• 0

verkoop recht

Hallo,

 

Ik heb een nieuw product ontwikkeld wat ik wil gaan produceren in indonesie. Nu heb ik daar een contactpersoon die voor mij de zaken als productie en invoer naar nederland gaat regelen. Nu wil ik er alleen zeker van zijn dat hij er niet van doorgaat met het idee en het product dus zelf op de markt gaat zetten. Wat zijn de mogelijkheden om dit risico te verkleinen.

Alvast bedankt

Gijs

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

te beginnen met goede contractuele afspraken, waaronder:

- intellectuele eigendomsrechten zijn van jou;

- exploitatierechten zijn van jou;

- wereldwijde verkooprechten zijn van jou;

- productierechten zijn voor hem;

- verscheping door hem;

- import in NL door jou;

- neem in overweging de handelsrechten wereldwijd te registreren, dit is echter erg duur;

 

kortom: bezuinig dus niet op juridische bijstand. Zoek een jurist die van zowel het NL recht als het indonesische recht ervaring heeft.

 

het is in een ander land moeilijk te doorgronden of je iemand echt kan vertrouwen. vraag naar referenties, liefst ook in NL. Als hij een rechtschapen ondernemer is, moet hij die kunnen opgeven.

 

Je kunt in overweging nemen de goederen pas te betalen na ontvangst in NL. De beste manier om een ondernemer te dwingen zich aan de afspraken te houden in hem in zijn portemonnee te binden. natuurlijk moeten de risico's en de kosten wel in evenwicht zijn, de zgn win-win situatie.

 

Je kunt natuurlijk ook kijken of je dichter bij huis kunt produceren (NL, oost-europa).

 

 

succes.

 

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 253 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.