• 0

Idee verfijnen of totaal ander concept? Graag jullie mening!

Vanaf 1 maart (het waarom komt op 1 maart in een ander topic waar een flinke YES zal komen en ook wel een redelijke NO! ) heb ik flink wat vrije tijd.

 

 

Ik ben nooit zo heel goed in het helder formuleren van dit soort soort dingen, toch een poging! Ik ben op zoek naar ideeën, ervaringen,meningen,visies en mogelijkheden die jullie zien om hier iets mee te kunnen doen.

 

 

Ik heb al geruime tijd een domeinnaam waar ik niets mee doe en al 4 x plannen heb gehad er iets mee te gaan doen. Het gaat om loonbeslag punt nl, Vanaf 1 maart wil ik me volledig gaan richten om met dit domein op termijn een inkomstenbron te genereren. Ik verwacht geen 3k per maand, maar het moet wel de moeite waard zijn uiteraard.

 

Mijn wens is om geen daadwerkelijke dienstverlening aan te gaan bieden in deze sector, de inkomsten moeten echt online gegenereerd worden.

 

Het onderwerp loonbeslag heeft vele raakvlakken. Bij onderwerpen als loonbeslag zijn er diverse partijen betrokken zowel aan de hulpvraag als de oplossingen kant. Het heeft raakvlakken met werkgevers, P&O, advocaten,deurwaarders, incassobureaus,commerciële schuldhulpverleners, budgetcoaches, bewindvoerders.

 

 

Wat heb ik:

 

- uitgebreide kennis over de materie.

- Weet waar de doelgroep zich bevind

- Weet welke betrokken partijen er zijn

- Tijd

- Heb inzicht in de problemen die betrokken partijen hebben

 

 

Wat wil ik:

 

Das dus de vraag! Mijn eerste idee was om een portal te bouwen waar ik kennis op deel, externe partijen laat bloggen,adverteren, degene die loonbeslag heeft alle opties(inclusief betrouwbare begeleiding) bieden en een schakel zijn tussen het probleem en de oplossing.

 

Wellicht zijn er veel betere opties/ideeën hier van HL leden. Ik ben benieuwd!

 

 

Dank!

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Even een korte reactie (niet gehinderd door enige kennis van de materie).

 

Is het niet zo dat wanneer loonbeslag is gelegd (of beslag op uitkering) er al een heel traject aan vooraf is gegaan waarin ingrijpen/oplossen makkelijker zou zijn dan wanneer eenmaal beslag is gelegd?

 

De enkele keer dat ik te maken heb gehad met een client waar loonbeslag was gelegd was het een behoorlijke puzzel terug naar de bron van het probleem en dus de oplossing/ (Even los van de keren dat ten onrechte loonbeslag was gelegd en via voorlopige voorzieningen bij de rechter werd teruggedraaid).

 

Ik kan me nog niet zo goed een voorstelling maken hoe je e.e.a. via een portal zou kunnen tackelen. Of wil je puur een bemiddelende rol spelen tussen de beslagene en de oplossingsrichtingen?

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Wellicht zijn er veel betere opties/ideeën hier van HL leden. Ik ben benieuwd!

 

Zoek eens op subscription economy, dat ben ik nu ook aan het verkennen. Het abonnee-model is natuurlijk bekend van tijdschriften, mobieltjes, nutsdiensten en software as a service (SAAS) maar je kan het ook inzetten voor knowledge as a service (KAAS = vers bedacht bestond dus al). Je zou je website dan zo kunnen opzetten dat er een gratis kennismakingsbadje is maar dat toegang tot meer expertise een relatief kleine aboneevergoeding vergt. Dat laatste geeft je inzage in professionele belangstellenden en opent een pay-stream die vervolgens benut kan worden voor duurdere diensten - die bv per keer afgerekend worden.

 

Advertentie-inkomsten zijn doorgaans geen vetpot. Misschien dat er nog wat affiliate-potentieel in zit.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

 

 

Is het niet zo dat wanneer loonbeslag is gelegd (of beslag op uitkering) er al een heel traject aan vooraf is gegaan waarin ingrijpen/oplossen makkelijker zou zijn dan wanneer eenmaal beslag is gelegd?

 

 

 

Absoluut! Alleen is de groep die net voor het loonbeslag zit niet te vinden. Ze zoeken 9,8/10 keer geen hulp. Pas als er daadwerkelijk consequenties volgen op de problemen gaan ze zoeken.

 

 

 

Zoek eens op subscription economy, dat ben ik nu ook aan het verkennen.

 

 

 

Erg interessant! Genoeg te lezen deze week zie ik!

Link naar reactie
  • 0

Ik zou er een totaal ander concept van maken, namelijk een informatieve Google Adsense website. Loonbeslag en dat soort zoektermen leveren makkelijk 30 cent tot 1 euro per klik op en met goede linkbuilding moet hier makkelijk 2-3k per maand uit te halen zijn, als het al niet meer is. Zo heb ik een website over ontslagvergoeding gehad die zonder enige vorm van linkbuilding al 300 euro per maand genereerde.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou er een totaal ander concept van maken, namelijk een informatieve Google Adsense website. Loonbeslag en dat soort zoektermen leveren makkelijk 30 cent tot 1 euro per klik op en met goede linkbuilding moet hier makkelijk 2-3k per maand uit te halen zijn, als het al niet meer is. Zo heb ik een website over ontslagvergoeding gehad die zonder enige vorm van linkbuilding al 300 euro per maand genereerde.

 

Waar kan ik tekenen? En dan krijg jij elke maand een vast percentage van de winst:)

 

Ik ben hier uiteraard in gedoken. De zoektermen die betrekking/samenhang hebben met loonbeslag leveren inderdaad een aardig bedrag op. Maar ik kan me niet voorstellen dat deze omzetten behaald kunnen gaan worden. Ik kan zeker over alle aanverwante termen alles vertellen en veel materiaal/artikelen maken/laten maken. Ik zal er nog even induiken,ik geloof je graag met deze cijfers, maar als iets te mooi is om waar te zijn, dan...

 

 

Dank voor je mening!

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Ik zou er een totaal ander concept van maken, namelijk een informatieve Google Adsense website. Loonbeslag en dat soort zoektermen leveren makkelijk 30 cent tot 1 euro per klik op en met goede linkbuilding moet hier makkelijk 2-3k per maand uit te halen zijn, als het al niet meer is. Zo heb ik een website over ontslagvergoeding gehad die zonder enige vorm van linkbuilding al 300 euro per maand genereerde.

 

Waar kan ik tekenen? En dan krijg jij elke maand een vast percentage van de winst:)

 

Ik ben hier uiteraard in gedoken. De zoektermen die betrekking/samenhang hebben met loonbeslag leveren inderdaad een aardig bedrag op. Maar ik kan me niet voorstellen dat deze omzetten behaald kunnen gaan worden. Ik kan zeker over alle aanverwante termen alles vertellen en veel materiaal/artikelen maken/laten maken. Ik zal er nog even induiken,ik geloof je graag met deze cijfers, maar als iets te mooi is om waar te zijn, dan...

 

 

Dank voor je mening!

 

Danny

 

Waarom zou het niet kunnen? Goede linkbuilding is de key, meer niet hoor.

Link naar reactie
  • 0

2 tot 3 k per maand met adsense lijkt mij ook heel sterk. Zelfs met duizenden bezoekers per dag zal je maar enkele kliks per dag hebben. Zelf heb ik toevallig sinds een maand een site met adsense advertenties en dat heeft me deze maand in totaal 1 klik a 92 cent opgeleverd. Grote blogs die ik volg (tientallen reacties per dag, ik vermoed duizenden bezoekers per dag) halen net voldoende omzet uit de advertenties om de hosting te kunnen betalen.

 

Ik zou ook kijken naar een affilate deal met de partijen waar jouw site raakvlakken mee heeft. Commissie per aangebrachte klant of over de omzet.

Link naar reactie
  • 0

2 tot 3 k per maand met adsense lijkt mij ook heel sterk. Zelfs met duizenden bezoekers per dag zal je maar enkele kliks per dag hebben. Zelf heb ik toevallig sinds een maand een site met adsense advertenties en dat heeft me deze maand in totaal 1 klik a 92 cent opgeleverd. Grote blogs die ik volg (tientallen reacties per dag, ik vermoed duizenden bezoekers per dag) halen net voldoende omzet uit de advertenties om de hosting te kunnen betalen.

 

Ik zou ook kijken naar een affilate deal met de partijen waar jouw site raakvlakken mee heeft. Commissie per aangebrachte klant of over de omzet.

 

Dan doe je iets helemaal verkeerd qua Adsense. Ik ken meerdere mensen (Nederlanders) die gewoon leven van Adsense.

Link naar reactie
  • 0
2 tot 3 k per maand met adsense lijkt mij ook heel sterk. Zelfs met duizenden bezoekers per dag zal je maar enkele kliks per dag hebben.

Ik ben wel eens naar een Adsense-seminar van Google in Nederland geweest waar ik tientallen landgenoten heb ontmoet die ervan kunnen rondkomen. Met +/- 10k bezoekers en 2% CTR kom je een heel eind. Een blog of forum doet het wat dat betreft stukken minder dan een puur informatieve website omdat bezoekers daar een andere behoefte hebben. Een klik van 92 cent is trouwens helemaal niet slecht, maar slechts eentje schiet niet op. Wellicht zijn er methoden om je CTR nog iets te verbeteren...

 

Nb. veel Adsense publishers zijn wat huiverig met het noemen van hun eigen inkomsten of websites. Ik denk dat dat met name komt omdat een Adsense account nogal gevoelig is voor negatief klikgedrag van derden en geen enkele publisher daarop zit te wachten.

 

@Danny: begin gewoon met je kennis-portaal. Zodra je dagelijks enkele tientallen of honderden bezoekers hebt kun je er langzaamaan Adsense op zetten om te zien hoe dat loopt. Daarnaast denk ik dat je ook wel de nodige persoonlijke verzoeken om hulp zult krijgen. Wellicht kun je naast kennis-portaal er ook een hulpverleners-portaal van maken.

Link naar reactie
  • 0

[

 

@Danny: begin gewoon met je kennis-portaal. Zodra je dagelijks enkele tientallen of honderden bezoekers hebt kun je er langzaamaan Adsense op zetten om te zien hoe dat loopt. Daarnaast denk ik dat je ook wel de nodige persoonlijke verzoeken om hulp zult krijgen. Wellicht kun je naast kennis-portaal er ook een hulpverleners-portaal van maken.

 

Ik denk dat de richting van inkomstenbron ook gedeeltelijk zal bepalen hoe ik alles inricht. Ik denk, kan het mis hebben uiteraard, dat ik eerst zoveel mogelijk opties in kaart wil brengen en daar de beste keuze uit proberen te maken.

 

 

Ik zou ook kijken naar een affilate deal met de partijen waar jouw site raakvlakken mee heeft. Commissie per aangebrachte klant of over de omzet.

 

Is denk ik lastig om te controleren of een prospect uiteindelijk klant is geworden of niet denk ik. Dan wellicht een vast bedrag om ''deel'' te kunnen nemen aan de portal.

 

 

Zoek eens op subscription economy,

 

 

Ziet er na een avond lezen wel erg goed uit. In het buitenland is het wel vele malen groter en wordt, wat ik lees, getwijfeld of dit ook zon vlucht zal nemen in NL. Ik merk zelf bij mezelf dat ik vind dat alles wat ik op zoek gratis moet zijn:) Dus dit systeem zal ook een omslag bij de lezers moeten gaan vormen.

 

Ook bedankt voor de ideeën per PM! Wellicht zit daar ook wat interessants bij. Mogelijkheden genoeg blijkt:)

 

 

Danny

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 56 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.