• 0

Aanbod werk in Peru

Dag mensen,

Ik ben een TU Delft Civiele Techniek student van 21 jaar en heb 3 maanden stage gelopen in Peru. Nu wil een partnerbedrijf mij betrekken bij een nieuw project van ze en over anderhalf uur vertrek ik voor een bezoek aan dit bedrijf om hierover te praten. Ik wil dit project aannemen als een soort bijbaantje, en mijn eisen zijn:

- vanuit Nederland voor dit bedrijf werken

- zelf mijn uren inplannen

- minimaal 12 euro per uur verdienen (studentenloon)

- ongeveer 8 uur per week werken

Kan iemand mij vertellen wat ik het beste kan doen juridisch gezien? Moet ik me inschrijven als zzp'er of kan ik een arbeidscontract aangaan? En wat voor bedrag zou ik moeten vragen als zzp'er of met een arbeidscontract? En zitten er nog andere haken en ogen aan om voor een buitenlands bedrijf te gaan werken vanuit Nederland?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, want de losse beetjes informatie die ik kan vinden hebben niet veel betrekking op mijn situatie..

met vriendelijke groeten,

Jeroen Swart

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

• 0

Goede middag Jeroen,

Ik denk niet dat je binnen anderhalf uur een antwoord kunt verwachten op deze vraag.

Wellicht dat dat de reden is waarom niemand heeft geantwoord.

Dit forum is enkel bedoeld voor ondernemers en als je in loondienst gaat ben je dat niet.

Ook dat kan een reden zijn om niet te reageren.

Ik zelf vindt dat dit forum bedoeld is om, nagenoeg, iedereen van ervaring van anderen te laten leren en wil ik toch een aanzet tot beantwoording geven.

Ik denk dat ik zelf voor een inschrijving als ondernemer in Nederland zou kiezen.

Ik weet namelijk niets van Peru en de daar geldende belastingregels of van de mogelijkheden om in Nederland in loondienst te werken voor een bedrijf uit Peru.

Dit temeer omdat de werkzaamheden in Nederland plaats vinden en m.i. dan ook in Nederland moeten worden belast.

Het loon wat je moet vragen is m.i. niet afhankelijk van het feit dat je student bent doch van de waarde van de prestatie die je levert. Anders gezegd. Hoeveel zou het bedrijf voor een ander moeten betalen die dezelfde prestatie levert ?

Ik kan me zo, een twee drie, niet bedenken welke haken en ogen er zouden zijn om als Nederlandse onderneming voor een bedrijf uit Peru te werken indien aan alle fiscale eisen wordt voldaan. Op dit gebied ben ik echter zeker geen expert en laat me graag verbeteren.

Rest mij je succes te wensen met de onderhandelingen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar