ik neig naar het laatste. Dat HL dit begrip gebruikt voor het uiting kunnen geven aan je gevoelens en bevindingen bij berichten of succes bij anderen is heel leuk, maar vergeet niet het Karma in het echte leven. :)

Link naar reactie

Zie eerder topic (dat inderdaad lastig te vinden is). Ik ga jouw vraag daar later aan vastplakken. Welkom op HL. ;)

 

Inderdaad lastig te vinden, want ik krijg een error bij die link: Dit bericht bestaat niet op dit board.

 

In mijn geval staat het getal voor het aantal broodjes karma dat ik inmiddels heb gegeten. Lekker spul.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 249 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.