Jump to content
Zomaar iemand
Verberg

Prijzen op de website (B2B) publiceren?

vraag

Hallo,

 

Binnenkort krijgen wij een nieuwe website voor J.C. Sound & Light.

Tot nu toe hebben wij er steeds voor gezorgd dat de prijzen alleen zichtbaar zijn via een inlog systeem.

 

Enerzijds omdat wij geen particulieren als klanten willen en anderzijds omdat wij niet willen dat de klanten van onze opdrachtgevers weten wat de kosten zouden zijn.

 

Nu is bij ons opnieuw de discussie ontstaan of we dit moeten blijven handhaven.

Het werkt als drempel voor opdrachtgevers en een drempel kan zorgen voor het mislopen van opdrachten.

 

Tot slot is het ook wel een feit dat wij bij lange na niet alle producten online kunnen zetten, dit omdat het gewoonweg teveel is.

 

Een eventuele middenweg zou kunnen zijn dat we wel een deel van de producten online zetten, maar dan zonder prijzen.

 

Hoe denken jullie als medeondernemers hierover.

 

Losse verhuur van producten zal alleen voor ondernemers uit dezelfde branche tellen.

 

 

 

[titel verduidelijkt - mod]

Link to post
Share on other sites

16 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer
Het werkt als drempel voor opdrachtgevers en een drempel kan zorgen voor het mislopen van opdrachten.

 

Wat zijn de argumenten om het wel online te zetten?

 

Edit: oh, okay - nog een keer gelezen, en dat was het argument om het online te zetten... ;)

 

Edit 2: waarom wil je niet dat de klanten van je opdrachtgevers de prijzen zien? Wat vinden je opdrachtgevers daarvan?

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Jasper,

 

Ik zou denk ik zoveel mogelijk producten willen showen en dus ook online zetten.

Omdat je wilt voorkomen dat mensen zelf de berekeningen maken en graag contact met ze wilt, zul je ze moeten triggeren om contact met je op te nemen. Een mogelijkheid zou dus kunnen zijn om "vanaf" prijzen te hanteren.

Dat kan altijd goedkoop en zal mensen sneller aanzetten contact met je op te nemen voor meer info.

 

Ronny

 

 

 

 

 


www.bofatelefoondienst.nl

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Mensen proberen altijd zelf uit te rekenen wat een productie zou gaan kosten en roepen dat de producten ergens anders goedkoper zijn.

 

Als ze daadwerkelijk de producten ergens anders goedkoper kunnen krijgen, waarom zouden ze dan de moeite nemen om dat tegen jou te roepen? Dan kunnen ze toch gewoon naar die ander gaan? Ik zou dat interpreteren als een koopsignaal: ze willen bij voorkeur met jou zaken doen, dus kijk hoe je daar slim gebruik van kunt maken.

 

Aan de andere kant kan het ook gewoon bluf zijn. Heb je wel eens een kopietje gevraagd van zo'n goedkopere offerte?

 

... anderzijds omdat wij niet willen dat de klanten van onze opdrachtgevers weten wat de kosten zouden zijn.

 

Ik vraag me af of er veel eindklanten zijn die zelf naar de prijzen zoeken. Die hebben niet voor niets een van jouw opdrachtgevers ingeschakeld. En ik neem aan dat ze van jouw opdrachtgever een totaalprijs krijgen inclusief coördinatie e.d. en dus niet exact te zien krijgen wat die opdrachtgever aan jou betaalt. Als daar geen onredelijke marges bovenop gezet worden, zal de eindklant ook wel snappen dat een tussen-partij er iets aan moet verdienen.

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Alhoewel de branche natuurlijk totaal verschillend is, wil ik je wel mijn ervaringen vertellen.

 

De prijzen had (en heb ik, zij het nu verstopt) open en bloot op mijn website staan. Ik merkte dat deze pagina goed werd bekeken. Maar de conversie was beperkt.

Het gevolg was eerder dat andere kantoren dezelfde prijzen gingen hanteren.

 

Om te kijken wie er dan op mijn prijzen kijken, heb ik een tussenpagina ingevoegd. Vul eerst je emailadres in en dan mag je mijn prijzen bekijken. Het gevolg laat zich raden, ik krijg niet zo heel veel emailsadressen aangeleverd.


Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Mensen proberen altijd zelf uit te rekenen wat een productie zou gaan kosten en roepen dat de producten ergens anders goedkoper zijn.

 

Maar dat kunnen ze toch ook doen na een offerte? Kost alleen wat meer tijd voordat je die hebt om te gaan vergelijken.

 

Denk dat het ook afhankelijk is waar je meeste omzet uitkomt. Eenmalige opdrachten of meer regelmatige klanten.

 

 

Als ik een podium nodig zou hebben en jij hebt geen prijzen op je site staan dan zal ik geen klant worden bij je. Maar dat is persoonlijk uiteraard:)

 

Danny

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Het valt mij op dat de discussie zich uitsluitend op 'prijs' concentreert. Prijs is 'slechts' één eigenschap van een product/dienst/prestatie en hangt daar dus altijd mee samen. M.a.w. wat mag men zoal voor een bepaalde prijs verwachten, wat lever en doe jij allemaal daarvoor? (dan kun je zaken benoemen waarvan je weet dat die bij de concurrent anders liggen en daarmee jezelf onderscheiden) Vermeld dus altijd de prestatie die je voor een bepaalde (vanaf)prijs kan leveren. Geef wellicht (per categorie) een concreet voorbeeld dat in jouw markt tot de verbeelding spreekt.

 

Succes en groet,

 

Hans


Succes & Groet, Hans van den Bergh, A.C.T.I.V.E. (Adviseur, Coach, Trainer, Inbrenger Van Expertise)-Consultant, gespecialiseerd in Opzetten, Aanpassen of Verbeteren van bedrijven in de Belevenis-, Hospitality- & Leisure-markt. Hulpvraag? Ideeën? Plannen? Neem gerust Contact op!

(Let Op: Mijn reacties als vrijwillig Moderator zijn op basis van toetsing aan de forumregels, als lid zijn deze op persoonlijke titel)

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Volgens mij halen jullie nu dingen door elkaar.

 

- Het gaat om de website van J.C. Sound & Light, dus geen podia (staat wel op de website, maar mensen zoeken er niet op.

 

- Het gaat om losse verhuur van spullen aan professionele partijen. Dus ondernemingen uit dezelfde branche. Aan andere partijen wordt niet los verhuurd. Dat is namelijk totaal niet rendabel en vragen om problemen (diefstal, niet betalen, kapotte spullen)

 

Het idee is dat partij A een bedrijf inschakelt, maar dat bedrijf heeft zelf niet genoeg/geen materialen en huurt deze vervolgens in bij ons. Door netto prijzen op onze website te zetten, kan dat bedrijf moeilijker een offerte maken, omdat mensen de zien dat de prijzen ongeveer 20% hoger liggen dan wat ze op onze website zien.

 

Met vanaf prijzen werken voor complete producties zou inderdaad leuk zijn, maar is niet mogelijk. Daarvoor zijn er teveel mogelijkheden en wensen. Iets simpels als een demonstratie op het plein kan bij wijze van spreken al voor 500 euro, maar we maken ook regelmatig mee dat ze facturen tegen de 3000 euro aanlopen. Er spelen zoveel aspecten mee.

 

@John, mensen geven weinig voor kwaliteit in onze branche. 90% van de mensen wil gewoon zo goedkoop mogelijk. De andere 10% koesteren wij ook en dat zijn de partijen waar we graag een stap extra voor zetten.

Niet voor niets kunnen de beste freelancers niet meer dan 25 euro per uur vragen, het merendeel komt echter niet eens aan de 20 euro per uur.

 

Wel leuk om nieuwe insteken te lezen.

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

In dat geval zou ik gewoon opteren voor géén prijsvermelding.

Of je nu kiest voor wel of geen prijzen, het resulteert altijd tot verder shoppende klanten.

Wat je bereikt wanneer iemand een prijsaanvraag doet, is dat je contactgegevens hebt en dus zelf kunt blijven opvolgen of snel kunt sluiten.

Overigens kan ik me wel goed voorstellen dat je geen prijzen zou vermelden en het zou mij er niet van weerhouden een offerte aan te vragen.

 


www.bofatelefoondienst.nl

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik ben zelf voorstander van duidelijke en open prijzen weer te geven op mijn website. Wat je zelf al zegt, als mensen de prijzen zien gaan ze roepen dat het goedkoper is. Maar ze moeten toch eerst contact met je opnemen om de prijzen te weten dus die stap is er alsnog wel. Alleen als jij je prijzen weergeeft, scheelt het je 'n hoop klanten contact met de klanten welke toch voor de goedkoopste gaan.


Van simpele websites tot uitgebreide webwinkels, van hosting tot complexe applicaties. Niets is mij te veel. Ik houd van uitdagingen en kijk erg uit naar uw wensen en ideeën. http://niku-solutions.nl

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Volgens mij heel simpel:

 

Zet prijzen neer wanneer dit kan en doe dit niet wanneer dit niet kan. En ditzelfde geld voor de criteria of jij en de doelgroep dit wenselijk vind of niet.

 

Teveel moeite kan geen criteria zijn

Teveel producten kan geen criteria zijn

Concurrentie kan geen criteria zijn (als je in dat segment zit, uitzonderingen daargelaten)

 

Wat is je doelgroep en wat willen zij is wel een criteria, want zij kopen uiteindelijk. Dus afgebakende stukhandel, prima als je dat hebt. ombinatie artikelen misschien lastig. Producten met dienstverlening / uren niet denk ik dan. Dus kijk goed naar je assortiment maar kijk vooral naar je doelgroep. En wat is hun drempel om info af te geven vs direct prijzen te willen zien. En daar in scheiding een oplossing voor te vinden.

 

En misschien spelen / denken tussen "producten schuiven" en "toegevoegde waarde". Dus kortom waar sta je. En daar je strategie/bedrijfsfilosofie/website/marketing weet ik veel wat op aanpassen.

 

Maar daar kan ik of wij (denk ik) geen antwoord op geven. Die discussie heb ik veelal al gevoerd met mijn klanten en het antwoord ligt echt bij jouw en de strategie die jij wilt voeren. En daarvoor moet je weten wat je doelgroep is en wat jouw doelgoep wenst. En dan je keuzes maken...

 

Micha

 


www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Wij hanteren op onze webshop( enkel b2b ) direct zichtbare prijzen.

Een paar van onze concullega's hebben hier geirriteerd op gereageerd.. Hun probleem.

 

Dit hebben wij gedaan zodat de drempel weg is.

Onze (toekomstige)klant ziet direct zijn prijs.

Geen tijdrovende offerte/prijs aanvragen etc.

 

Het opvragen van inlogcodes/registreren van een account zodat de prijzen zichtbaar worden

vind ik persoonlijk erg irritand.

 

Alleenmaar positieve reacties.

 

Als ze het product elders goedkoper kunnen halen, doen ze dat vaak toch wel..

 

Mvg

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Bruto prijzen op je website zetten?

 

Voor je doelgroep kan je dan een offerte op maat maken (en de korting vermelden).

 

Als je er dan toch iemand persé wil huren aan de bruto-prijzen dan heb je een serieuze marge in the pocket.


www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Kun je niet de prijzen van, laten we zeggen, 20 producten, online zetten? Bij de meest belangrijke/populaire producten geeft dat vaak wel een idee voor het geheel (acceptabel of te duur).

 

Ik ben geneigd eerder contact te zoeken met een groothandel die een bepaalde monitor voor 99,- verkoopt zodat ik weet dat ze een nette prijs hanteren. Dat terwijl ik eigenlijk op zoek ben naar een printer.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

 

Het is geen handel, geen verkoop van producten, maar een samengestelde dienst.

 

Overweeg kostenvoorbeelden te geven van simpele t/m complexe producties.

 

En maak ergens een overzichtje van kostenfactoren: materiaal, mankracht, tijd en afstand.


NIMBY? 🏗   Volg jouw buurtberichten van plaatselijke, provinciale en landelijke overheden...

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Als je concurrerende prijzen hebt zou ik ze gewoon vermelden, zit je gemiddeld wat hoger in de markt neig ik er meer na om ze te verbergen.

 

In beide gevallen zou ik altijd op een B2B webshop oproepen om een offerte op te vragen, daarmee geef je aan in gesprek te willen komen met de bezoeker van je site, dat er misschien wel te praten is over de prijs en geeft je de gelegenheid om de bezoeker zijn specifieke wensen mbt je product te ventileren.

 

Dat aanvragen van een offerte moet verder gewoon super gebruiksvriendelijk gaan.

 

Wij hebben dat zo gedaan: http://www.cart2quote.com/request-a-quote.html

(disclaimertje - wij bouwen zelf offerte software voor webshops en dit is een pagina waar men maatwerk of ons pakket kan aanvragen)

 


www.unboundvr.nl - Virtual Reality Brillen en meer

www.cart2quote.com - Magento Offerte Module

www.batao.nl - Wij bouwen Magento Webshops

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 3 leden online en 89 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept