• 0

Subsidies werknemers met een verstandelijke beperking.

Hallo,

 

Ik ben al een tijdje bezig met het opzetten van een onderneming.

Deze onderneming is een uitgaans/ontmoetings plek in Eindhoven voor mensen met een verstandelijke beperking.

Deze plek heeft naast begeleiders ook ander personeel nodig.

Nu zou ik graag gezien de aard van het bedrijf ook verstandelijk beperkte graag aannemen voor deze functies.

Ik heb vernomen dat hier nogal wat vergunningen en subsidies aan vast zitten.

Maar naar een uitgebreide zoektocht op het internet, en het mailen naar diverse werkgroepen en adviseurs ben ik er nog niet helemaal achter wat hiervoor nu de regelingen zijn.

 

Mijn vraag is dus of er iemand op dit forum verstand van deze zaken heeft.

Bij voorbaat dank!

 

Tom Hodgson

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat een mooi plan! Ik kan hier niet mee helpen, ik denk dat je wel snel nuttige reacties hier zal krijgen omdat...ah terwijl ik type zie ik al dat er al wat is gepost. ;D

iig, ik neem aan dat je www.swzzorg.nl/ al kent? Zij zitten in Son dus redelijk dichtbij, ik zou iig keer met hun contact leggen voor als je op zoek ben naar personeel.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Tom,

wat goed dat je dit gaat doen. Het is vaak lastig om deze mensen aan het werk te krijgen, dus werkplekken erbij is altijd welkom. Het ligt eraan wat voor uitkering deze mensen hebben ten aanzien van jou vraag. De jobcoachorganisatie die je gaat inzetten voor de ondersteuning ed, (tenminste daar ga ik wel vanuit) kan je hier meer over vertellen. Het UWV weet welke organisatie de gunningen hiervoor hebben gekregen, dit is in januari bekend gemaakt. Welke organisaties dit in jou regio zijn weet ik zo niet, ik ben niet werkzaam in dat gebied. Wat een jobcoachorganisatie voor jou zou kunnen betekenen kan ik je wel vertellen, ik hoor het wel als je daar vragen over hebt.

 

Wat betreft mensen met een WAJONG (straks vallen deze onder de participatiewet), deze kunnen diverse premiekortingen krijgen (zie link van Mikky) en loonkostensubsidie. Je betaald dan alleen voor de arbeidsprestatie, Een arbeidsdeskundige van het UWV bepaald wat de arbeidsprestatie is en hoeveel dus door het UWV wordt betaald. Wanneer je medewerker dan ziek is, wordt het loon doorbetaald door het UWV. Let op, dit is in ieder geval voor mensen met een WAJONG, voor mensen met een WIA gelden weer andere regels.

 

Succes ermee!

www.vitaluur.nl

voor balans, vitaliteit en ontspanning

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.