• 0

iemand in dienst nemen die van huis uit werkt?

Wij runnen een webshop en zoeken iemand voor 15 uren per week om van thuis uit voor ons te werken , mails verwerken, verzendingen doen, telefoon opnemen, etc.

 

Hoe moeten wij deze in dienst aannemen en wat is de goedkoopste methode?

we zijn een eenmanszaak

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het beste is om zaken te doen met een zzp'er.

Op die manier zit je niet met loonbelasting etc. Tevens ook geen last van contracten/ziekte.

 

Zelf werk ik ook op die manier.

 

(Misschien zijn er nog betere mogelijkheden waar ik mij niet van bewust ben)

 

Mvg Arjan

Link naar reactie
  • 0

we zijn een eenmanszaak

 

Ah, jullie zijn het Koninklijk Huis? :P

Nooit geweten dat die ook al een webshop hadden ;-)

 

 

Als je iemand vindt met wie je afspraken kunt maken over de te leveren prestaties en over wiens werkzaamheden je geen gezag hoeft uit te oefenen, kan dat door een zzp'er gedaan worden.

 

Het is jouw verantwoordelijkheid om bij de relatie te beoordelen of er niet toevallig sprake is van een dienstbetrekking. Daarvan is sprake als aan de volgende drie voorwaarden wordt voldaan:

a - verplichting tot persoonlijke arbeid

b - verplichting tot het betalen van loon

c - gezagsverhouding

 

Ik vermoed dat aan voorwaarde a en b sowieso voldaan wordt, tenzij je overeenkomt (en ook uit de feiten blijkt) dat je ingehuurde kracht zich zonder toestemming van jou kan laten vervangen.

Zodra er ook sprake is van een gezagsverhouding, is er dus sprake van een dienstbetrekking. Op pagina 10 van het besluit in de bijlage staat aangegeven wat men onder meer onder een gezagsverhouding verstaat. Als ik dat lees, vermoed ik dat jouw situatie daar ook onder valt.

 

Als zo iemand echter een VAR-WUO kan overleggen, kun je deze persoon als zzp'er uitbetalen.

Een zzp'er zal in zijn uurtarief de inkomstenbelasting, het ziekterisico en het risico dat je opeens afscheid neemt, moeten verwerken. Een zzp'er is niet verzekerd voor de werknemersverzekeringen (oa. WW, WIA, WAO), dat scheelt de opdrachtgever premies en verklaart deels waarom deze contractsvorm zo populair is. De zzp'er draagt deze risico's zelf en verwerkt de kosten daarvan in zijn uurtarief, daar mag je althans van uitgaan.

2006-07-06_DGB2006_857M_Beleidsregels_beoordeling_dienstbetrekking_en_VAR.pdf

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
  • 0

Andere optie is iemand zelf in dienst nemen of betalen via payrollbedrijf. Gebruik evt de zoekfunctie, er zijn al veel topics over payroll. Voordeel van payroll is dat je precies de totale kosten weet en flexibelere CAO kan gebruiken dan wanneer je zelf in dienst heb.

 

Handig, heb je zo iets ook in Belgie?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 165 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.